لیست دانشگاه ها و رشته های برتر انگلیس

کد خبر: 1057517

زمانی که تصمیم میگیرید تا برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام کنید درمیابید که برخی کشورها نسبت به سایر کشورها برای دانشجویان بین المللی در اولویت قرار دارند. نمونه ای از این موارد برای تحصیل، لیست دانشگاه ها و رشته های برتر انگلیس است.

این امر به دلیل این است که امکانات تحصیل و سطح تحصیل در این کشورها نسبت به سایر کشورها از کیفیت بسیار بهتری برخوردار است.

یکی از این کشورها انگلیس است. در این کشور دانشگاه های برتر بسیاری وجود دارند که دانشجویان بین المللی میتوانند در آن ها به تحصیل بپردازند.

اما این دانشگاه ها کدام هستند و برای چه رشته های تحصیلی مناسب هستند؟ پاسخ این سوالات و سوالاتی در این خصوص را در این مقاله بیابید.

001

قبل از آنکه به معرفی دانشگاه های برتر کشور انگلیس بپردازیم بیایید تا ابتدا با خود این کشور و شرایط زندگی دانشجویی برای تحصیل در انگلستان آشنا شویم.

معرفی اجمالی انگلیس

کشور انگلستان (و نه بریتانیا) یکی از کشورهای جهان اول اروپایی است که روابط بسیار خوبی با کشورهای همسایه خود دارد لذا اقتصاد در این کشور بسیار پر رونق و مناسب است.

سطح زندگی در این کشور بسیار بالا است و لذا میتوان گفت که هزینه های زندگی نیز در این کشور بالا است. با این حال به دلیل اقتصاد پر رونقی که در این کشور وجود دارد میتوان با کار کردن هزینه زندگی در انگلیس را فراهم کرد.

علاوه بر این ها کشور انگلیس از تاریخ و فرهنگی جذاب و غنی برخوردار است و میتوان تاریخ این کشور را در بناهای زیبا و دیدنی بازمانده مشاهده نمود.

با توجه به مشاهیر مختلف در زمینه های ادبی، صنعتی و ... که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل شده اند میتوان گفت که دانشگاه های این کشور از جمله برترین دانشگاه های جهان به شمار میروند.

در دانشگاه های این کشور موزه ها، گالری ها و کتابخانه های متعدد و فراوانی وجود دارند که قدیمی هستند و بازدید از آن ها برای عموم ازاد است.

زندگی دانشجویی در انگلیس

همانطور که اشاره کردیم سطح زندگی در کشور انگلستان بسیار بالا است و لذا دانشجویان نیز از زندگی خوبی در طول دوران تحصیل خود بهره مند هستند. همچنین این روند تحصیل برای تحصیل در مدارس انگلستان نیز صدق می کند.

تحصیل در انگلستان

هر دانشجو با حضور در دانشگاه ها و کالج های این کشور میتواند از اساتید مجرب بهره مند شود و لذا در طول مسیر تحصیلی خود میتواند پروژه های زیادی را با کمک این اساتید به انجام برساند.

از طرفی میتواند با استفاده از کارت دانشجویی خود از موزه ها، گالری ها و کتابخانه های این کشور با تخفیف استفاده کند و سطح علمی خود را بالا ببرد.

دقت کنید که دانشگاه های این کشور جزو برترین دانشگاه های جهان به شمار میروند و لذا مدرک این دانشگاه ها مدرکی بین المللی محسوب میشود.

اما باید بدانید که تحصیل در دانشگاه های این کشور کار اسانی نیست و باید بسیار در این زمینه تلاش کنید تا بتوانید با نمرات مناسب از این دانشگاه ها فارغ التحصیل شوید.

اغلب دانشجویانی که موفق به فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور شوند به عنوان دانشجویان نخبه شناخته میشوند و به راحتی میتوانند پس از تحصیل کار و کاسبی خود را راه بیندازند و به موفقیت دست یابند.

صنعت گردشگری در انگلستان

زندگی دانشجویی در کشور انگلستان تنها به تحصیل محدود نمیشود بلکه این کشور زمینه های مختلف فرهنگی و گردشگری را برای شهروندان و دانشجویان فراهم میکند تا بتوانند به تفریح بپردازند.

کشور انگلستان علاوه بر تاریخ غنی خود هر ساله فستیوال ها و مراسم های فرهنگی بسیاری برای قشرها و زمینه های مختلف برگزار میکند.

علاوه بر این ها این کشور از طبیعت بسیار زیبایی نیز بهره مند است که هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب میکند. دانشجویان نیز میتوانند در اوقات فراغت خود از این مناطق دیدن کنند.

حمل و نقل در انگلستان

حمل و نقل در این کشور بسیار اسان است و به راحتی میتوانید با استفاده از قطارها در مدت زمان کوتاهی از تمام مناطق این کشور دیدن کنید. با استفاده از کارت دانشجویی خود میتوانید برای حمل و نقل از تخفیف بهره مند شوید.

دانشگاه های برتر انگلیس

حال که اشنایی مختصری با انگلیس و شرایط زندگی در این کشور به دست اوردیم بیایید تا با برترین دانشگاه های این کشور نیز اشنا شویم.

002

تحصیل در دانشگاه اکسفورد

دانشگاه اکسفورد که یکی از قدیمی ترین دانشگاه های انگلیسی زبان جهان به شمار میرود از سال 1096 فعالیت خود را در رشته های علوم انسانی، مهندسی و پزشکی اغاز کرده است.

این دانشگاه در رتبه بندی جهانی دانشگاه ها رتبه چهارم را از آن خود کرده است و لذا دانشجویان میتوانند مطمئن باشند که پس از اتمام تحصیل به راحتی میتوانند اقامت کاری این کشور را دریافت کنند.

003

تحصیل در دانشگاه کمبریج

این دانشگاه نیز یکی از دانشگاه های قدیمی این کشور است که در سال 1209 فعالیت خود را اغاز کرده است. کالج های این دانشگاه در جای جای شهر قرار دارد.

این دانشگاه در میان دانشگاه های برتر جهان جایگاه هفتم را از آن خود کرده است و میتوان گفت دانشجویان این دانشگاه از مهارت های علمی و عملی بسیار مناسب بهره مند میشوند و میتوانند پس از تحصیل وارد بازار کار شوند.

تحصیل در دانشگاه کینگستون

یکی دیگر از دانشگاه های برتر این کشور که در فاصله 30 دقیقه ای لندن قرار دارد دانشگاه کینگستون است. با این که خوابگاه این دانشگاه کوچک است اما گزینه های زیادی برای اسکان دانشجویان وجود دارد.

جالب است بدانید که یکی از رشته های این دانشگاه رشته سفرنامه نویسی است که یک سال طول میکشد و در طول هفته دو جلسه کلاس برگزار میشود.

004

دانشگاه منچستر

این دانشگاه امکانات فراوانی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است که از آن جمله میتوان به مسکن، انتقال دانشجو همراه با وسایل از فرودگاه به خوابگاه و... اشاره کرد.

دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن

این دانشگاه را میتوان متنوع ترین دانشگاه این کشور دانست چرا که در بین دانشگاه های این کشور تعداد بیشتری دانشجوی بین المللی پذیرش کرده است و در رتبه هفتم قرار گرفته است. به طور کلی این دانشگاه در رتبه 49 م دانشگاه های برتر جهان است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به وبسایت گروه پیوند مراجعه نمایید.

سایر دانشگاه های برتر کشور انگلیس

کالج لندن

ساوتهمپتون

بریستول

باکینگهام

ناتینگهام

واریک

بریستول

کینگز کالج لندن

امپریال کالج لندن

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها