قدرت نمایی موشک های سپاه / سردار تنگسیری هشدار داد: تهدید را با تهدید جواب می‌دهیم

کد خبر: 1057394

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تهدید را با تهدید و امنیت را با امنیت جواب می‌دهیم و برای ما به هیچ عنوان قابل قبول نیست که کشتی‌ها باری، نفتکش و حتی کشتی‌های ماهیگیری ما مورد تعرض قرار گیرند.

قدرت نمایی موشک های سپاه / سردار تنگسیری هشدار داد: تهدید را با تهدید جواب می‌دهیم

بخشی از گفتگو با سردار تنگسیری را می‌خوانیم:

*ما در نیروی دریایی واژه‌ای به نام سیادت دریایی داریم؛ بدین معنی که هر کشوری که قادر باشد عمق بیشتری به دریانوردی خودش بدهد صاحب دریاها خواهد بود و این سیادت و حضور باعث می‌شود صاحب آن شود، هر چیزی که به حضورتان در دریاها عمق بدهد نشاندهنده این است که کشور شما عمق بیشتری در بحث دریانوردی دارد لذا اعتقادمان بر این است اگر بخواهیم در اقیانوس هند و یا هر دریای دیگری حضور پیدا کنیم هر روز باید سیادت و عمق دریانوردی‌مان را بیشتر کنیم. 

*ایرانی‌ها دارای سابقه قدیمی و عمیقی در بحث دریاها هستند، ما در گذشته تا زنگبار تا دارالسلام (تانزانیا)، تا جنوب آفریقا و از این سمت تا شرق دور را با همین قایق‌های بادبانی می‌رفتیم؛ در واقع ایرانی‌ها دارای یک فرهنگ عظیم دریانوردی هستند. ما دریانورد بودیم و دریانوردی‌مان عظیم است، اما متاسفانه در زمان طاغوت به خلیج فارس محدود شدیم و مدام می‌گفتند شما ژاندارم هستید، شوروی آن زمان به بعضی از کشورها از جمله عراق، سوریه و لیبی اسکات داده بود؛ این در حالی بود که ما حتی موشک بالستیک هم نداشتیم و بالاترین برد موشکی که در دریا داشتیم مربوط به موشک کروز با برد ۴۵ کیلومتر بود.

سیادت دریایی با بُرد بالای موشک‌ها

*در انتهای عمر طاغوت هم موشک‌ها در دو بخش سطح به هوا و سطح به سطح محدود بود، اما از آن جایی که انقلاب شد و مستشاران آمریکایی نیامده بودند نمی‌دانستیم که این موشک‌ها سطح به سطح است یا سطح به هوا. اما امروز در مجموعه نیروهای مسلح به تبع نیروی دریایی ارتش و سپاه، موشک‌های با برد بسیار بالا داریم که سیادت دریایی را رقم می‌زند، شناورهایی که هرچه بزرگتر باشد و شما بتوانید در عمق حاضر بشوید، سیادت دریایی را رقم می‌زند. شما اگر رفتید به تنگه‌ها و اقیانوس‌ها، یعنی مرز کشور را وسیع کردید، اگر می‌خواهید از خودتان دفاع کنید، اگر دستتان به بدنتان چسبیده باشد، نمی‌توانید کاری کنید، اما اگر این دست در فاصله بیشتری از بدن‌تان از شما دفاع کند، کمتر خسارت می‌بینید و این همان استراتژی یا راهبرد دستِ دراز در حوزه دریا است.

ادعای دیگران در مورد مالکیت جزایر سه‌گانه بی معنی است

*در خلیج فارس ۱۵ جزیره داریم، شما وقتی از تنگه هرمز وارد می‌شوید اولین جزیره لارک و بعد از آن هرمز، قشم، هنگام، تنب بزرگ، تنب کوچک، بوموسی و فاروران، سیری، هندورابی، کیش و لاوان است.  چهارده جزیره در استان هرمزگان، سه جزیره در استان بوشهر (خارک، خارکو و فارسی) و دو جزیره در استان خوزستان (دارا و بنه) است. سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی جزایر ایرانی بودند و خواهند بود و هیچ ایرانی به خودش این اجازه را نمی‌دهد که یک تکه از آن جدا شود ضمن اینکه حضرت آقا نیز بر این جزایر تاکید دارند که این‌ها ایرانی هستند و ایرانی خواهند بود و این یک ادعا بیمعنی است که دیگران در مورد مالکیت این جزایر مطرح می‌کنند.

ناگفته‌های ناو ایرانی رودکی

*هر قدر که ناو و شناورتان بزرگ‌تر باشد سیادت‌تان بیشتر است یعنی از ساحل بیشتر فاصله دارد و هر قدر بیشتر فاصله بگیرید، حضورتان در دریاها بیشتر خواهد بود، اگر ما در دریاها حضور نداشته باشیم، دشمن حضور پیدا خواهد کرد، اما هم اکنون ناوهای بزرگ دریایی ارتش ما در دریای عربی و اقیانوس هند حضور دارند. ناو شهید رودکی نیز یک ناو ۱۵۰ متری و یک ناو با تناژ ۱۲۰۰۰ تن است. سلاح‌های مختلفی روی این ناو تعبیه شده که از جمله آن می‌توان به موشک‌های هوایی، سطحی، هواپیماهای پهباد، موشک‌های دقیق زن، سلاح‌های پوششی که روی این سلاح‌ها مستقر هستند و زوایای مختلف را پوشش می‌دهند و تجهیزات الکترونیکی اشاره کرد.

*این ناو یک ناو چند منظوره کاملا عملیاتی است که همانند ناوهای دیگری که در اقیانوس‌ها حضور دارند برای دفاع از خود سلاح دارد و به دریا اعزام شده، اما پیام آن صلح و دوستی است، ما همیشه به عنوان یک کشور مسلمان و به عنوان جمهوری اسلامی ایران همیشه پیام‌مان صلح و دوستی بوده و هر کجا که وارد شدیم دوستی را رقم زدیم. شهید رودکی یکی از فرماندهان خوش‌فکر نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که کارهای بسیار بزرگی را انجام داد و ان‌شاءالله این ناو نیز با نام این شهید اقیانوس‌ها را در خواهد نوردید، البته یک شناور دیگر نیز در کنار آن قرار دارد.

تهدید را با تهدید جواب می‌دهیم

* ما امنیت را با امنیت و تهدید را با تهدید جواب می‌دهیم، ما ایرانی هستیم و برنمی تابیم که کسی ما را تهدید کند. وقتی لا اله الا الله می‌گوییم یعنی هیچ کس بالاتر از خدا نیست و وقتی الله اکبر می‌گوییم یعنی خدا بزرگ است، بنابراین اگر بگویم آمریکا بزرگ است شرک است، نباید از هیچ چیز دیگری ترس و واهمه داشته باشیم.

*مرگ ما مشخص است و دست خدا و نه دست غیر از او. آن‌ها هم بنده‌ای هستند که در یک جایگاه استکباری نشسته‌اند ضمن اینکه خدا هم به ما اجازه نمی‌دهد در مقابل مستکبر خاضع باشیم، لذا تهدید را با تهدید و امنیت را با امنیت جواب می‌دهیم و برای ما به هیچ عنوان قابل قبول نیست که کشتی‌ها باری، نفتکش و حتی  کشتی‌های ماهیگیری ما مورد تعرض قرار گیرند.

خیال نکنید بارها به راحتی وارد کشور می‌شود

*پیام حضور ما در دریا این است که این مسیر برای همه است و معنی ندارد که این حضور برای کشور ما مخاطره آمیز باشد. شما وقتی می‌بینید یک باری در بندر شهید رجایی، بندر امام یا بندر بوشهر پیاده می‌شود نباید خیال کنید این بار به راحتی وارد کشور شده است چرا که اگر از آن حراست نشود مخاطرات زیادی آن را تهدید می‌کند. مثلا ...

*نیروهای ما روی بیش از ۳۲ شناور هستند، همین کشتی‌هایی که به ونزوئلا رفتند نیروهای ما و نیروهای ارتش حضور داشتند، اما در یک مسیری دیگر ما نمی‌توانیم کشتی‌ها را همراهی (escort) کنیم و این مسیر، مسیری است که آب‌های سرزمینی و آب‌های داخلی یک کشور دیگر محسوب می‌شود؛ به طور نمونه ما نمی‌توانیم در کانال سوئز کشتی‌هایمان را همراهی کنیم چراکه این کانال متعلق به کشور مصر است و در اینجا دیگر پرچم کشور ما زده می‌شود و کشتی‌هایمان عبور می‌کنند. اما در آب‌های آزاد حق و حقوق ما این است که کشتی‌هایمان را اسکورت کنیم، چه آن‌هایی که بار می‌آوردند و چه آن‌هایی که بار می‌برند.

قدرت نمایی موشک های سپاه /سردار تنگسیری: تهدید را با تهدید جواب می‌دهیم /بُرد پهپادهای رزمی، شناسایی و تهاجمی ما فراتر از هزار کیلومتر استبُرد پهپادهای رزمی، شناسایی و تهاجمی ما فراتر از هزار کیلومتر است

*حدود دو ماه قبل ۱۸۸ فروند پهپاد و بالگرد به نیروی دریایی سپاه الحاق شد که بخشی از آن را وزارت «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح» و بخشی را هم شرکت‌های دانش‌بنیان و بخشی را هم خود نیروی دریایی سپاه در حدی که مجوز دارد؛ می‌سازد. پهپادهای ما رزمی و شناسایی و تهاجمی با بُردهای مختلف و فراتر از هزار کیلومتر هستند؛ به اصطلاح دست شم را بلند می‌کند.

*پهپاد ویتول(VTOL)؛ عمود پرواز و کروز پرواز است؛ ساختار ترکیبی با برخورداری از موتور الکترونیک و بنزینی از پهپادهای جدید ماست این تولیدات دفاعی زمانی به دست جوانان متخصص ما ساخته شد که در تحریم بودیم.

تهدید را با تهدید جواب می‌دهیم

*ما تهدید را باتهدید جواب می‌دهیم؛ ما تا سر حد جان ایستادیم و نمی‌ترسیم؛ خداوند در سوره انفال در قرآن می‌فرماید؛ هیچگاه به دشمن پشت نکنید؛ زیرا با یک مرگ ذلیلانه می‌میرید؛ کسانی سرافرازند که در مقابل غیر خدا سربلند ایستاده باشند.

منبع: میزان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها