چه مدل کفش کلاسیکی مناسب یک استایل رسمی جذاب است؟

کد خبر: 1093425
چه مدل کفش کلاسیکی مناسب یک استایل رسمی جذاب است؟

کفش آکسفورد یکی از محبوبترین کفش های کلاسیک، که بهترین گزینه برای یک استایل جذاب مردانه است. شما می توانید این کفش رو با کمربند و کیف چرمتون ست کنید و جذابیت خود را چندین برابر کنید.

اولین کفش ها که انسان ها برای خودشون دوختن برمیگرده به هزاران سال پیش. در ابتدا با استفاده از پوست حیوانات و برگ درختانی همچون درخت نخل و با استفاده از الیاف پاپیروس اولین کفش ها دوخته شد.

کفش های کلاسیک مطعلق به دوره یونان و روم است.کفش های رسمی معمولا در دو سبک اکسفورد و دربی هستند که با توجه به سلیقه و استایلتان می تونید از اون  استفاده کنید. اغلب افراد از این کفش ها در مراسم های رسمی مثل عروسی، مصاحبه کاری و ... استفاده می کنن در حالیکه شما می تونید از کفش کلاسیک مدل اکسفورد در استایل روزمره خودتان نیز استفاده کنید.

انواع کفش های کلاسیک که هنوز مورد استفاده قرار می گیرن و طرفداران زیادی دارن:

1-آکسفورد

شاید برایتان جالب باشد که بدانید چرا این کفش ها با نام آکسفورد شناخته می شوند.

قبل از دهه 1800 میلادی افراد از چکمه هایی استفاده می کردند که با بند بسته می شد. با گذشت زمان این چکمه ها دستخوش تغییر شده و به کفش آکسفورد تبدیل شدند که در آن زمان بیشترین طرفداران این کفش دانشجویان دانشگاه آکسفورد بودند.

اما مدل زنانه این کفش بعد از دهه 1940 به بازار عرضه شد. البته باید بدونید که این کفش بیشتر در بین آقایان محبوب است.

این مدل بسیار رسمی هست و از چرم خالص تهیه می شه.

2- دربی ها

بعد از کفش آکسفورد رسمی ترین کفشی که می تونید بخرید مدل دربی است. شما می تونید از این کفش ها حتی در میهمانی های خودتونم استفاده کنید.

3- بروژ یا بروگ

در رویه این کفش سوراخ های زیادی دیده می شود که علاوه بر زیباتر کردن این کفش باعث گردش راحت تر هوا داخل اون می شه .بروژ یک کفش رسمی به شمار میاد که مناسب استایل کلاسیک شماست.

4-لوفر

این کفش بیشتر مناسب استایل روزمره و کژوال است چرا که بند و سگک برای بسته شدن نداره.جنس این کفش از چرم و جیر است که می تونه با استایل های زیادی ست بشه.

83

 کفش های کلاسیک دارای ویژگی هایی هستند که در اینجا به اون می پردازیم:

جدا بودن بخش بندها از سایر قسمت های کفش که زیبایی این کفش را دو چندان می کنه. بندهای این کفش ها باید از زیر رد بشن تا جلوه ای بهتر داشته باشن.

در زمان های قدیم این کفش ها فقط از چرم تهیه می شد اما امروز با توجه به تنوع مواد اولیه می تونه جنس های متفاوتی داشته باشند.

برای هر چه زیباتر شدن این کفش ها، از سگک ها یا سوراخ های ریز استفاده می شه.

این مدل کفش کلاسیک بیشتر در رنگ های مشکی و قهوه ای تهیه می شود.

پاشنه این کفش ها کوتاه است و برای راه رفتن بسیار مناسبه.

انواع کفس آکسفورد

1- پنجه ساده

این مدل به دلیل سادگی، بهترین گزینه برای استفاده با لباس های رسمی هست. شما می تونید این کفش رسمی را با کمربند چرم و یک کیف اداری ست کنید.رنگ مشکی اون هم خیلی پرطرفداره.

2- پنجه کلاهی

به دلیل دوخت افقی که روی پنجه این کفش قرار داره به آن پنجه کلاهی می گن. در برخی مدل ها این نوع دوخت در پشت کفش به صورت نیم دایره وجود داره.

معمولا از این کفش ها برای مناسبت های رسمی و با کت و شلوار استفاده می شه. بهتره از کروات سفید و مشکی در استایلتان در کنار این مدل استفاده نکنید.

3- بال پرنده

در این مدل یک بخش T  شکل بر روی کفش دوخته شده که مثل بال پرنده هستش. معمولا بال پرنده با چرم رنگ دیگه ای دوخته می شه، اما اگر کفش شما از یک رنگ چرم دوخته شده باشد این مرز با دوخت مشخص می شه.بر خلاف دو مدل قبلی که بیشتر مناسب مراسم رسمی بودن بال پرنده یا بروگ بیشتر در استایل های روزمره و کژوال مورد استفاده قرار می گیره.

4-مدل یکسره یا بدون درز

این مدل از چرم یکسره تهیه می شه که ظاهری بسیار ساده داره. برخلاف تصورات افراد که کفش های ساده را برای استایل های رسمی می پسندن، این کفش بیشتر کاربرد روزمره و کژوال دارد و به ندرت به عنوان یک کفش رسمی پیشنهاد می شه.

5- مدل زین

اگر به دنبال یک کفش آکسفورد با طرحی متفاوت هستید می تونید از این مدل استفاده کنید. در این مدل از تکه ای چرم که به شکل زین است استفاده شده که معمولا رنگ آن با بقیه رویه کفش فرق داره و معمولا در رنگ سفید و کرم با زینی به رنگ سرمه ای یا قرمز دوخته می شه.

 

شرایط نگهداری از چرم

بعد از این که شما یک محصول چرمی می خرید باید بدونید که چگونه از آن مراقبت کنید تا عمر بیشتری کنه، در غیر این صورت محصول چرمی شما مدت کوتاهی قابل استفاده است.

1- عدم تماس با اجسام تیز و برنده

با این که چرم یک جنس مقاوم هست اما نباید در هر مکانی از آن استفاده کرد.

2- جلوگیری از خیس شدن چرم

برخورد آب با محصول چرمی باعث خراب شدن اون می شه. در صورتیکه به هر دلیل کفش چرمی شما خیس شد باید داخل اون را با روزنامه پر کرده و دور از حرارت مستقیم در مکانی قرار بدین تا خشک بشه. اگر با حرارت مستقیم اقدام به خشک کردن کفش چرم خودتون بکنید، رویه کفشتان خشک شده و ترک میخوره، در برخی موارد ممکن است قسمت های چسب خورده از هم باز بشن.

3-عدم نگه داری کفش چرم در جعبه

به دلیل جذب رطوبت توسط جعبه ، ممکن است این رطوبت به کفش منتقل شود و خرابی کفش مردانه را به همراه داره.پس بهترین محیط برای نگهداری محصولات چرمی مکانی است که هوا در آن جریان داشته باشد.

4- استفاده از قالب

برای اینکه رویه ی کفشتان ترک نخوره بهتره هنگامیکه از اون استفاده نمی کنید داخل اون یک قالب قرار بدین.

5- زدن واکس ضد آب

بهتر است در روز های بارانی از کفش های چرم استفاده نکنید در صورتیکه تمایل به استفاده از محصول چرمی در روز بارانی را دارید باید از اسپری یا واکس ضد آب استفاده کنید. با یکبار استفاده تا 6 ماه کفش های شما ضدآب می شن.

6- واکس چرم

زدن واکس برای محصولات چرم طبیعی بسیار ضروری است چرا که باعث افزایش طول عمر آن می شه.شما می تونید با یک پارچه نخی واکس رو  بر روی چرم بمالید و بعد از 20 دقیقه با برس مواد اضافی را از سطح چرم پاک کنید.

نوع دوخت رویه کفش آکسفورد

1- دستک رو

از ویژگی های کفش دستک رو می توان به راحت باز شدن و حرکت محدود مچ پا نام برد.در این مدل دوخت قسمت سوراخ های بند از قسمت جلو به بقیه قسمت های رویه متصل نیست.

2- دستک زیر

این کفش مناسب افرادی است که هیچ مشکلی در قسمت جلوی پای خود ندارند.در این نوع دوخت قسمت سوراخ های بند کفش به رویه کفش متصل است.

84

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها