آیا پژو 206 ماشین خوبیست؟

کد خبر: 1118979
آیا پژو 206 ماشین خوبیست؟

 

نام پژو برای ما به هیچ وجه یادآور خودروهایی جذاب یا سریع یا حتی باکیفیت نیست. اما با این حال پژو 206 را همه جا می‌بینیم. آیا این خودرو واقعا آنقدر بد است؟

206 هاچبک نسبتا کوچکی است که توسط خودروسازی فرانسوی پژو ساخته شده است. پژو خودروهای جذابی مانند 205 جی‌تی‌آی و RCZ را ساخته اما متاسفانه خودروهایی ناامیدکننده مانند 306، 2007، 406 و ... را نیز ساخته‌ است. اما بحث ما درباره‌ی 206 است. این خودرو چقدر می‌تواند بد باشد؟ بیایید تا نگاه دقیق‌تری داشته باشیم.

ظاهر پژو 206

پژو 206 در طول عمر خود (شروع تولید در 1999 و خاتمه‌ی تولید در 2009، البته نه در ایران) هیچ تغییری را در نمای ظاهری تجربه نکرد. دیدن آن حجم از خطوط خمیده روی یک خودرو، آن هم به مدت 10 سال، واقعا خوشایند نیست. البته، خوشبختانه یا بدبختانه خودروهای زشت‌تری مانند دوو ماتیز هم وجود دارند. یکی از نکات مثبت درباره‌ی ظاهر 206، تابلو بودنش است. پژوها را از کیلومترها دورتر می‌توان تشخیص داد؛ چراغ‌های جلوی آن‌ها شبیه به ابروهایی‌اند که خیلی بد نقاشی شده‌اند و جلوپنجره‌‌ی آن‌ها چهره‌ی خندان ترسناکی به آن‌ها می‌دهد. چهره‌ی 206 حس وحشتناکی می‌دهد، حسی مانند وقتی که فرد خوشحالی را در مترو می‌بینم... دلیلی برای این همه خوشحالی وجود ندارد!

طراحی داخلی

اغلب ما تا حالا یک 206 داشته ایم و فقط می‌توانیم بگویم که داخلی آن شبیه به یک سمفونی از پلاستیک است. اگر اتفاقی به کنسول وسط تکیه بدهیم یا خدای ناکرده به درب ایربگ بالای درب داشبورد فشاری وارد کنیم، تمام کابین خودرو به صدا در می آید. البته 206 خودرویی ارزان‌قیمت است و نمی‌توانیم به کیفیت داخلی آن خیلی سخت بگیریم. اما بد نبود که پژو حداقل تلاشی برای بهبود آن میکرد.

تجربه‌ی رانندگی

اگر از حجم وحشتناک غلتش بدنه چشم‌پوشی کنید، سواری 206 آن‌قدرها هم بد نیست. غلتش بدنه طوری است که خودرو با کوچک‌ترین چرخش فرمان به طرفین کج می‌شود و شما را به اطراف پرت می‌کند. اما در کل سواری آن بسیار راحت و نرم است. برای شخصی که برای رسیدن به محل کارش مجبور است در شهر رانندگی ‌کند، این خودرو یک انتخاب عالی است. جعبه‌دنده‌ی این خودرو برای شتاب گرفتن از 0 تا 50 (دنده یک) و 80 تا 100 کیلومتر در ساعت (دنده پنج) طراحی شده و دنده‌های دیگر به شدت کند هستند. 206 در اتوبان در سرعت 110 کیلومتر در ساعت سواری نسبتا خوبی دارد و صدای لاستیک و باد بسیار کم به داخل کابین می‌آید. البته مسلما مانند مرسدس‌بنز S class بی سر و صدا نیست، اما قطعا از یک تراکتور بهتر است. اما به محض اینکه سرعتتان را از 110 کیلومتر در ساعت بیشتر کنید، خودرو از هم می‌پاشد، یا حداقل چنین حسی می‌دهد. اما خودرو در سرعت 130 کیلومتر در ساعت لرزش وحشتناکی دارد و صدای جاده سه برابر می‌شود. به طور خلاصه، اگر مثل مادربزرگ‌ها رانندگی کنید، مشکلی پیش نخواهد آمد، اما در غیر این صورت سواری آن بسیار ترسناک خواهد بود.

امکانات (سیستم صوتی، کولر، ایمنی)

برخی از مدل های206 ایربگ‌های جلو و ایربگ‌های پرده‌ای دارند که یک نکته‌ی مثبت از لحاظ ایمنی است. 206ها به صورت استاندارد با یک پخش‌کننده‌ی کاست‌خور یا سی‌دی خور (بسته به سال تولید) عرضه می‌شوند. نکته‌ی خاصی درباره‌ی سیستم صوتی 206 وجود ندارد. بیس آن تقریبا خوب است و تریبل آن باعث سردرد نمی‌شود. اکثر 206ها کولر دارند اما اگر یک مدل کارکرده بخرید، احتمالا لازم است که گاز کولر آن را شارژ کنید، البته در صورتی که خوش‌شانس باشید و کولر آن سالم باشد. کولر 206 آنقدرها هم بد نیست، اما فن آن را باید روی دور تند بگذارید تا متوجه تاثیرش بشوید. در مجموع، با توجه به قیمتی که 206 دارد، خودروی مجهزی است. بنابراین در این زمینه خوب عمل می‌کند. در حال ما خرید پژو 206 صفر را پیشنهاد میکنیم.

به سوال اصلی برگردیم

آیا 206 واقعا به اندازه‌ی که مردم فکر می‌کنند بد است؟ می‌توانیم بگوییم که این موضوع بیشتر به خودتان و نیازهایتان از یک خودرو بستگی دارد. اگر فقط چیزی می‌خواهید که شما را از نقطه‌ی A به نقطه‌ی‌ B برساند، 206 تفاوت چندانی با خودرو‌های هم‌قیمتش ندارد. اما اگر چیزی می‌خواهید که از رانندگی با آن لذت ببرید، چرا به 206 حتی فکر می‌کنید؟ هر خودرویی بازار هدف خودش را دارد. 206، فورد فیستا و فراری هر کدام بازار هدف خودشان را دارند! اگر شما از یک خودرو استفاده‌هایی کنید که برای آن‌ها طراحی نشده، قطعا تجربه‌ی خوبی نخواهد بود.

در نتیجه 206 مشکلی ندارد، اما هیچ چیز خوبی هم ندارد. 206 یک خودروی کاملا معمولی است و اگر شما فقط می‌خواهید که یک خودرو داشته باشید، 206 گزینه‌ی خوبی است. حتی می توانید نسبت به خرید قسطی 206 اقدام کنید که گزینه عاقلانه تریست. مجموعه سپند خودرو با سال ها سابقه در فروش قسطی خودرو می تواند این خودرو را به صورت فوری به شما تحویل دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها