در گفت‌وگو با «فردا» مطرح شد

حمیدرضا ترقی: دولت به نظر کارشناسان هیچ توجهی نمی‌کند/ عامل کمبود مرغ در بازار سیاست‌های غلط دولت است/ دولت در حال فرافنکی است/ دولت یا از اقتصاد چیزی نمی‌داند یا می‌خواهد مردم را فریب دهد/ ارتباط‌دادن کمبود کالاهای اساسی به تحریم‌ها خنده‌دار است

کد خبر: 1057483

حمیدرضا ترقی گفت: همه عقلای اقتصادی و سیاسی می‌دانند که نسبت‌دادن تحریم‌ها به کمبود مرغ، گوشت، روغن و... در کشور هیچ مبنایی ندارد.

حمیدرضا ترقی: دولت به نظر کارشناسان هیچ توجهی نمی‌کند/ عامل کمبود مرغ در بازار سیاست‌های غلط دولت است/ دولت در حال فرافنکی است/ دولت یا از اقتصاد چیزی نمی‌داند یا می‌خواهد مردم را فریب دهد/ ارتباط‌دادن کمبود کالاهای اساسی به تحریم‌ها خنده‌دار است

گروه سیاست فردا: اخیرا اسحاق جهانگیری در بیان علت کمبود مرغ در بازار گفته است: «در ایام پیش رو، عده‌ای به دنبال زیر سوال بردن خدمات دولت هستند و تلاش می‌کنند با ایجاد اختلال و تشنج در بازار، خدمات چندین ساله دولت را تحت‌الشعاع قرار دهند». این سخنان نشان می‌دهد که دولت علاوه بر آنکه تلاش ویژه‌ای برای رفع مشکل مردم در دستور کار ندارد، بلکه مسئولیت مدیریت ضعیف خود را هم بر عهده نمی‌گیرد.

حیدرضا ترقی درباره شیوه عملکرد دولت در کنترل بازار به «فردا» گفت: «متأسفانه دولت به نظرات کارشناسان درباره علل کمبود کالاهای اساسی و راه‌حل رفع آن توجه نمی‌کند. بسیاری از کارشناسان اذعان دارند که سیاست‌های غلط دولت و ناهماهنگی گسترده دولت با سایر نهادها و وزارتخانه‌ها با یکدیگر عامل اصلی کمبود مرغ در بازار است».

او ادامه داد: «نظر کارشناسان کاملا غیرسیاسی است و هیچ ارتباطی به دعواهای سیاسی ندارد اما در کمال تأسف دولت بی‌اعتنا به تمام نظرات متخصصان کار خود را می‌کند».

این فعال سیاسی درخصوص اینکه چرا دولت بار مسئولیت عملکرد خود را نمی‌پذیرد، بیان کرد: «دولت همواره در پی فرافنکی است و نمی‌خواهد بپذیرد که عملکرد ضعیفی دارد. دولت نمی‌تواند بگوید مسئول گرانی‌ و کمبود کالاها عده‌ای اخلالگر هستند. اگر چنین است چرا با آنها مقابله نمی‌شود و در اگر چنین نیست دولت باید تمام مسئولیت را بپذیرد و در صدد حل مشکل برآید. به هیچ قابل پذیرش نیست که آقای جهانگیری در مقام مدعی بازهم می‌گوید دولت تقصیری ندارد».

ترقی درباره این گزاره که تحریم‌ها باعث کمبود کالاهای اساسی شده است، اظهار کرد: «این استدلال دولت که تحریم‌ها باعث کمبود کالاهای اساسی شده است، خنده‌دار است. همه عقلای اقتصادی و سیاسی می‌دانند که نسبت‌دادن تحریم‌ها به کمبود مرغ، گوشت، روغن و... در کشور هیچ مبنایی ندارد».

او در پایان گفت: «دولت با بیان اینکه تحریم‌ها عامل ایجاد کمبود و گرانی‌ کالاهای اساسی شده است نشان می‌دهد که یا از اقتصاد چیزی نمی‌داند یا می‌خواهد با مردم‌فریبی، افکار عمومی را از بحث و علت اصلی که ناکارآمدی خودش باشد، دور کند. مهم‌ترین عامل در مشکلات اخیر بازار مرغ صرفا به دولت بازمی‌گردد و نباید به دنبال هیچ دلیل دیگری جست».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها