پیش بینی جدید از آینده قیمت دلار

کد خبر: 1094511

معامله‌گران دامنه نوسان کلی قیمت دلار در بازار ارز را ۲۶ هزار ۵۰۰ تا ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان می‌دانند و متصورند که امکان خروج از این محدوده تا انتهای این ماه وجود ندارد.

پیش بینی جدید از آینده قیمت دلار

بازار ارز سراسر رنگ سبز به خود پوشید از یک مقاومت مهم عبور کرد.دو روز پیش، پس از بازگشت یکباره نرخ از زیر ۲۷ هزار تومان، برخی این حدس را در بازار ارز میزدند که قیمت دلار خیال کاهش ندارد.

قرینه آن‌ها برای چنین تحلیلی، اتفاقاتی بود که در بازار سکه افتاد. در واقع در روز دوشنبه با اینکه در نیمه اول بازار، قیمت دلار کاهشی بود، اما نرخ سکه نظاره‌گر بازار بود. در بازار ارز به شکل سنتی این باور وجود دارد که قیمت سکه هوشمندتر از دلار رفتار می کند. این باور روز گذشته نیز به واقعیت تبدیل شد در حالی که دلار روند کاهشی داشت سکه در برابر نزول مقاومت کرد این مقاومت که توامان با اخبار منفی شد موجب شد بازار ارز از سد مقاومت ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومانی با قدرت عبور کرد. فراموش نکنیم که در ۱۰ روز اخیر دلار در محدوده باریک ۲۷ هزار تا ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان حبس شده بود و بسیاری از فعالان بازار منتظر شکست یکی از این دو سطح بودند.

حالا بازار سمت بالا را شکسته و یک بار دیگر به سمت ۲۸ هزار تومان کمانه کرده است.

برجام و خبرهای مربوط به آن، راننده اصلی بازار ارز هستند. خبرهای منفی مربوط به شورای حکام و نگرانی‌هایی که در رابطه با نشست آینده این شورا وجود دارد، نرخ را افزایشی کرد و به نوعی، دلاربازها در حال پیشخور کردن نتیجه نشست شورای حکام هستند؛ به تعبیری آن‌ها روی خروجی منفی این نشست دارند قمار می‌کنند. اگر خروجی نشست منفی نباشد، قمار آن‌ها با شکست بزرگی همراه می‌شود.

در بازار ارز،‌خریداران زیادی دیده می‌شدند. البته تمامی این خریداران با سیگنال افزایش قیمت به بازار نیامده بودند، چرا که اختلاف نرخ صرافی و بازار آزاد به اندازه‌ای جذاب بود که خیلی‌ها را با یک کارت ملی به بازار ارز بکشاند. اختلاف نرخ امروز در حدود ۸۰۰ تومان شده بود؛. به نظر می رسد بازارساز تمام تلاشش را کرده تا نرخ رسمی به محدوده‌های قرمز نرسد. بازار متشکل هم که معمولا راس ساعت ۱۶،‌گزارش روز معاملاتی رو منتشر میکرد، تا ساعت ۱۷ اقدام به ارائه گزارش نکرده بود. ( در این معاملات ۱۰ میلیون دلار معامله شده، رد پای بازارساز)

همچنان کاهشی‌های بازار فکر می‌کنند که روی نشست شورای حکام فعلا نمی توان قضاوتی کرد، آن‌ها به حرف‌های نماینده روسیه استناد می‌کنند و معتقدند که غرب کاری نخواهد کرد که تمامی راه‌های مذاکرات از بین برود.

در بازار ارز برای روز جاری اولین حمایت سطح ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان هست و اولین مقاومت ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان. در صورت شکسته شدن مقاومت اول کانال ۲۸ هزار تومان روشن می‌شود. معامله‌گران دامنه نوسان کلی قیمت دلار در بازار ارز را ۲۶ هزار ۵۰۰ تا ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان می‌دانند و متصورند که امکان خروج از این محدوده تا انتهای این ماه وجود ندارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها