انواع جرم کیفری در قانون

کد خبر: 1124120
انواع جرم کیفری در قانون

قانون و اساسنامه های مختلفی در هر مملکت وجود دارد که حکومت جهت رفاه و بی هراسی ملی شهروندان خود تصویب کرده است و به طبق آن و جهت بالا رفتن رفاه عمومی ، از هر حرکت غیرقانونی که سبب سلب آسایش و تشکیل تشویش در جامعه شود به شدت خودداری خواهد نمود .

وکیل کیفری وظیفه است در این موارد پا عرصه فعالیت بگذارد و با هوشیاری و طبق قانون تعریف شده پرونده های مرتبط با اینگونه موارد کیفری و جزایی را برعهده گرفته و به پیش برد تا به نتیجه ای موردنظر دست یابد.

تعریف وکیل کیفری

حقوق جزا به طور کلی به قانون کیفری اساسی عقیده دارد و وکیل کیفری توان است تمام پرونده های کیفری و جزایی را برعهده بگیرد و در جهت رسیدن به نتیجه موردنظر آنها را به پیش برد. در واقع آیین دادرسی کیفری روندی را توصیف می کند که طی آن قانون کیفری اجرا می شود. به عنوان مثال ، ضابطه منع قتل یک ضابطه اساسی کیفری است و یا اهانت و تجاوز ، آدم ربایی ، ماده مخدر و … نمونه هایی دیگر از جرائم کیفری می باشند که در ضابطه اساسی کیفری تعریف شده است.

انواع جنایات

جنایات معمولاً براساس ماهیت و حداکثر مجازاتی که می توانند اعمال کنند ، به دو دسته بزهکاری یا تخلف دسته بندی می شوند.

بزهکاری شامل سوء رفتارهای جدی است که محتمل است به بیش از یک سال حبس یا با مجازات مرگ همراه باشد . اکثر قانون کیفری و مجرمانه به طبقات گوناگون با مجازاتهای گوناگون تقسیم می شوند.

 

تخلف اینگونه شیوه ای از جرم است که برای آن ضابطه مجازات حداکثر یک سال زندان و حبس را تعیین می کند. تخلفات کمتری نظیر تخلفات راهنمایی و رانندگی و پارکینگ اغلب به عنوان تخلف خوانده می شود و جزئی از قانون جزایی محسوب می شود.

ویژگی های وکیل کیفری (جنایی)

وکیل کیفری (جنایی) فردی است که به شما اطمینان دارد و سعی دارد تا شما را از طریق سیستم قانونی هدایت کرده و به مطمئن ترین و بهترین نتیجه محتمل برساند. در نتیجه بسیار لازم و با اهمیت است که شخص مناسب را بعنوان وکیل کیفری خود انتخاب نمائید.

به یاد داشته باشید که وکیل کیفری بایست مجموعه ای از ویژگی ها را یکجا داشته باشد. تمام این ویژگی های باعث خواهد شد تا شما سریعتر به نتیجه دلخواه خود سوق پیدا کنید.

از این جهت یک وکیل کیفری عالی بایست توان باشد تا بخوبی اسناد مورد نیاز مرتبط به پرونده پیشرو را جمع کرده و با مشخص نمودن راه کارهای مناسب ، کارها را به جلو ببرد.

لذا پیشنهاد می شود برای انتخاب وکیل کیفری تمام این ویژگی هایی که در ادامه بیان خواهیم نمود را بسنجید.

دسترسی به وکیل جنایی

یکی از مهمترین عواملی که تعیین می کند شما وکیل خوبی را انتخاب کرده اید ، چگونگی دسترسی به آنهاست. در واقع تماس با وکیل در بسیاری از مواقع بسیار لازم وجود دارد.

این جهت وکیلی که همواره در دسترس است می تواند بعنوان یک وکیل مسئولیت پذیر شناخته شده باشد.در واقع به روزرسانی ها در مورد وضعیت و پرونده شما و اطمینان از روند قانونی امری بسیار با اهمیت و لازم وجود دارد.

لذا اگر وکیل شما همواره خارج از دسترس بوده و تلاشی برای پیشبرد کارهای شما اجرا نمی دهد ، بی گمان نمی تواند وکیل مناسبی باشد و عالی است در سریعترین وقت محتمل وکیل خود را تغییر دهید.

نکته ای که بسیار حائز اهمیت وجود دارد اینست که دسترسی ساده و راحت بایست هم برای وکیل و هم برای موکل میسر باشد.

قابل اطمینان

شما بایست بدانید که وکیل کیفری که برای روند سریع کارهای خود انتخاب می کنید بایستی قابل اطمینان باشد. او بایست توان باشد پرونده شما را به خوبی به پیش برده و در روند دادسرا بسیار موثر واقع شود. عالی است بدانید که پرونده پیش روی شما روی احتمالات آینده تان تأثیر خواهد گذاشت ، لذا با اهمیت است که فردی را انتخاب کنید که بتوانید به آن اطمینان داشته باشید.

ارتباطات

ارتباطات به عنوان مبحثی با اهمیت در تمام کار و مخصوص در ارتباط با انتخاب وکیل کیفری مناسب وجود دارد. از اینرو بایست ارتباط خوبی بین شما و وکیل کیفری تان برقرار شود. شما بایست در صحبت با وکیل خود احساس راحتی کنید و بدانید که او شما را کاملاً درک می کند.

خبرت

وکیل شما چقدر باتجربه است؟ این سؤال مهمی است که بایست در آغاز از خود بپرسید ، خصوصاً به این سبب که وقتی محاکمه کیفری دارید ، می خواهید فردی با خبرت از طرف شما بعنوان وکیل انتخاب شود.

به طور کلی ، خبرت اکثر منجر به بینش عالی و آگاهی عالی با سیستم دادسرا می شود. این کار در به دست آوردن بهترین نتیجه برای پرونده شما بسیارمفید خواهد بود.

وظیفه و مسئولیت های وکیل کیفری

وظیفه و مسئولیت های وکیل کیفری به مراتب مشخص وجود دارد. این نوع وکلا اکثر با اتهامات کیفری روبرو هستند و دامنه عمل آنها شامل دادرسی وثیقه ، دادخواست دعوی ، محاکمه ، دادخواستهای ابطال (آزادی مشروط یا مشروط) ، تجدیدنظر و راهکار های پس از محکومیت وجود دارد. بخشی از وظیفه وکیل کیفری به شرح زیر وجود دارد:

  • بررسی پرونده و مصاحبه شاهدان
  • بررسی آئین نامه، ضابطه، اساسنامه، کدهای جنایات، و ضابطه آیین دادرسی
  • تشکیل یک دفاع و افزایش یک استراتژی موردی
  • مذاکره با دادستان برای درخواست تخفیف در ارتباط با اتهامات کم‌تر
  • پیش‌نویس، بایگانی کردن و بحث کردن، تشکیل پرونده و استدلال های حرکاتی نظیر حرکات اخراج و حرکات برای سرکوب کردن دادستان برای متهم در دادسرا
  • دفاع از متهم در محاکمه
  • عرضه پیش‌نویس، پرونده و درخواست تجدید عقیده

حقوق وکیل کیفری

حقوق وکیل کیفری بسته به اندازه و دامنه عملیات و فعالیتش متفاوت وجود دارد.در واقع نمایندگی بعضی از این وکیل های کیفری بصورت عمومی بوده و بسیاری دیگر اینگونه خصوصی وجود دارد که هزینه وکیل حقوقی خصوصی به مراتب اکثر و سنگین تر از وکلای عمومی خواهد بود. عالی است بدانید که رنج قیمت متوسط برای وکیل حقوقی در مملکت آمریکا بین ۳۰ تا ۵۰ هزار دلار وجود دارد.

توجه داشته باشید که وکلای کیفری شاغل در شرکتهای حقوقی معمولاً بالاترین حقوق را بدست می آورند. وکلای مجرب با خبرت می توانند سود بسیارخوبی از حرفه خود کسب نمایند.

وکلای کیفری با بالاترین حقوق و دستمزد غالباً افرادی هستند که پرونده متهمان مشهور و ثروتمندی را در دست دارند..اینگونه اشخاص ثروتمندی با پرداخت بالاترین دستمزدها به وکیل کیفری در کوشش هستند تا به خواسته های خود دست یابند

 تحصیلات:

در عقیده داشته باشید که همانند همه وکلا ، وکیل کیفری بایست آغاز دوره لیسانس خود را بگذراند ، سپس گواهینامه حقوق را دریافت نماید.این دو درجه به طور معمول هفت سال زمان خواهد کشید.

مجوز:

یکی دیگر از شروط نمایندگی وکیل کیفری کسب مجوز است. در واقع وکیل کیفری بایست در کشوری که قصد نمایندگی دارد ، آزمون داده و پذیرفته شود.

سخن پایانی :

شما می توانید براحتی تمامی سوال های خود در زمینه کیفری را از وکلای مجرب آریا دادیار به نشانی ariadadyar.com مراجعه کنید و سوال های خود را مطرح کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها