نقد و بررسی بازسازی ساختمان به شیوه مدرن

کد خبر: 1123403
نقد و بررسی بازسازی ساختمان به شیوه مدرن

 

 

اگر خودتان صاحب یک خانه هستید، بازسازی کردن ساختمان یکی از کارهایی است که بالاخره باید با آن دست و پنجه نرم کنید. بازسازی ساختمان یکی از آن دسته کارهایی است که باید هر چند سال یک بار به صورت کاملا درست و اصولی انجام گردد. از این رو در این مقاله به بررسی کامل این حوزه خواهیم پرداخت. پس بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بازسازی ساختمان چیست؟ مراحل انجام این کار؟

بازسازی ساختمان یک روش کاملا متداول برای بهبود کیفیت محل کار و زندگی است. دقت داشته باشید که بازسازی ساختمان با نوسازی آن تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. همانطور که گفته شد بازسازی برای بهبود کیفیت ساختمان استفاده می‌گردد در حالی که نوسازی به معنی تخریب کامل بنا و ایجاد آن از صفر می‌باشد. مزیت خوبی که بازسازی نسبت به نوسازی بنا دارد این است که شما هزینه کمتری را نسبت به نوسازی صرف می‌کنید.

عوامل موثر بر هزینه بازسازی خانه:

عوامل مختلفی بر هزینه بازسازی خانه‌ها تاثیرگذار هستند به عنوان مثال مواردی مانند کناف پذیرایی می‌تواند بر هزینه تعمیر پذیرایی شما تاثیر گذار باشد. به طور کلی نقشه پیشنهادی توسط مهندس ساختمان و مصالح مورد استفاده در ساختمان مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه‌های مربوط به بازسازی خانه می‌باشند. از این رو بهتر است در هنگام نقشه‌کشی بودجه کلی خودتان را با مهندس ساختمان در میان بگذارید. همچنین دقت داشته باشید که در هنگام بازسازی ایجاد تغییرات در نقشه می‌تواند شامل یک سری هزینه‌های جانبی نیز باشد پس بهتر است قبل از هر تغییر به میزان بودجه خودتان نیز توجه کنید.

یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر روی قیمت بازسازی خانه، استفاده از سقف کاذب است که علاوه بر ایجاد زیبایی بصری ، نقش آکوستیک و عایق حرارتی را نیز بازی می‌کند.

مراحل انجام بازسازی ساختمان عبارت‌اند از:

2

1. نیازسنجی

2. بازدید کارشناس

3. نقشه کشی و برنامه‌ریزی

4. تخلیه منزل

5. بازسازی لوله کشی

6. بازسازی برق کشی

7. گج کشیدن دیوارها

8. تعمیر سرویس بهداشتی و حمام

9. نقاشی ساختمان

10. پاکسازی محیط

انجام به ترتیب مراحل بالا بسیار مهم است. دقت داشته باشید که بعد از انجام هر مرحله سراغ مرحله بعدی بروید با این کار دیگر دچار مشکل تداخل کار مهندسین نخواهید شد.

انواع بازسازی ساختمان چیست؟

بازسازی کردن یک ساختمان روش‌های متعددی دارد. انتخاب هر کدام از این روش‌ها وابسته به طرح و ایده‌ای است که شما قصد اجرا کردن آن را در سر دارید. در ادامه به چند مورد از روش‌های بازسازی کردن ساختمان خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

1.روش بازسازی حفاظتی:

از این روش معمولا برای ساختمان‌هایی استفاده می‌شود که ستون‌های آن فرسوده شده است. اگر ساختمانی که قصد دارید آن را تعمیر کنید دارای دیوارهای سستی است بهتر است از این روش استفاده کنید.

2.روش پاکسازی سبکی:

در این روش از بازسازی ساختمان ابتدا عوامل فرسوده موجود در ساختمان به طور کامل شناسایی می‌شوند و بعد از شناسایی تا حد امکان اقدام به ترمیم آن‌ها می‌شود. در صورت نیاز باید قسمت‌های فرسوده را تخریب کرده و از نو ایجاد کنید. با این کار عمر ساختمان بیشتر شده و آثار فرسودگی در آن از بین می‌رود.

3.روش سبکی:

در این روش قسمت‌های فرسوده ساختمان به طور کامل با قسمت‌های نو جایگزین می‌گردد. از این روش بیشتر برای بناهای تاریخی استفاده می‌شود و بیشتر ارزش معنوی بنا اهمیت دارد. در روش سبکی بسیار اهمیت دارد که قسمت‌های جدید کاملا با قسمت‌های قدیمی آن همخوانی داشته باشد.

4. روش بازسازی تکمیلی ساختمان:

استفاده از بازسازی تکمیلی ساختمان معمولا برای زمانی است که شما می‌خواهید قسمت‌های فرسوده را به طور کامل برداشته و از نو بسازید. این حالت بهترین درمان برای ساختمان‌های فرسوده و کهنه‌ساخت می‌باشد.

نحوه بازسازی خانه‌های قدیمی به چه صورت است؟

3

 

از آنجایی که یک ساختمان مانند یک ماشین دارای اجزای پیچیده است. برای بازسازی خانه‌های قدیمی باید یک سری اصول و قواعد را رعایت کنید.

در خانه‌های قدیمی معمولا افراد با کمبود فضا مواجه هستند در ابتدای بازسازی یک خانه قدیمی شما باید با ایده‌پردازی و خلاقیت خودتان تا حد ممکن فضای خانه را افزایش دهید. نحوه انجام این کار کاملا به متراژ زمین و خلاقیت شما بستگی دارد. به عنوان مثال خانه مورد نظر شما دارای یک پله است شما می‌توانید از فضای موجود در زیر پله به عنوان یک کمد دیواری و یا یک کتابخانه استفاده کنید. با این کار از فضای از دست رفته به درستی استفاده کرده‌اید.

همچنین در خانه‌های قدیمی اتاق‌های تودرتو زیادی وجود دارد. شما می‌توانید با تخریب یک یا دو اتاق، فضای پذیرایی را تا حد زیادی افزایش دهید. نحوه بازسازی خانه‌های قدیمی همیشه وابسته به مهندس اجرایی ساختمان است.

بازسازی و تعمیرات ساختمان را چه زمانی باید انجام داد؟

اصولا بازسازی ساختمان را زمانی انجام می‌دهند که ساختمان مورد نظر دچار فرسودگی شده باشد. همچنین شما اگر نیاز به نو بودن ساختمان را احساس می‌کنید می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی خودتان اقدام به بازسازی کنید. البته که بازسازی ساختمان‌های کهنه بسیار می‌تواند در قیمت آن تاثیر گذار باشد.

بهتر است ساختمان را هر 4 سال یکبار بازسازی کنید. با این کار عمر ساختمان و کیفیت آن تا حد بسیار زیادی افزایش می‌یابد. یک بازسازی اصولی می‌تواند با توجه به ساختمان شما تا 20 درصد در قیمت آن تاثیر گذار باشد.

البته شما می‌توانید هر زمانی که در استفاده از ساختمان فرسوده به مشکل برخورد کردید اقدام به بازسازی آن کنید و اینکار هیچ بازه زمانی مشخصی ندارد.

چه مکان‌هایی از خانه نیاز به بازسازی دارند؟

در هنگام بازسازی خانه اصولا قسمت‌های فرسوده خانه مورد توجه قرار می‌گیرد. بهتر است در حین بازسازی با یک بار هزینه کلی بخش‌های مختلف خانه مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی و پذیرایی را مورد بازسازی قرار دهید. با این کار می‌توانید به راحتی از ساختمان کهنه ساخت قدیمی یک خانه کاملا مدرن را ایجاد کنید.

به عنوان مثال می‌توانید برای سقف پذیرای از کناف استفاده کنید این کار می‌تواند زیبایی پذیرایی منزل شما را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد.

بازسازی سرویس بهداشتی و هزینه آن:

یکی از اصلی ترین هزینه‌هایی که باید در هنگام بازسازی ساختمان‌های قدیمی انجام دهید بازسازی سرویس بهداشتی است. معمولا کاشی‌های سرویس بهداشتی بعد یک سال استفاده حالت کهنه بود به خود می‌گیرد و نیاز به تعویض دارند. از این رو بهتر است در مراحل بازسازی به این مورد نیز توجه گردد.

هزینه‌های مربوط به بازسازی سرویس بهداشتی کاملا به طرح مد نظر خودتان دارد. تعویض سنگ دستشویی، نوع کاشی‌های مورد استفاده، مصالح به کار رفته و از قبیل پارامترها در هزینه بازسازی سرویس بهداشتی تاثیرگذار هستند.

همچنین قیمت شیرآلات و هزینه بازسازی کف را نیز باید در نظر داشته باشید. در تاریخی که این مطلب نوشته شده است کمترین هزینه بازسازی کامل یک سرویس بهداشتی چیزی بالغ بر 50 میلیون تومان می‌باشد. این مبلغ کمترین هزینه‌ای است که شما باید برای بازسازی یک سرویس بهداشتی اصولی در نظر داشته باشید.

 بازسازی آشپزخانه و هزینه‌های آن:

از جمله پر هزینه‌ترین بخش‌های بازسازی یک ساختمان آشپزخانه آن می‌باشد. هزینه‌های بازسازی آشپزخانه نیز به پارامترهایی مانند سینک آشپزخانه، مدل کابینت مورد استفاده استفاده و همچنین کاشی آن دارد. دقت داشته باشید که بودجه کافی را برای بازسازی آشپزخانه خودتان کنار بگذارید تا در مراحل انجام کار دچار مشکل نشوید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها