23 مشکل رایج‌ رابطه زناشویی + راهکار

کد خبر: 1126737
23 مشکل رایج‌ رابطه زناشویی + راهکار

 

زندگی زناشویی درست مثل الاکلنگ، فراز و نشیب‌های خاص خودش را دارد و هر لحظه ممکن است همه چیز دگرگون شود. زوجین باید با مشکلاتی رایج دست و پنجه نرم کنند. بعضی از این مشکلات قابل حل، اصلاح‌پذیر یا  قابل تغییر هستند اما برخی دیگر غیرقابل تحمل‌اند.

مرکز مشاوره یاسان (ارائه دهنده مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره ازدواج و مشاوره طلاق به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی) شما را با 23 مورد از رایج‌ترین مشکلات زناشویی را بررسی می‌کنید تا متوجه شوید، چگونه باید از پس این مشکلات بربیایید تا به زندگی زناشویی شما آسیب جبران‌ناپذیری وارد نشود.

1. بی‌اعتمادی: بی‌اعتمادی رایج‌ترین مشکل زناشویی است که می‌تواند رابطه‌ شما را طوری از پایه و اساس ویران کند که دیگر نتوانید آن را به شکل اول بازگردانید. اعتماد اصل اول و ضروری برای حفظ یک رابطه است. ایجاد اطمینان به زمان نیاز دارد. اگر از ابتدای راه به شریک زندگی‌تان شک دارید، باید قبل از اینکه همه‌چیز طوری خراب شود که دیگر نتوانید درستش کنید، رفتارتان را تغییر دهید. برای این کار می‌توانید از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید.

2. رفتار پولکی: اگر هر کدام از شما جز پول چیز دیگری نمی‌بینید، قطعاً در زندگی زناشویی به مشکل خواهید خورد. مثلاً، هر دوی شما سرکار می‌روید و درآمد دارید اما اگر یک نفر درآمدش بیشتر باشد خیال می‌کند که می‌تواند طرف مقابل را زیر سوال ببرد و به او توهین کند. چنین رفتاری باعث ایجاد خلاء در رابطه و از هم پاشیده شدن آن می‌شود. بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق این است که موضوع پول را وارد رابطه‌ خود نکنید. اصل مهم در رابطه احترامی است که برای یکدیگر قائل هستید نه و میزان درآمدتان.

3. خیانت: خیانت یکی از رایج‌ترین مشکلات زناشویی است. خیانت به داشتن هر نوع رابطه‌ عاشقانه و صمیمانه‌ خارج از رابطه‌ زناشویی گفته می‌شود. علاوه بر این، شب‌نشینی یا قرار گذاشتن با شخص دیگر، داشتن رابطه جنسی و روابط مجازی نیز انواع دیگر خیانت هستند. خیانت معمولاً وقتی شکل می‌گیرد که عشق و تفاهمی بین دو نفر نیست و یا مدام جنگ و دعوا دارند. در چنین شرایطی زوجین به سرعت جذب شخص دیگری می‌شوند.

4. نارضایتی جنسی: باور کنید یا نه، رابطه‌‌ جنسی برای داشتن یک رابطه سالم واجب است. اغلب زوج‌ها به دلیل تفاوت‌‌های‌شان در نیاز جنسی با مشکل روبرو می‌شوند. مشکلات جنسی به دلایل زیادی از جمله کاهش میل جنسی پیش می‌آید. میل جنسی اغلب زنان پس از زایمان کم می‌شود و رفته رفته علاقه‌شان را به رابطه جنسی از دست می‌دهند که همین امر مشکلاتی را در رابطه ایجاد می‌کند. گاهی اوقات هم مشکلات جنسی به دلیل ترجیحات و نیازهای جنسی متضاد با یکدیگر شکل می‌گیرد. ممکن است یکی از زوج‌ها چیزی را در رابطه دوست داشته باشد که طرف مقابل با آن مشکل دارد. همین باعث ایجاد ناراحتی و آشفتگی می‌شود. اگر در این زمینه مشکلی دارید می‌توانید از خدمات سکس‌تراپی مرکز مشاوره یاسان استفاده کنید.

5. باورها و ارزش‌های متفاوت: همه ما باورها و اعتقادات خاصی داریم که ممکن است متفاوت از دیگران باشند. گاهی این تفاوت‌‌ها خیلی شدید است؛ به ویژه اگر زوجین از دو دین مختلف باشند. این اختلاف باعث ایجاد شکافی عمیق در رابطه می‌شود و به تدریج آن را نابود می‌کند.

6. استرس: استرس در یک رابطه می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله مسائل خانوادگی، شغلی، مالی، بالینی و روانی ایجاد شود. اگر نان آور خانواده شغلش را از دست بدهد ممکن است به دلیل مشکلات مالی دچار استرس شوید. بهترین راه برای جلوگیری از چنین مشکلی، این است که بلد باشید چطور استرس‌تان را کنترل کنید و مراقب رفتارتان باشید.

7. توجه‌طلبی و بیش از حد چسبیدن به یکدیگر: برخی زوجین دوست دارند مدام نزدیک همسرشان باشند! که همین باعث عصبانیت او شده و کم کم اختلافاتی در رابطه شکل می‌گیرد. این در حالیست که هر رابطه برای رشد و شکوفایی به فاصله و زمان نیاز دارد. وقتی یک طرف در رابطه آنقدر به طرف دیگر می‌چسبد که عرصه را بر او تنگ کرده و جای نفس کشیدن برای او باقی نمی‌گذارد، قطعاً رابطه را دچار تنش خواهد کرد.

8

مشاوره آنلاین «مرکز مشاوره یاسان» بهترین و راحترین شیوه دسترسی به خدمات روانشناسی

8.ضربه‌های روحی، روانی: بسیاری از ضربه‌های روحی، روانی می‌توانند زندگی ما را به کلی تغییر دهند. وقتی یکی از زوجین آسیب یا ضربه‌ای روحی را پشت سر می‌گذارد، رابطه پیچیده‌تر می‌شود و هنگامی که طرف مقابل نمی‌داند، چطور باید با چنین ضربه‌ای کنار بیاید، مشکلات شروع می‌شوند. هر کسی می‌تواند مدتی کوتاه از شما حمایت کند، اما حمایت کامل و رسیدگی به امور شبانه‌روزی صبر زیادی لازم دارد که امروزه در توان هر کسی نیست. همین امر به تدریج باعث بروز مشکلاتی در رابطه خواهد شد. در چنین شرایطی کمک گرفتن از یک متخصص و روانشناس بسیار کمک کننده است.

9. روزمرگی: خستگی و دلزدگی معمولی است. همه‌ ما اگر کار جدیدی برای انجام دادن در زندگی نداشته باشیم، حوصله‌مان سر می‌رود. روزمرگی طولانی‌مدت نه تنها رابطه را نابود می‌کند، بلکه منجر به مشکلات شدید روحی،روانی هم می‌شود. برخی زوجین با گذشت زمان از رابطه‌شان خسته می‌شوند؛ چراکه هر روز همان اتفاقات تکراری برایشان رخ می‌دهد. بنابراین، رفته رفته آتش عشقشان خاکستر شده و همه چیز کسل کننده می‌شود. باید همیشه اجاق عشقتان را روشن نگاه دارید.

10. مشکلات اخلاقی: مشکلات اخلافی می‌تواند واقعاً برای رابطه شما خطرناک باشد. افرادی که مشکلات اخلاقی دارند، اغلب چالش‌های بزرگی بوجود می‌آورند که گاهی جبران‌ناپذیر هستند. به همین دلیل باید یاد بگیرید که خشم‌تان را مدیریت کنید.

11. حسادت: زندگی با همسری حسود واقعاً سخت است. کمی حسادت طبیعی است و هیچ اشکالی ندارد اما حسادت بیش از حد شدیداً به رابطه آسیب می‌زند. یک همسر بیش از حد حسود ممکن است دائماً تلفن‌ها و تماس‌های شما را چک کند و از هر آنچه در صفحات مجازی به اشتراک می‌گذارید، ایراد بگیرد. چنین حسادتی رابطه را به تلاطم می‌کشاند و در نهایت آن را نابود می‌کند.

12. مشکلات مالی: مشکلات مالی سریع‌تر از هر مسئله دیگری رابطه را خراب می‌کند. به احتمال زیاد همه زن و شوهرها در زندگی دچار مشکلات مالی می‌شوند؛ به همین دلیل مهم است که در مورد مسائل مالی باهم راحت صحبت کنید.

13. دروغگویی: اگر هر یک از دو طرف عادت به دروغگویی داشته باشد، بدون شک این رابطه موفق نخواهد بود. دروغگویی مشکلی رایج در رابطه زناشویی است که می‌تواند در نهایت رابطه را از بین ببرد.

14. فاصله‌ی سنی: فاصله سنی زیاد بین زن و مرد می‌تواند سبب بروز مشکلاتی میان آن‌ها شود؛ چه مرد مسن و زن جوان باشد یا زن مسن‌ تر از مرد. علاوه بر این، هیچ چیز ثابت نمی‌ماند. افراد با گذشت زمان تغییر می‌کنند و ممکن است اخلاقیات زوج‌ها مانند گذشته با هم جور نباشد.

15. انتظارات غیرعادی: داشتن انتظار از طرف مقابل طبیعی است اما انتظارات غیرعادی باعث ایجاد مشکلات زناشویی می‌شوند. اگر این انتظارات برآورده نشوند، دو طرف از هم ناامید و رنجیده‌خاطر خواهند شد و همه‌چیز به طرز غیرقابل بازگشتی از بین می‌رود.

16. تلاش برای تغییر یکدیگر: وقتی کسی را دوست داریم باید او را با عیب‌هایش بپذیریم. با این‌حال، بعضی از مردم این را درک نمی‌کنند و می‌خواهند طرف مقابل را مطابق با سلیقه‌ خود تغییر دهند. چنین مسئله‌ای میان زوجین رایج است. اما، بدانید که هر چقدر برای تغییر طرف مقابل تلاش کنید، او بیشتر از شما دور می‌شود.

17. عدم ارتباط: ارتباط و گفتگو برای یک رابطه لازم است. شما می‌توانید هر مشکلی را با حرف زدن با یکدیگر حل کنید. کسانی که از گفتگو و برقراری ارتباط دوری می‌کنند، در نهایت روابط ناقص و معیوبی خواهند داشت. برای داشتن یک رابطه‌ سالم باید با هم حرف بزنید و ارتباط داشته باشید. اگر در برقراری ارتباط با همسر خود مشکل دارید می‌توانید مهارتهای ارتباطی خود را از طریق یک روانشناس ارتقا دهید.

9

مرکز مشاوره یاسان،  ارائه‌دهنده خدمات روانشناسی و مشاوره آنلاین، حضوری و تلفنی

18. اعتیاد به اینترنت و رسانه‌های اجتماعی: مردم اغلب بیشتر وقتشان را در اینترنت و رسانه‌های اجتماعی سپری می‌کنند و کم‌تر کنار هم هستند که این خلاء بزرگی در رابطه ایجاد می‌کند. از سوی دیگر هر کدام از زوجین که استفاده حضور بیشتری در فضای مجازی دارد، انتظارات غیرعادی از طرف مقابل پیدا می‌کند؛ چراکه وقتی دوستش را می‌بیند که عکس‌های سفر اروپایش را در اینستاگرام پست کرده، او هم دوست دارد این‌کار را انجام دهد. باید بدانید که دنیای واقعی زمین تا آسمان با دنیای مجازی فرق می‌کند.

19. رفتار خودخواهانه: خودخواه بودن در رابطه نشانه خوبی نیست. با این حال، کمی خودخواهی عیبی ندارد، اما در نظر نگرفتن طرف مقابل وحشتناک است. چنین رفتاری رابطه را نابود می‌کند.

20. قدرنشناسی: همه ما دوست داریم که به خاطر کارهایی که انجام می‌دهیم از ما قدردانی شود. اگر نتوانید از همسرتان قدردانی کنید، مشکلات به شدت بین شما بالا می‌گیرد.

21. بی‌احترامی به یکدیگر: صرف نظر از وضعیت فردی، مالی یا اجتماعی کسی که با او در رابطه هستیم، باید به یکدیگر احترام بگذاریم. در زندگی زناشویی باید با احترام با یکدیگر رفتار کنیم. بی‌احترامی و هتک حرمت آسیب شدیدی به رابطه وارد می‎کند.

22. درک نکردن همدیگر: اگر یکدیگر را درک نمی‌کنید، محال است که بتوانید رابطه‌ زناشویی موفقی داشته باشید. برای داشتن رابطه زناشویی موفق باید بتوانید درک درستی از هم داشته باشید. درک نکردن باعث آشفتگی شما می‌شود و در نهایت رابطه از هم می‌پاشد.

23. رفتارهای ضد و نقیض: آخرین و مهم‌ترین مشکلات زناشویی که باید بدان بپردازیم، تفاوت‌های شدید رفتاری است. بسیاری از مشکلات به دلیل تفاوت‌های رفتاری بین دو نفر پیش می‌آیند. غرور و خودپسندی آفت یک رابطه است. اگر بین دو نفر یک نفر مغرور و خودپسند باشد، هرگز نمی‌توانید به یک راه‌حل مناسب برسید.

مرکز مشاوره یاسان با داشتن بهترین روانشناسان و زوج درمانگران کشور آمادگی ارائه مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره ازدواج و مشاوره طلاق به مراجعان را دارد. برای دریافت نوبت از مشاور و زوج درمانگر کلیک کنید یا به شماره ۰۹۹۳۵۹۶۸۰۱۰ از طریق واتس‌اپ پیام دهید.

هم‌چنین یاسان ارائه‌دهنده خدمات مشاوره آنلاین، حضوری و تلفنی به مراجعان است. مشاوره آنلاین نه تنها هیچ‌گونه تفاوتی با مشاوره حضوری ندارد بلکه موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های رفت‌وآمد شما هم می‌شود. از همه مهمتر مشاوره آنلاین برای آن دسته از افرادی که محل سکونت‌شان فاقد روانشناس است، بسیار گزینه مناسبی است. برای مشاوره آنلاین تنها کافیست، گوشی هوشمند و اینترنت پایدار داشته باشید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها