رافتینگ در آنتالیا

کد خبر: 1057500
رافتینگ در آنتالیا

ترکیه تنها کشورهایی است که بین دو قاره قرار دارد. این کشور به‌دلیل قرارگیری در محدوده جغرافیایی با آب‌وهوای متعادل و داشتن آثار باستانی زیاد، سالانه گردشگران بسیاری را به خود می‌بیند. درادامه قصد معرفی برخی مکان‌های گردشگری قطب گردشگری این کشور یعنی آنتالیا را داریم. با ما همراه باشید تا در این مطلب آگاهی بیشتری نسبت‌به سفر به ترکیه و تور آنتالیا پیدا کنید.

گردش در سواحل آنتالیا

آنتالیا یکی از شگفت‌انگیزترین شهرهای ساحلی دنیا است، این شهر با آب‌‌وهوای مدیترانه‌ای سالانه گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا را به‌سمت خود جذب می‌کند. آنتالیا جاذبه‌های تفریحی، تاریخی و گردشگری بسیاری دارد، یکی از این مکان‌ها سواحل این شهر است که باید در تور آنتالیا از آن‌ها دیدن کنید.

سواحل لارا

منطقه ساحلی لارا در شرق آنتالیا قرار دارد و از پرطرفدارترین سواحل این شهر به‌حساب می‌آید. بیشترین هتل‌های آنتالیا در این قسمت قرار دارند. لارا ساحلی با شن‌های سفید است؛ به‌گونه‌ای که در نگاه اول حس می‌کنید برف روی زمین نشسته آن را سفید کرده است. در این ساحل 450 هکتاری باشگاه‌های ساحلی، کافه، رستوران و کلاب‌های شبانه ساخته‌اند.

002

سواحل چیرالی

باقی‌مانده‌هایی از شهر تاریخی لیسیان در منطقه ساحلی چیرالی یکی از سواحل آنتالیا قرار گرفته است. این ساحل زیبا و شلوغ جذابیت‌هایی مانند ماسه‌های سفید، آب زلال و اتاق‌های ساحلی برای اسکان گردشگران دارد. چیرالی یکی از مناطق زیبای آنتالیا به‌حساب می‌آید که پیشنهاد می‌شود در تور ارزان آنتالیا به آن سفر کنید.

سواحل کنی‌آلتی

منطقه ساحلی کنی‌آلتی یکی دیگر از سواحل معروف آنتالیا شناخته می‌شود، که بین کوه‌های بیدگلرالی واقع شده است. کم‌تر مکانی از دنیا را پیدا می‌کنید که ساحل بین کوه و صخره باشد؛ این مناظر برای ثبت عکس‌های حیرت‌انگیز و زیبا مناسب هستند. در این ساحل مکان‌هایی برای استراحت و آفتاب‌گرفتن ساخته شده است. در ساحل کنی‌آلتی ماکتی کوچک از کشور ترکیه ساخته شده که می‌توانید همه مکان‌های دیدنی این کشور را 25 برابر کوچک‌تر مشاهده کنید.

منطقه ساید

سواحل ماسه‌ای و اقامتگاه‌های متعددی برای گردشگران در این منطقه بنا شده که مسافران می‌توانند در آن‌ها اقامت کنند. این منطقه خیابان‌های پر پیچ‌وخم، بازارهای مملو از گردشگر و معابد مختلف زیادی دارد. همچنین معروف‌ترین رستوران‌های کشور ترکیه در این منطقه درحال فعالیت هستند که گردشگران را ترغیب به سرو‌ غذاهای آن می‌کنند.

رافتینگ

یکی از بهترین پیشنهادها برای لذت از طبیعت و تجربه هیجان، شرکت در تور رافتینگ آنتالیا است، این تور بسیار مهیج بوده و کم‌تر گردشگری می‌تواند از شرکت در آن صرف‌نظر کند، ممکن است رافتینگ ابتدا کمی ترسناک به‌نظر برسد؛ اما درحقیقت این‌طور نیست. قبل از شرکت در این تور آموزش‌ و وسایل موردنیاز را دراختیار شما قرار می‌دهند.

در این تور علاوه‌بر تجربه هیجان ناشی از رافتینگ لذت تماشای مناظر زیبا، آبشار و مناطق کوهستانی را هم تجربه می‌کنید. تور رافتینگ در رودخانه‌ای 14 کیلومتری واقع شده در پارک کوپرولو کانیون یا دره پل‌دار برگزار می‌شود. فاصله این دره تا مرکز آنتالیا حدود 100 کیلومتر است که در بخش شمال‌شرقی این شهر قرار دارد. رافتینگ محدودیت سنی ندارد و حتی کودکان زیر 14 سال می‌توانند همراه خانواده در این تور شرکت کنند. رافتینگ یا قایقرانی روی آب‌های سفید، به قایقرانی روی آب‌های خروشان رودخانه‌ای وحشی گفته می‌شود.

قبل از شرکت در تور رافتینگ آموزش‌ها و وسایل موردنیاز ازقبیل کلاه و جلیقه نجات دراختیار شرکت‌کنندگان قرار داده می‌شود. توصیه می‌شود در تور ارزان آنتالیا حتما به این مکان سفر کرده و در این تور شرکت کنید.

003

کسیک مناره

کسیک مناره بنایی مربوط به قرن دوم میلادی است، رومیان، قرن هفتم میلادی از این بنا به‌عنوان کلیسا استفاده می‌کردند. بعد از حمله اعراب کسیک مناره به خرابه تبدیل شد، با این حال هنوز این بنای باشکوه جلوه زیبایی دارد که هر گردشگری را شگفت‌زده می‌کند.

شهر گمشده مایرا

شهر گمشده مایرا یکی از مناطقی است که باید در توران ارزان آنتالیا از آن دیدن کنید. قدمت این منطقه طبق نظر باستان‌شناسان به قرن چهارم میلادی باز می‌گردد. مایرا با منطقه غربی شهر فینیکه فاصله‌ای 25 کیلومتری دارد و نزدیک شهر دمره قرار گرفته است. ویرانه‌های به‌جامانده از این شهر شامل کلیسا و خانه‌های سنگی می‌شود که پس از گذشت چندین سال چشم بینندگان را به‌خود خیره می‌کند. برخی معتقد هستند در گذشته این شهر محل سکونت سانتا کلاز بوده و به‌همین منظور در ششم دسامبر هر سال مراسم بزرگداشتی برای او در شهر گمشده مایرا برگزار می‌شود. شهر گمشده مایرا به‌دلیل حمله مسلمانان، زمین‌لرزه‌های متعدد و شیوع طاعون به منطقه‌ای متروکه تبدیل شد؛ حال این منطقه به یکی از جاذبه‌های توریستی کشور ترکیه بدل شده است. کم‌تر کسی هنگام شرکت در تور آنتالیا می‌تواند از سفر به این منطقه صرف‌نظر کند.

آنتالیا مکان‌های گردشگری زیادی را در خود جای داده و همین امر باعث جذب تعداد زیادی گردشگر برای تماشای جاذبه‌های این شهر شده است. اگر به ترکیه و شهر آنتالیا سفر کرده‌اید، نظرات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید تا کسانی که قصدرفتن به ترکیه را دارند با اطلاعات بیشتری به این کشور سفر کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها