سهام عدالت را می‌توان وثیقه گذاشت؟

کد خبر: 1089147

کارشناس حقوقی بازار سرمایه در پاسخ به امکان وثیقه گذاشتن سهام عدالت گفت: به طور کلی سهام یکی از دارایی‌های اشخاص است که یکی از نقدشونده‌ترین اموال قابل وثیقه‌گذاری محسوب می‌شود.

سهام عدالت را می‌توان وثیقه گذاشت؟

به گزارش پایگاه خبری خبر آزاد: مرتضی شهیدی کارشناس حقوقی بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان سهام عدالت و یا به طور کل سهام را وثیقه گذاشت؟ اظهار کرد: به طور کلی سهام یکی از دارایی‌های اشخاص و اتفاقا یکی از نقدشونده‌ترین اموال محسوب می‌شود.

شهیدی تصریح کرد: در اخذ وثیقه برای دریافت تسهیلات توسط بانک‌ها و یا هر جایی که نیاز به وثیقه باشد به طور مثال در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها بهترین و نقدشونده‌ترین دارایی سهام است، چرا که به محض اینکه اشخاص از پرداخت دین شان نکول (عدم قبول یا رد) کنند، آن نهاد می‌تواند از طریق سپرده گذاری مرکزی و وکالتی که دارد سهم در وثیقه را به فروش برساند و طلب خود را وصول کند.

او در ادامه گفت: بر خلاف روند طولانی ملک که باید برای آن مزایده برگزار و قیمت گذاری کارشناسی شود، اما سهام عدالت این اشکالات را ندارد. اصلا یکی از شروط و مواردی که وثیقه مورد قبول واقع می‌شود، سهل البیع بودن یا همان راحت قابل فروش بودن وثیقه است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها