جزئیات روش های جدید آموزش زبان انگلیسی در مرکز همراه تحصیلی

کد خبر: 1117049
جزئیات روش های جدید آموزش زبان انگلیسی در مرکز همراه تحصیلی

 

آموزش زبان انگلیسی یکی از مهمترین دغدغه های کلیه دانش آموزان و دانشجویان در کلیه مقاطع تحصیلی می باشد. زیرا برای آزمون های مختلف داخلی و یا بین المللی نیاز به دانش زبان انگلیسی دارند. حتی برای کلیه کسانی که سفرهای خارجی زیادی را انجام می دهند نیز آموزش زبان انگلیسی یکی از مهمترین مسائل برای برقراری ارتباط محسوب می شود. همچنین کسانی که قصد ادامه تحصیلی در خارج از کشور را دارند باید مدرک های زبان بین المللی مانند آزمون آیلتس و یا آزمون تافل را فراهم کنند. پس پایه و اساس تحصیل و یا زندگی در خارج از کشور و همچنین شرکت در آزمون های داخلی مانند کنکور سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری و یا شرکت در آزمون هایی مانند آزمون MSRT زبان انگلیسی است. حتی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان برای نگارش مقالات در ژورنال های بین المللی نیاز به دانش زبان انگلیسی دارند. در نتیجه اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای هیچ کس پنهان نیست و در این نوشته قصد داریم تا روش های جدید آموزش زبان انگلیسی را برای شما متقاضیان یادگیری انگلیسی بیان کنیم.

تعدادی از سوالات رایج در مورد آموزش زبان انگلیسی که در این مطلب میخواهیم به آنها پاسخ دهیم را برای شما ذکر میکنیم

  • اگر هیچ پایه ای در زبان انگلیسی نداشته باشیم و بخواهیم آموزش از صفر را شروع کنیم باید چکار کنیم؟
  • آیا به تنهایی می توانیم یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنیم یا حتما باید در کلاس های آموزش زبان انگلیسی شرکت کنیم؟
  • منابع مناسب برای آموزش زبان انگلیسی چه منابعی هستند؟
  • برای یادگیری زبان انگلیس به چقدر زمان نیاز داریم؟
  • روش آموزش مناسب زبان انگلیسی چیست؟
  • تعیین سطح زبان انگلیسی چگونه انجام می شود و چطور متوجه بشیم که در چه سطحی قرار داریم؟
  • برای هر کدام از مهارت های زبان انگلیسی روش درست یادگیری کدام است؟

اکنون قصد داریم روش های تقویت و آموزش زبان انگلیسی را برای هر کدام مهارت ها به تفکیک توضیح دهیم.

تقویت مکالمه زبان انگلیسی

در زمان آموزش زبان انگلیسی هر روز حتی به مقدار کم انگلیسی صحبت کنید.

به نقل از همراه تحصیلی، بهترین راه برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی صحبت کردن آن می باشد. مهم نیست که چقدر دانش زبان انگلیسی شما خوب هست، مهم اینه که حتی اگر 5 کلمه انگلیسی هم بلد هستید اون رو در مکالمه خود استفاده کنید. برای این کار سعی کنید تعدادی از جملات خود را در طول روز به انگلیسی بازگو کنید و این کار را به تدریج گسترش دهید. اگر میخواهید سرعت شما در یادگیری زبان انگلیسی سریعتر شود حتما این کار را رو در رو با شخص دیگری انجام دهید و اگر این شخص در محیط اطراف شما نیست این کار را با خودتان تمرین کنید یعنی در طول روز سعی کنید در مورد مسائل و اشیاء پیرامون خودتان چند جمله ای را به انگلیسی سخن بگوئید.

این را به خاطر بسپارید که در آموزش زبان انگلیسی صحبت کردن در ابتدای کار بسیار سخت است و باید خودتان را عادت بدهید که در محیط های مختلف چند جمله ای را در روز انگلیسی صحبت کنید. برای شروع کار ممکن است تلفظ نادرست شما کمی شما را آزار دهد اما بعد از مدتی می توانید با مراجعه به موقع به دیکشنری همراه خود، اشتباهات تلفظی خود را نیز بهبود ببخشید. در یادگیری مکالمه زبان انگلیسی هیچ گاه با خود نگوئید "الان راحت نیستم و بذارید اول زبانم یکم قوی بشه بعد صحبت کنم" چون هیچ گاه شما در حالت عادی به این حالت نمیرسید و فقط با تمرین های اولیه می توانید به این حالت نزدیک شوید.

اگر میتوانید یک فرد انگلیسی زبان را در اطراف خود بیابید و در طول روز چند دقیقه ای را با او بگذرانید. اگر پیدا کردن این کار سخت است حداقل کسی را پیدا کنید که سطح زبان بالایی داشته باشد تا بتواند در یادگیری ساختار زبان و تلفظ صحیح کلمات شما را در آموزش زبان انگلیسی کمک کند.

در آموزش زبان انگلیسی بر روی تلفظ خود زیاد کار کنید

حتی اگر دانش گرامری بالایی داشته باشید و دامنه لغات بسیار وسیعی را در ذهن داشته باشید ولی اگر نتوانید کلمات را به شکل صحیح تلفظ کنید باز هم ممکن است یک فرد انگلیسی زبان نتواند صحبت های شما را به درستی متوجه شود لذا یادگیری تلفظ صحیح کلمات برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی بسیار مهم است. در آموزش زبان انگلیسی باید حتما در هنگام صحبت کردن با یک فرد انگلیسی زبان و یا گوش کردن به فایل های صوتی و فیلم های انگلیسی زبان به تلفظ دقیق کلماتی که توسط گوینده بیان می شود توجه کنید.

در صورتی که گفتن برخی از آواها برایتان سخت است آن را چندین بار تمرین کنید. برای مثال وقتی th می خواهد تلفظ شود باید آن را در شرایطی بیان کنید که نه صدای س دهد و نه صدای ت در نتیجه باید این نوع آواها را چندین بار تکرار کنید تا فرایند مکالمه در آموزش زبان انگلیسی برای شما لذت بخش تر شود. از آنجایی که نوع تلفظ زبان انگلیسی در کشورهای مختلف با هم تفاوت دارد لذا شما از همان مرحله اول آموزش زبان انگلیسی نوع گفتار خود را مشخص کنید برای مثال مشخص کنید که تلفظ انگلیسی آمریکایی را دوست دارید و یا انگلیسی بریتانیایی را بیشتر میپسندین.

2

دامنه لغات و اصطلاحات انگلیسی خود را افزایش دهید

هر زمان که متنی را میخوانید و یا به مکالمه ای گوش می دهید، سعی کنید لغات جدید و اصطلاحات کاربردی جدید را برای خودتان یادداشت کنید و آن را در مکالمات خود مرتبا تکرار کنید تا ملکه ذهن شما شود. اگر لغات را صرفا یاد داشته باشید اما از آنها استفاده نکنید نتیجه خوبی نمیگیرید و باید سعی کنید از این لغات و اصطلاحات همیشه استفاده کنید.

در گروههای مکالمه آزاد شرکت کنید

شرکت در گروههای مکالمه آزاد موجب می شود تا بتوانید انواع مدل صحبت کردن و استفاده از اصطلاحات را ببینید و آنها را در مکالمه خود بکار ببرید. همچنین دیگر افراد گروه می توانند ایرادات شمارا بازگو کنند و شما آنها را اصلاح کنید.

برای تقویت مهارت شنیداری خود در آموزش زبان انگلیسی چه کنیم؟

بهترین راه برای تقویت مهارت شنیداری استفاده از فیلم های زبان انگلیسی و فایل های صوت مربوط به اخبار و داستان های انگلیسی است. روزی یک الی دو ساعت برای این کار بسیار تاثیرگذار است.

یادتان باشد پایه یادگیری زبان انگلیسی برای تمام مهارت ها خواندن و گوش کردن زیاد است و اگر این دو قسمت را بخوبی فرا بگیرید هر 4 مهارت را تقویت خواهید کرد.

بهترین منابع برای آموزش زبان انگلیسی چیست؟

در بخش خواندن یا ریدینگ در زبان انگلیسی بهترین منابع تقویت زبان خواندن خبرهای وبسایت های خبری و متن های عمومی در مورد بخش های مختلف است. بهترین وبسایت های خبری برای تقویت این بخش وبسایت sciencetimes و newyorktimes هستند که در این وبسایت ها باید اخبار تمام زمینه ها را مطالعه نمایید. برای مثال باید متن های بخش تکنولوژی، بخش علوم پایه، بخش سیاسی و بخش های اقتصادی را بصورت کاملا متنوع بخوانید تا لغات اختصاصی هر بخش را در متون ببینید و آنها را فرا بگیرید. پس از مطالعه خبرهای این سایت ها می توانید از سایر کتاب ها مانند کتاب های داستان زبان انگلیسی و یا کتاب های انگلیسی در رشته خودتان هم استفاده کنید. اما به این نکته توجه کنید که اگر برای آزمون هایی مانند آزمون آیلتس و یا تافل آماده می شوید حتما باید اخبار متنوع عمومی را بخوانید.

در بخش شنیداری منابعی مانند وبسایت TED که سخنرانی های اساتید هر حوزه را پخش می کند و یا گوش کردن به خبرهای شبکه های انگلیسی زبان می تواند مفید باشد و اگر برای آزمون های آیلتس و تافل آماده میشوید میتوانید فایل های صوتی سایت sciencemag را گوش دهید که آکادمیک هستند.

در بخش نوشتاری هم منابع مختلفی هستند که می توانید استفاده کنید ولی بهتر است در ابتدا کتاب academic writing in English را بخوانید و با ساختارهای یک نوشته انگلیسی آشنا شوید.

در بخش مکالمه هم بهترین منبع ویدئوهای یوتیوب هستند که میتوانید مکالمه های رایج را ببینید و آن را تمرین کنید.

زمان مورد نیاز برای آموزش زبان انگلیسی چقدر است؟

مدت زمان مورد نیاز برای یادگیری زبان انگلیسی برای هر شخص متفاوت است و بستگی به پایه و علاقه و استعداد شما دارد ولی بطور کل می توان با زمان یک الی دو سال بطور مستمر سطح خوبی را بدست آورد. در مرکز همراه تحصیلی می توانید تعیین سطح انجام داده و مشاوره مورد نیاز برای شروع آموزش زبان انگلیسی را تهیه کنید.

3

در مرکز همراه تحصیلی دوره های آمادگی آزمون های زبان داخلی و بین المللی و همچنین دوره های مکالمه آزاد برای همه متقاضیان فراهم شده است و می توانید با مراجعه به وبسیات همراه تحصیلی به آدرس hamrahetahsili.ir از خدمات مرکز استفاده کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها