www.compressorr.com

کد خبر: 1094732
www.compressorr.com

این نوع خشک کن ها دارای دو برج , و در برخی موارد ۳ برج و یا مخزن فشارند که هر دو از مواد جاذب مثل آلومینای فعال شده ، سیلیکاژل ، توری مولکولی و یا مواد جاذب دیگر ، پر شده اند ، می‌باشند. در این درایرها ، هوای فشرده با عبور از بین مواد جاذب رطوبت موجود در این مخازن ، رطوبت خود را تا حد زیادی از دست می‌دهد. پس از جذب آب توسط این مواد ، درایر بااستفاده از هوای فشرده تولید شده در سیستم ، به درون بستر مواد جاذب اشباع شده می دمد و رطوبت را دفع می کند. ماده جاذب فشار نقطه شبنم هوای فشرده را کم می‌کند تا از تقطیر آب جلوگیری کند. در این خشک کن ها ، نقطه شبنم حدود -۴۰ ˚C می‌باشد. در بعضی صنایع ، نقطه شبنم مورد نیاز برای کار -۷۰ ˚C است و بدین معناست که به علت دمای پائین تر ، مقدار تقطیر آب نیز کاهش می‌یابد. خشک کن های جذبی روش‌های متفاوتی را برای تصفیه هوای فشرده بکار می‌برند.

انواع درایر جذبی  -   Absorption Air Dryer

  • درایر جذبی بدون حرارت
  • درایر جذبی حرارتی
  • درایر جذبی حرارتی دمشی

خشک کن

کمپرسور خشک کن های جذبی با فشار نقطه شبنم -۷۰ ˚C و شرایط محیطی با رطوبت نسبی %۱۰۰ و دمای ورودی +۳۵ ˚C می‌باشد. همچنین دارای امکانات دیگر مثل تغییر نقطه شبنم ، احیاء به وسیله بخار ، کلید های محدودکننده ، ابزارهای کنترل فشار ، ابزار اندازه گیری ، قابلیت انطباق برای کارکرد در محیط باز و امکان خارج کردن از مدار برای سرویس های دوره ای و انجام عملیات نگهداری ، برای استفاده در صنایع گوناگون نیز هست.

مزایای خشک کن ها

  • تعمیر و نگهداری آسان
  • عملکرد قابل اطمینان با کیفیت بالا
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • افت فشار ناچیز

1237

www.compressorr.com

درایر تبریدی

  • دستگاه درایر تبریدی دستگاه جدا کننده رطوبت و ذرات آب از هوای تولید شده توسط کمپرسور میباشد . دستگاه درایر تبریدی دارای سیستم عملکرد بسیار ساده ای می باشد.
  • درایر تبریدی با از بین بردن رطوبت و کاهش دمای هوای حاصله از کمپرسور موجب ورود هوای مناسب می شود . رطوبت هوا و ذرات آب موجود در آن باعث خورده شدن قطعات فلزی و کاهش طول عمر آن ها می شوند. به طور کلی دستگاه درایر تبریدی در تمامی مکان هایی که از سیستم کمپرسور هوا برای تهویه هوا استفاده می کنند کاربردی است . اما به دلیل حساسیت در برخی مکان ها نیاز بیشتری برای نصب آن ها احساس می شود.

درایر تبریدی چه ویژگی هایی دارد؟

  • یکی از پارامترهای مهم در صنعت پنوماتیک، بحث کیفیت هوای فشرده مورد استفاده در خط تولید است. صنایع جهت کاهش هزینه های ناشی از اثرات مخرب رطوبت هوای فشرده از سیستم های خشک کن هوای فشرده (درایر) استفاده می کنند.

·از عمده اثرات مخرب رطوبت در سیستم هوای فشرده می توان به موارد ذیل اشاره کرد

  • ایجاد رسوب در خطوط لوله هوای فشرده، خوردگی در خطوط لوله و تجهیزات پنوماتیک، افزایش هزینه های تعمیرات قطعات و تجهیزات پنوماتیکی (جکها ، اتصالات پنوماتیکی ، شیرالات و)، ایجاد خطا در اندازه گیری تجهیزات ابزار دقیق ،کاهش کیفیت در تولیدات و نهایتا افزایش هزینه های ناشی از وجود رطوبت در سیستم هوای فشرده می گردد.
  • خشک بودن هوای فشرده ی مورد استفاده در صنایع یکی از موارد بسیار با اهمیت برای حفاظت از سامانه ی هوای فشرده به شمار می رود همواره هوای محیط که به درون کمپرسور دمیده می شود دارای رطوبت می باشد. میزان این رطوبت اغلب به پارامتر دما بستگی دارد به طوری که هر چه دما بیشتر باشد مقدار رطوبت بیشتری در هوا دیده می شود. هنگامی که هوای فشرده خنک باشد، این رطوبت بیشتر شده و ممکن است آسیب جدی به سامانه ی توزیع و انتقال هوا و سایر تجهیزات وارد کند.
  • بنابراین به منظور دستیابی یه یک هوای کاملا خشک ، میعانات باید جدا و حذف شوند خشک کردن به این معنی است که هوای فشرده شده ، خنک ‌شده و مقدار آب زیادی تقطیر میشود و می‌تواند جدا شود . بعد از خنک کاری هوا و تقطیر آب، هوای متراکم به اندازه دمای محیط گرما داده شده، به طوریکه عمل تقطیر در بیرون سیستم لوله صورت نگیرد.

 

1238

 

www.compressorr.com

 

تله آبگیر کمپرسور

سپراتور هوای فشرده (تله آبگیر پمپ باد)، یکی از ملزومات هوای فشرده شده می باشد که در مسیر خطوط لوله ی هوای فشرده شده خروجی از پمپ باد (کمپرسور) تا ابزار آلات و اپراتور ها قرار می گیرد و وظیفه جذب کردن ذرات روغن و آب تا اندازه ۲۰ میکرون ( تقریبا ۳۰% رطوبت ) را دارا می باشد و نصب آن باعث بالا رفتن عمر تجهیزات و عدم آسیب رسیدن به آنها می گردد.

هوای فشرده شده خروجی از کمپرسور با دمای حدود ۳۶ درجه سانتیگراد وارد سپراتور آب (تله آبگیر هوا کمپرسور) می شود و در اثر برخورد با پره های تعبیه شده در داخل بدنه تله آبگیر، به صورت گردابی و گریز از مرکز در می آید و طی این فرایند و حرکت سانتریفیوژ ذرات بخار مایع به یکدیگر می پیوندند تا زمانی که جرم کافی را به دست آورند و سنگین شوند و به دلیل اینکه اینرسی آب از هوا بیشتر است، قطرات آب ته نشین شده و در انتهای سپراتور (تله آبگیر صنعتی) آماده تخلیه سازی می گردند.

 

کاربرد تله آبگیر کمپرسور

همانطور که در بالا ذکر شد، تله آبگیر کمپرسور توانایی جذب ذرات تا ۲۰ میکرون را دارا می باشد و بهتر است در زمان طراحی خطوط انتقال هوای فشرده باید این نکته را در نظر داشت که تله آبگیر کمپرسور تا ۳۰ درصد از رطوبت ورودی به کمپرسور را جذب می کند.

اکثر حجم آبی که در خطوط انتقال هوای فشرده در جریان است، از بخار آب موجود در هوا گرفته شده است که در مسیر عبوری سرد شده و به صورت قطرات آب نمایان می گردد.

تله آبگیر کمپرسور اصولا به عنوان واحد اولیه و کمکی برای حذف ذرات مایع استفاده می شود و توانایی حذف مقداری مشخص از رطوبت را دارد و در صورتی که بخواهیم هوای فشرده کاملا پاک و عاری از هرگونه بخارات آب و روغن در دسترس داشته باشیم حتما باید از درایر یا خشک کن کمپرسور (هوای فشرده) و همچنین میکروفیلتر کمپرسور استفاده کنیم.

1239

www.compressorr.com

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها