در گفتگو با فردا مطرح شد؛

«پلن بی‌» اصولگرایان چیست؟

کد خبر: 1062450

عضو جامعه اسلامی مهندسی یادآور شد: اگر آقای رئیسی نیاید، باید اصولگرایان و جریان انقلابی باید مکانیزمی را برای رسیدن به نامزد واحد پیدا کنند. البته برای طراحی این مکانیزم حتما لازم نیست که از حالا نامزد واحد را تعیین کنند. وقتی ثبت‌نام ها انجام و اسامی افراد تأییدصلاحیت شده اعلام شدند، 3 هفته برای تبلیغات زمان است.

«پلن بی‌» اصولگرایان چیست؟

گروه سیاسی فردا؛ انتخابات وارد فاز جدی خود شده است، در بین اخباری مطرح می شود که درباره این موضوعات با حمیدرضا فولادگر گفتگو کردیم.

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با خبرنگار فردا درباره علت تردید سیدابراهیم رئیسی برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای تصمیم گیری ایشان تا زمان ثبت نام نامزدها وقت هست. الان نمی توان قضاوت کرد ایشان نمی آید ولی 10 درصد هم نمی توان گفت حتما می آید. 

وی درباره سناریوی جایگزین اصولگرایان برای وضعیت عدم کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی اظهار کرد: اگر ایشان همان زمان ثبت نام نامزدها تصمیم بگیرد بیاید، این راه رسیدن اصولگرایان و جریان انقلابی به وحدت را هموار می کند. بحث بعدی آن است که گرچه ایشان در نظرسنجی ها اول است اما باید تلاش کرد که رأی هم بیاورد. 

عضو جامعه اسلامی مهندسی یادآور شد: اگر آقای رئیسی نیاید، باید اصولگرایان و جریان انقلابی باید مکانیزمی را برای رسیدن به نامزد واحد پیدا کنند. البته برای طراحی این مکانیزم حتما لازم نیست که از حالا نامزد واحد را تعیین کنند. وقتی ثبت‌نام ها انجام و اسامی افراد تأییدصلاحیت شده اعلام شدند، 3 هفته برای تبلیغات زمان است.

وی ادامه داد: در سه هفته منتهی به انتخابات امکان دارد اتفاقات زیادی بیفتد کما اینکه نتیجه نظرسنجی‌ها سه هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری 92 و 96 تغییر کردند و مشخص شد رأی آقای روحانی افزایش یافته است. یعنی نامزدهایی تأییدصلاحیت شده می توانند از مهلت قانونی برای تبلیغات استفاده کنند تا در هفته پایانی جمع بندی ها برای انتخاب نامزد نهایی اتفاق بیفتد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به مطرح بودن نامزدی مسعود پزشکیان، محمدرضا عارف، محسن هاشمی، محمدجواد ظریف، سورنا ستاری و اردکانیان در جریان اصلاحات تأکید کرد: اصلاح طلبان می خواهند انتخاب نامزد نهایی خود را بعد از اعلام نظر شورای نگهبان انجام دهند. البته آنها هدف دیگری هم دارند و آن اینکه ببینند نامزد جریان مقابل چه کسی است؟ چون اصلاح طلبان در حال طراحی برای ایجاد دوقطبی سازی فضای انتخابات هستند و بر همین اساس با توجه به نامزد جریان اصولگرا و انقلابی می خواهند نامزد اصلی خود را معین کنند.

فولادگر درباره کاندیداتوری محمدجواد ظریف گفت: گرچه او گفته نامزد انتخابات ریاست جمهوری نمی شود ولی خود او و برخی افراد دیگر تعابیر دیگری هم بکار بردند که براساس آنها نمی توان گفت که قطعا آقای ظریف کاندیدای ریاست جمهوری نمی شود، پس راه برای آمدن آقای ظریف باز است.

عضو جامعه اسلامی مهندسین درباره کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: او تاکنون نه اعلام آمادگی کرده و نه فعالیتی دارد. اینکه می گویند او ثبت نام می کند، صد درصد نیست. نامزدی آقای لاریجانی بستگی فعل و انفعالاتی دارد که در هفته های آینده اتفاق می افتد.

وی افزود: تا آنجا که من اطلاع دارم و پرسیدم و تحقیق کردم این است که نه ایشان تا به حال اعلام حضور کرده و نه فعالیتی در حوزه انتخابات انجام داده است. با این شرایط و تا اینجای کار باید حضور آقای لاریجانی را در عرصه انتخابات منتفی بدانیم. مگر اینکه در 2 یا 3 هفته آینده تحولاتی رخ دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره علت عدم دعوت جامعه روحانیت و جبهه پیروان از علی لاریجانی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: شرایط برای ایشان نزد تشکل های انقلابی و اصولگرا خیلی مساعد نیست اما شخصا معتقدم عملکرد آقای لاریجانی در مجلس و قبل از آن در جهت کلی انقلاب و مصالح نظام بود.

وی با بیان اینکه مجلس در سه دوره ریاست علی لاریجانی موفقیت هایی داشت و تصمیمات خوبی در حوزه موضوعات کلان کشور به ویژه مسائل اقتصادی گرفت، ادامه داد: البته انتقادهایی به آقای لاریجانی درباره دوره ریاستش در مجلس، موضوع برجام و نسبتش با دولت روحانی وجود دارد. مخصوصا برخی انتظار داشتند آقای لاریجانی در مجلس دهم نظارت قاطع تری بر دولت انجام دهد.

عضو جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به انتقادهای برخی نیروهای اصولگرا و انقلابی به لاریجانی، توضیح داد: این ها باعث شده است که در جریان انقلابی و اصولگرا جایگاه او مورد نقد و انتقاد قرار گیرد و به دلیل سه دسته انتقادات یادشده خیلی فضای مساعدی برای دعوت از آقای لاریجانی در جریان اصولگرا و انقلابی نبود.

وی افزود: حالا این انتقادها چقدرش وارد است و چقدرش وارد نیست، باید ضمن آنکه توضیحات آقای لاریجانی را شنید، شرایط خاص کشور را هم درنظر گرفت. البته برخی از این انتقادها وارد است اما با این وجود ما آقای لاریجانی را درون جریان انقلاب و معتقد و ملتزم به ولایت و نظام می دانیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها