تفاوت پرینتر های جوهر افشان و لیزری + راهنمای خرید پرینتر

کد خبر: 1128219
تفاوت پرینتر های جوهر افشان و لیزری + راهنمای خرید پرینتر

 

 

امروزه پرینتر ها نقش بسیار مهمی  را در سازمان ها، مدارس، شرکت ها و منازل ایفا می کنند. با وجود یک پرینتر در کنار کار خود به احتی می توانید تمامی  اسنادی که در سیستم های خود دارید را پرینت بگیرید و به راحتی آنها را بایگانی کنید.

با وجود برند های معتبر و مختلفی که امروزه نقش بسیار مهمی را در بازار پرینتر ها بازی می کمنند باید به این نکته توجه داشت پرینتر ها نیز مانند هر وسیله و تجهیزات دیگری امروزه با پیشرفت فن آوری و تکنولوژی پیشرفت های زیادی داشته اند و این برندها و سازنده ها توانسته اند هرکدام سهم بزرگی از بازار پرینتر ها و دستگاه های چاپ بدست بیاورند، برند های مانند اچ پی ، اپسون و برند های دیگر مانند کنن که هر کدام علاوه بر تولید پرینتر ها و دستگاه های چاپی به تولید لوازم و تجهیزات مهم دیگری نیز در حوزه فن آوری و تکنولوژی می پردازند. در این مقاله اما، ما قصد داریم با شما درباره  تفاوت پرینتر های جوهر افشان و لیزری  و توضیح درباره کارکدها و ویژگی های هرکدام صحبت کنیم.

2

پرینتر های لیزری

اولین پرینتر های لیزری در سال 1975 تولید شد و تنها نه سال بعد از آن بود که  شرکت اچ پی توانست  اولین پرینتر های لیزری خود را با حجمی کاملا جمع و جور و کوچک و با قیمتی مناسب تولید کند، پرینتری که قادر بود در دقیقه 8 صفحه را چاپ کند و در نوبه خود انقلابی بزرگ را در عرصه چاپ ایجاد کرد. پرینتر های لیزری شرکت اچ همکام با پیشرفت تکنولوژی پیشرفت های بزرگی داشتند و در سال 1998 اچ پی توانست مدل جدیدی را از پرینتر های لیزری رونمایی کند که علاوه بر سرعت بالا در چاپ قابلیت های مانند کپی، اسکن و فکس را هم به ان اضافه کرد. در حال حاضر نیز پرینتر های لیزری اچ پی تونایی پرینت 70 صفحه در هر دقیقه دارند که با وجود رقبای قدرمت مندی مانند اپسون و سامسونگ توانسته است کماکان در این حوزه پیشگام باشد.

یکی تاز موارد مهم در تفاوت پرینتر های جوهر افشان و لیزری نوع کاربرد آن ها می باشد اگر شما به دنبال این هستید که در طول روز چاپ های زیادی را با این پرینتر ها داشته باشید و تعداد پرینت های شما زیاد است پرینتر لیزی می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. همنیطور اگر به دنبال کیفیت بالای چاپ نیز هستید ما به شما پرینتر های لیزری را پیشنهاد می کنیم.

3

پرینتر جوهر افشان

پرینتر های جوهر افشان دستگاه هایی هستند  که قطرات میکروسکوپی جوهر را روی کاغذ می پاشند. جوهر موجود در کارتریج این چاپگرها به صورت مایع می باشد و  آنها نازل هایی دارند که از آنها جوهر روی کاغذ پاشیده می شود و چاپ می شود. عیب این نوع چاپگرها این است که اگر برای مدت طولانی از آن استفاده نکنید، جوهر کارتریج ها خشک می شود. سپس باید آن را تمیز کنید تا دوباره از آن استفاده کنید.

در مورد پرینتر های جوهر افشان اما اوضاع کمی فرقی می کند نکته مهم در مورد پرینتر های جوهر افشان این است که ، بهترین کارکرد و کارایی را زمانی دارند که شما قصد داشته باشید عکسی را برروی کاغذ های مخصوص چاپ کنید، دلیل آن هم این است که پرینتر های جوهر افشان امکان انتقال جوهر برروی کاغذ را بدون تماس گرفتن با کاغذ را دراست و به خوبی می تواند کیفیت بالایی را روی کاغذهای مورد نظر چاپ کند. پرینتر های جوهر افشان توانایی کپی عکس با رزولوشن 300 نقطه بر اینچ را دارد.

در مورد کارکرد و عملکرد پرینتر های جوهر افشان به این شکل است که جوهر پرینتر وارد شلنگی به نام هد می شود و هد پرینتر جوهر افشان بر اساس دستور کاری که در برنامه به آن داده شده است جوهر را برروی کاغد و نقطه مورد نظر قرار می دهد.

کاربرد پرینتر های جوهری بیشتر در اتلیه ها عکاسی که کیفیت عکس برایشان بسیار مهم بوده استفاده می شود و کاربرد بسیار حیاتی و مهمی را دارد.از دیگر ویژگی ها و کاربرد های پرینتر های جوهر افشان امکان چاپ برروی سی دی، ماگ و لیوان می باشد که امروزه طرفدران زیادی را پیدا کرده است و می تواند یکی جزو اصلی ترین تفاوت های پرینتر های جوهر افشان و لیزری باشد.

4

پرینتر های جوهر افشان یا لیزری ؟

حال با تمامی مواردی که در مورد پرینتر های جوهر افشان و لیزری بررسی کردیم نوبت به این رسیده است اگر قرار  باشد در میان این دو دستگاه چاپ یکی را انتخاب کنیم کدام را انتخاب کرده و اقدام به خرید پرینتر کنیم. در ادامه نیز قرار است به چند فاکتور مهم در مورد تفاوت پرینتر های جوهر افشان و لیزری بپردازیم.

رنگی یا سیاه و سفید

اگر به دنبال چاپ رنگی هستید، چاپگرهای جوهرافشان و لیزری هر دو می‌توانند رنگ‌های زنده و تصاویر با رنگ‌های غنی مورد نیاز را ارائه دهند. با این حال، اگر فقط به چاپ سیاه و سفید نیاز دارید، چاپگر لیزری تک رنگ ممکن است گزینه ایده آلی باشد.

قیمت

 خبر خوب این است که شرکت  Brother چاپگرهای جوهرافشان و لیزری را با قیمت های مقرون به صرفه و متناسب با هر بودجه ای ارائه می دهد. اگر به عملکردهای کپی، اسکن و فکس نیازی نیست، چاپگرهای لیزری طیف وسیع تری از گزینه ها را ارائه می دهند. چاپگرهای جوهرافشان معمولاً هزینه کمتری برای خرید دارند، در حالی که چاپگرهای لیزری ممکن است در ابتدا هزینه بیشتری داشته باشند، اما معمولاً هزینه کل مالکیت در طول زمان کمتر است و یکی از عوامل مهم در تفاوت پرینتر های جوهر افشان و لیزری می باشند.

کیفیت

 در حالی که چاپگرهای جوهر افشان در زمینه چاپ رنگی با وضوح بالا به عنوان معیار اصلی  در نظر گرفته می شوند، چاپگرهای لیزری نتایج یکدست و سیاه و سفید را تولید می کنند. چاپگرهای جوهرافشان و لیزری هر دو می توانند متنی با کیفیت و واضحی  را به شما ارائه دهند که خواندن آن آسان است، همچنین تصاویر رنگی درخشان و گرافیک ایده آل برای اسناد تجاری در  چاپگرهای جوهرافشان قابلیت چاپ بدون حاشیه (لبه به لبه) را نیز دارند.

راهنمای خرید پرینتر نو و دست دوم

وجود یک فروشگاه اینترنتی برای بررسی و مقایسه انواع دستگاه های چاپ و پرینتر می تواند به شما در این امر کمک شایانی بکند در این بخش قصد داریم یکی از این فروشگاه های که با سابقه بسیار خوب در زمینه فروش انواع پرینتر فعالیت می کند و علاوه بر آن نیز در زمینه تعمیرات تخصصی پرینتر نیز در بازار پرینتر فعالیت می کند را به شما معرفی کنیم ،پرینتر استوک یکی از این فروشگاه های اینترنتی می باشد و شما می توانید با مراجعه به سایت این فروشگاه انواع  پرینتر های جوهر افشان و لیزری و همینطور پرینتر های تک کاره ، سه کاره و چهار کاره را مشاهده و خرید کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها