قیمت روز خودرو

کد خبر: 1127691

اخبار برجامی امروز بازارهای ایران را با ریزش قیمت مواجه کرد. هرچند که فعالان بازار خودرو می گویند که به دلیل افزایش ریسک معاملات، بازار خودرو قفل شده بود اما احیای برجام تا چه حد بازار خودرو می تواند متاثر کند؟

قیمت روز خودرو

قیمت خودرو امروز محصولات سایپا و ایران خودرو اعلام شد. قیمت خودرو امروز پراید نیز امروز 40 درصد کاهش یافت. در جدول زیر قیمت خودرو امروز های سایپا و ایران خودرو را بخوانید  همچنین قیمت خودرو امروز نیز در برخی از خودروها تفاوت فاحشی را داشت که درادامه گزارش قیمت خودرو امروز را بررسی می کنیم.

خبر تمدید معافیت تحریمی برخی فعالیت های هسته ای ایران، امروز بازار ارز و طلا را با ریزش قیمت مواجه کرد. در بازار خودرو هم برخی انواع مدل های پرتیراژ کاهش قابل توجه قیمت را تجربه کردند. هرچند که فعالان بازار می گویند به دلیل افزایش ریسک معاملات، خرید و فروش خودرو قفل شد اما احیای احتمالی برجام تا چه اندازه قیمت ها را در بازار خودروی ایران متاثر می کند؟

قیمت چقدر پایین می آید؟

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو درباره تاثیر احیای برجام بر بازار خودرو می گوید: کاهش قیمت خودرو به کیفیت توافقنامه‌ای که امضا می شود بستگی دارد. اگر توافق موقت باشد حتی اثر هیجانی چندانی هم بر بازار ندارد و اگر توافق شکننده باشد و نیازی به تایید کنگره نباشد تاثیر بسیار پایینی خواهد داشت.

او تاکید می کند: چنانچه ایران و امریکا به یک توافقنامه قابل اتکا برسند که نگرانی برهم خوردن آن چندان جدی نباشد کلاش های مختلف خودرو بین  15 تا 20 درصد و در خودروهای گران قیمت تا 35 الی 40 درصد کاهش قیمت رخ می دهد و این اتفاق به ویژه در خودروهای چینی محسوس تر خواهد بود و ممکن است تا حدود 50 درصد قیمت آنها افت داشته باشد.

این کارشناس صنعت خودرو تاکید می کند که احیای برجام به سادگی نمی تواند تورم را در اقتصاد ایران و بازار خودرو کاهش دهد و مشتریان این بازار باید انتظارات واقع بینانه ای داشته باشند و تصور نکنند با احیای برجام قیمت کالاهای مختلف در بازارها سقوط می کند.

زاوه در ادامه تاکید می کند:  تا زمانی که مشکلات ما با آمریکا بر طرف نشود انتظار ورود شرکت های خارجی و حتی شرکت های چینی یک انتظار خوشبینانه و کودکانه است که رخ نخواهد داد و واقعیت این است که این توافقات تاثیرات طولانی مدت ندارد و همه چیز به روال گذشته بر می گردد و کسری بودجه و بی انضباطی سیستم بانکی همه هیجانات را از بین خواهد برد.

زاوه در ادامه افزود: زمان پذیرش قطعنامه 598 هم بهای دلار در بازار ایران یک تا دو ماه کاهشی شد اما دوباره روند صعودی به خود گرفت و ما در هر صورت تورم را در کشور داریم. هرچند که هر قدمی که برای رفع مشکلات سیاست خارجی برداشته شود، گامی مثبت است و اوضاع اقتصاد را به سمت بهبودی پیش می برد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها