در گفتگو با فردا مطرح شد؛

نقوی حسینی: نبض دولت روحانی دست واعظی بود/ او در شکست دولت نقش بیشتری داشت

کد خبر: 1077163

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه نبض دولت روحانی دست واعظی بود، گفت: تصمیم گیر در دولت دوم آقای روحانی، آقای واعظی بود برای همین هم از وزارت ارتباطات به دفتر رئیس جمهور رفت تا بتواند کابینه را مدیریت کند و تقریبا نبض دولت دست آقای واعظی بود.

نقوی حسینی: نبض دولت روحانی دست واعظی بود/ او در شکست دولت نقش بیشتری داشت

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره نقش محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در عملکرد دولت حسن روحانی گفت: آقای عارف سال 92 به نفع آقای روحانی کنار رفت و آقای روحانی توانست اکثریت آرا را کسب کند. دولت نخست آقای روحانی مورد حمایت جریانات اصلاح طلب بود و از این رو ترکیب کابینه و چینش مسئولان ارشد دولتی بیشتر تحت تأثیر تفکر اصلاح طلبی قرار داشت تا اعتدالیونی همچون نوبخت و واعظی.

وی افزود: آقای واعظی از ابتدای دولت دوم آقای روحانی به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور مشغول به کار شد و عملا او در محور سیاستگذاری های دولت قرار گرفت. او در دولت نخست آقای روحانی وزیر ارتباطات بود و فعالیت بخشی انجام می داد اما وقتی به دفتر رئیس جمهور رفت هماهنگی کل کارهای کابینه را در اختیار گرفت.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: در دولت دوم آقای روحانی نقش اعتدالی ها به طور مشخص آقای واعظی خیلی بیشتر شد. به همین علت تنش هایی هم بین تیم آقای واعظی و تیم آقای جهانگیری به وجود آمد. در محاورات هم گفته می شد آقای جهانگیری دیگر در معرفی ها و انتصاب ها خیلی نقشی در دولت ندارد و مدیریت کلان این حوزه با آقای واعظی است؛ حتی به نمایندگان مجلس هم می گفتند اگر می خواهید مشکلی حل شود باید با آقای واعظی صحبت کنید و بقیه تأثیری ندارند.

وی با بیان اینکه نبض دولت روحانی دست واعظی بود، ادامه داد: تصمیم گیر در دولت دوم آقای روحانی، آقای واعظی بود برای همین هم از وزارت ارتباطات به دفتر رئیس جمهور رفت تا بتواند کابینه را مدیریت کند.

نقوی حسینی درباره نقش واعظی در شکست دولت روحانی گفت: در وضعیت پیش آمده آقایان روحانی، واعظی و اصلاح طلبان به طور مشخص آقای جهانگیری نقش برجسته داشتند، البته سهم آقای واعظی و تیمش در بروز این شکست عجیب بیشتر بود چون دامنه تأثیرگذاری بیشتری در تصمیم گیری ها داشتند. اما این به معنای مبری کردن آقای روحانی نیست چون او راهبردهای کلان دولت را تعریف و از آن دفاع می کرد. همچنین نباید منکر نقش آقای جهانگیری بود چون با دلار 4200 جهانگیری قریب به 18 میلیارد دلار سرمایه کشور هدر رفت، ضمن آنکه اصلاح طلبان در بخش مدیریت میانی نقش اصلی را داشتند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها