طرح رتبه بندی معلمان به کجا رسید ؟

کد خبر: 1128179

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته رتبه بندی در دستورکار دولت قرار گرفت و به مجلس رفت، اما منابع پایدار برای آن پیش بینی نشده و از محل فروش اموال درنظر گرفته بودند و رقمی برای امسال تعیین نکرده بودند و فروش اموال هم نداشتیم، لذا رتبه بندی اجرا نشد.

طرح رتبه بندی معلمان به کجا رسید ؟

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

 وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه به طور جدی پیگیر اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال‌جاری هستیم، گفت: آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان آماده است اما باید در دولت بحث و بررسی شود و مراحلی دارد که باید طی شود.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش درباره درخواست معلمان برای اجرای رتبه‌بندی قبل از اسفند، اظهار کرد: منتظریم تا بررسی‌ها درباره اشکالات رتبه‌بندی معلمان در این هفته پایان یافته و تصمیمات نهایی شود و به شورای نگهبان برای تأیید برود.

وی ادامه داد: اگر قانون رتبه‌بندی معلمان نهایی شود، قطعا ما نیز باید آیین‌نامه آن را در دولت تصویب کنیم.

نوری در پاسخ به این پرسش که «در حال حاضر آیین‌نامه رتبه‌بندی در چه مرحله‌ای است»، گفت: آیین‌نامه از نظر ما آماده است. منتها باید در کمیسیون مربوطه در دولت بحث شود و یک مراحلی دارد که باید طی شود اما به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها