عطر تلخ و خنک مردانه مخصوص گرمترین روزهای سال

کد خبر: 1095630
 عطر تلخ و خنک مردانه مخصوص گرمترین روزهای سال

 

عنصری که باعث می شود حس بویایی رایحه عطری را به طعم غذا، بوی میوه یا عطر گلی تشبیه کند، اسانس نام دارد. به طور کلی یک عطر از سه قسمت اسانس یا ماده اصلی، ماده حلال و مواد افزودنی تشکیل شده است. اسانس عطر یا همان بخش اصلی را می توان به صورت طبیعی و سنتی تولید کرد.

اسانس به کار رفته در عطرها چیست و چگونه تهیه می شود؟

اسانس های طبیعی از گیاهان و حیوانات تشکیل شده است. اما اسانس های مصنوعی توسط کمپانی های عطر سازی ساخته می شود. در ساخت عطرها از حلال ها نیز استفاده می شود. الکل و آب دو حلال عطر هستند که به رقیق شدن و پخش بوی بیشتر عطرها کمک می کنند.

برای بالا بردن مرغوبیت عطر به آن مواد افزودنی مانند آنتی اکسیدان ها و مواد رنگی اضافه می شود. این مواد افزودنی به پایداری هرچه بیشتر عطرها کمک می کند. یکی از مواردی که باعث می شود عطر و ادکلنی را اصلی و اورجینال تلقی کنند.

کیفیت و نسبت مواد تشکیل دهنده آن است. خرید عطر اورجینال بایستی از نمایندگی های مجاز، برندهای معتبر انجام شود. دقت به این موضوع اهمیت بالایی دارد، زیرا شرکت های سازنده عطر و ادکلن های تقلبی به دلیل استفاده نکردن از مواد مرغوب سبب به خطر افتادن سلامتی انسان ها می شوند.

 

 
  26


در ادامه برای اینکه بتوانیم انتخاب خوبی در هنگام خرید عطر یا ادکلن داشته باشیم با انواع عطرها آشنا می شویم.

 

 

پرفیوم ها

یک عطر غلیظ روغنی است که در بین عطرها بیشترین درجه خلوص و ماندگاری را دارد. پرفیوم حاوی  20 تا 30 درصد عصاره خالص است.

ادو پرفیوم ها

از نظر غلظت رتبه دوم را دارد و به اختصار EDP نوشته می شود. این دسته از عطرها بوی سبک تر و قیمت ارزان تری نسبت به پرفیوم ها دارند. ادو پرفیوم بین 15 تا 20 درصد عصاره خالص دارد به همین دلیل از نظر غلظت رتبه دوم را کسب کرده است. ادو پرفیوم ها بیشتر با الکل مخلوط می شوند.

ادو تویلت ها

فروش ادو تویلت به دلیل سبک بودن آن به صورت اسپری است. نشان اختصاری ادو تویلت ها EDT است. اسپری ها حاوی تقریبا 4 تا 10 درصد از عصاره خالص هستند. این نوع عطرها به دلیل استفاده زیاد از الکل ماندگاری بالایی ندارند.

 

 
26  

 

 

ادکلن ها

ادکلن ها بسیار سبک هستند و در آن ها فقط 2 تا 5 درصد عصاره خالص به کار رفته است. در ادکلن ها معمولا روغن های ترنج، پرتقال و لیمو و همین طور اسانس های اسطوخودوس و رزماری استفاده می شود. ادکلن ها معمولا برای استفاده آقایان مناسب تر هستند.

اوفرش ها

اوفرش حاوی تنها 3 درصد از عصاره خالص است. این دسته از عطرها بسیار سبک و ملایم بوده و برای افرادی که حساس هستند انتخاب مناسبی است.

به طور کلی در مهمانی ها از پرفیوم استفاده می شود و برای روزمره ادوتویلت و اوفرش ها انتخاب بهتری هستند.

 

 
  27

 

 

انواع اسانس هایی که برای ساخت عطر و ادکلن استفاده می شود

در صنعت عطر سازی انواع مختلفی از اسانس ها وجود دارد. که با درصدهای مشخص برای ساخت عطرها و ادکلن ها با رایحه هایی که بیشتر شناخته شده اند به بازار عرضه می شوند. برای مثال اسانس های شیرین، تلخ، گرم، خنک و میوه ای چند نمونه از اسانس های شناخته شده هستند.

هر کدام از اسانس ها در بین آقایان و خانم ها طرفداران خاص خود را دارند. برخی عطرها برای آقایان و برخی برای خانم ها مناسب تر هستند. در بین رایحه های مردانه ادکلن هایی با نت های تلخ طرفداران بیشتری دارند. زیرا باعث می شوند شیک تر دیده شوند و جزء بهترین عطرها برای جذب زنان محسوب می شوند. این رایحه می تواند حس ابهت و شیک پوشی هر مردی را چندین برابر کند.

 اسانس به کار رفته در عطرها به گونه ای است که اگر در فصل مناسب استفاده شوند، کیفیت خود را به خوبی نشان می دهند. عطرهایی با رایحه های گرم و تند برای فصل زمستان و رایحه های خنک و تلخ برای روزهای گرم تابستان مناسب تر هستند. دلیل این انتخاب پخش بوی بیشتر و کمک به ماندگاری بالاتر آن ها است.

28

 
   

صنعت عطر و ادکلن در کشورهای مختلف

امروزه بیش از 200 کمپانی در دنیا مشغول ساخت اسانس ها هستند. کشورهای فرانسه، آلمان، هلند، عمان و امارات در صنعت عطر و ادکلن بسیار موفق عمل کرده اند. تولید انواع عطر ادکلن با رایحه های متنوع از عوامل موفقیت این کشورها در زمینه تولید عطر و ادکلن است. کمپانی های مشهور تولید کننده عطر و ادکلن پس از تولید محصول جدید تستر آن را به بازار عرضه می کنند. برای مثال خرید تستر اماراتی زنانه به خانم ها کمک می کند عطر مناسب با روحیه و سلیقه خود را راحت تر انتخاب کنند.

تستر عطر چیست و چه کاربردی دارد؟

شرکت هایی که در صنعت عطر سازی فعالیت دارند برای معرفی محصول جدید از تستر استفاده می کنند. به طور معمول به ازای هر 10 الی 12 محصول یک تستر عطر نیز درون بسته بندی ها قرار می دهند. تسترها با خود عطر هیچگونه تفاوتی ندارند.

هدف از تهیه تسترها کمک به انتخاب بهتر مشتری و جلب رضایت آن ها است. آقایانی که به انتخاب عطر مناسب شخصیت و پوست خود اهمیت زیادی می دهند می توانند قبل از خرید نهایی از تستر عطرها استفاده کنند.

خرید تسترها گاهی به دلیل قیمت بالای عطر و ادکلن ها نیز می باشد. به همین دلیل استفاده از تسترها قبل از تصمیم گیری قطعی منطقی تر به نظر می رسد. خرید تستر اماراتی مردانه یکی از نمونه های عطر است که می توان آن را از نمایندگی های معتبر فروش عطر و ادکلن تهیه کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها