چرا نباید اکانت اسپاتیفای غیر قانونی یا هکی بخریم؟!

کد خبر: 1129974

اسپاتیفای یک سرویس پخش موسیقی در سراسر دنیاست که امروزه بسیار محبوبیت دارد. خرید اکانت اسپاتیفای سبب می‌شود تا از امکانات ویژه‌ا‌ی در این پلتفرم بهره‌مند گردیم و به همین علت افراد زیادی برای خرید اکانت اسپاتیفای اقدام می‌کنند. اما بسیاری از شرکت‌ها و سایت‌های سرویس دهنده به صورت غیرقانونی سعی در خرید اکانت اسپاتیفای دارند که این امر موجب مسائل بی‌شماری برای کاربران خواهد شد. در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی و شناخت انواع اکانت اسپاتیفای و پیامدهای خرید اکانت اسپاتیفای غیرقانونی، به این موضوع بپردازیم که چرا نباید اکانت اسپاتیفای هکی یا غیرقانونی بخریم.

چرا نباید اسپاتیفای هکی بخریم؟

اکانت اسپاتیفای قانونی و غیرقانونی

همان‌طور که می‌دانیم اکانت اسپاتیفای قانونی به دو صورت رایگان و غیررایگان بوده که در این بخش ابتدا به توضیح آن‌ها و سپس اکانت‌های غیرقانونی می‌پردازیم.

اکانت رایگان اسپاتیفای

به محض اینکه در سایت اسپاتیفای ثبت نام کنید، دارای یک اکانت رایگان هستید. به این معنا که هیچ هزینه‌ای در مقابل خدمات اسپاتیفای پرداخت نمی‌کنید و شما می‌توانید به صورت رایگان موسیقی مورد علاقه‌ی خود را پیدا کرده و به آن گوش دهید یا لیستی از آهنگ‌های مورد علاقه‌ی خود را بسازید. اما نمی‌توانید به برخی از امکانات مانند گوش دادن به رادیو و پادکست دسترسی داشته باشید. ضمن اینکه می‌بایست پخش تبلیغات حین شنیدن آهنگ را نیز تحمل کنید. به همین دلیل برای استفاده از سطح باکیفت‌تری از این سرویس، باید برای خرید اکانت اسپاتیفای اقدام نمایید.

اکانت غیررایگان یا نامحدود اسپاتیفای

در این نوع اکانت که با پرداخت پول کمی از سوی شما ایجاد می‌شود به امکانات وسیع‌تری از این پلتفرم مانند گوش کردن به رادیو و پادکست در سایت و اپلیکیشن اسپاتیفای دست خواهید یافت. همچنین در اکانت غیررایگان، تبلیغات نیز حذف شده و باعث آزار شما نمی‌شوند. اما این اکانت نامحدود به شما اجازه نمی‌دهد آهنگ‌های مورد علاقه‌ی خود را بشنوید و می‌بایست به آهنگ‌هایی که سرویس اسپاتیفای برای شما انتخاب می‌کند، گوش دهید. بنابراین با خرید اکانت اسپاتیفای به صورت نامحدود نیز نمی‌توان از تمام امکانات اسپاتیفای استفاده نمود. پس چاره چیست؟

ویژگی‌های اکانت پرمیوم اسپاتیفای

اما با خرید اکانت اسپاتیفای به صورت پرمیوم می‌توان به بالاترین سطح کیفیت و به همه‌ی قابلیت‌های این پلتفرم دست یافت. می‌توان بدون تبلیغات به موسیقی دلخواه خود گوش کرد و به رادیو و پادکست دسترسی داشت. به علاوه با خرید اکانت اسپاتیفای به صورت پرمیوم می‌توان آهنگ‌های مورد علاقه‌ی خود را دانلود نمود و در سایر سیستم‌ها به آن گوش داد. همچنین کیفیت صدا نیز در اکانت پرمیوم برخلاف سایر اکانت‌ها در سطحی استاندارد قرار دارد. از بهترین مزایای خرید اکانت اسپاتیفای پرمیوم می‌توان به امکان استفاده از سرویس حتی به صورت آفلاین اشاره کرد. یعنی با این نوع اکانت برای یافتن خواننده یا آهنگ مورد نظر و پخش موسیقی نیازی به اتصال به اینترنت نیست، بلکه می‌توان به صورت آفلاین نیز به این قابلیت دسترسی داشت.

حال با تفاوت‌های بسیاری که از لحاظ امکانات و سطح کیفی بین اکانت رایگان با اکانت پرمیوم بیان نمودیم روشن است که بسیاری از اشخاص برای خرید اکانت اسپاتیفای پرمیوم اقدام می‌کنند و همین امر راه را برای سودجویان در این عرصه هموار نموده تا اکانت‌هایی را به صورت غیرقانونی خریداری کرده و در اختیار کاربران قرار دهند. این اکانت‌های غیرقانونی مسائل متعددی را برای کاربران به وجود خواهد آورد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اکانت غیرقانونی اسپاتیفای چیست؟

اکانتی را که با استفاده از پول یا مبلغ ارزی غیرقانونی ساخته باشند، اکانت غیرقانونی اسپاتیفای می‌گویند. به این صورت که بسیاری از سرویس دهندگان با تبلیغاتی مبنی بر خرید اکانت اسپاتیفای پرمیوم با ارزان‌ترین قیمت سعی دارند کاربران را جذب نمایند. اما در حقیقت به آن‌ها اشتراک‌هایی ارائه می‌شود که آن را از طریق هک یا همان سرقت نمودن حساب بانکی دیگران خریداری کرده‌اند. بنابراین این نوع شرکت‌های سرویس دهنده هزینه‌ی خرید اکانت اسپاتیفای پرمیوم شما را با هک نمودن حساب فرد دیگری تهیه کرده و آن را به شما ارائه می‌کنند که به این نوع اشتراک‌ها، اکانت غیرقانونی اسپاتیفای، اکانت اسپاتیفای هکی، اکانت اسپاتیفای کرکی و یا اکانت اسپاتیفای ماد شده می‌گویند که با دزدی و سرقت از دیگران به دست آمده است.

خرید اکانت اسپاتیفای غیر قانونی چه پیامدهایی دارد؟

1. نامعتبر بودن و عدم پایداری اکانت

اگر از اکانت اسپاتیفای mod شده استفاده کنید، هیچ تضمینی وجود ندارد که اشتراک شما همیشه پایدار و بدون قطع شدن عمل کند و هیچ گونه خللی در آن ایجاد نشود. از آن جا که مالک اصلی حساب در اکانت اسپاتیفای هکی، شما نیستید بنابراین دسترسی به حساب بانکی که با آن اشتراک شما تهیه شده ندارید و قطعا پس از مدتی صاحب اصلی حساب متوجه سرقت از حساب بانکی خود شده و آن را مسدود خواهد کرد. در این صورت اکانت شما نیز از حالت پرمیوم خارج شده و آهنگ‌هایی که دانلود نموده‌اید همگی از دست می‌روند.

2. لیمیت شدن یا قفل شدن اکانت اسپاتیفای شما

لیمیت چیست؟

با توجه به اینکه در آخرین نسخه از سرویس اسپاتیفای این محدودیت برای کاربران اعمال شده که اگر بخواهند اکانت خود را به صورت فمیلی پرمیوم سازی کنند، در سال تنها دو مرتبه امکان این کار وجود خواهد داشت؛ از طرفی اکانت شخصی کاربر نیز به مدت یکسال قادر به پرمیوم شدن در اسپاتیفای به روش فمیلی نخواهد بود. حال با توجه به اینکه تضمینی برای پایداری حالت پرمیوم در اکانت اسپاتیفای کرکی وجود ندارد و امکان تجدید حالت پرمیوم هم تا یکسال نخواهید داشت، بنابراین احتمال اینکه حساب شما قفل یا به اصطلاح لیمیت شود، بسیار زیاد است.

3. امکان پیگیری مشخصات شما به عنوان متخلف

همان‌طور که گفته شد اکانت‌ اسپاتیفای هکی با استفاده از سرقت حساب بانکی فرد دیگری برای شما تهیه می‌گردد و بدیهی است که این عمل غیرقانونی بوده و منجر به ثبت مشخصات شما می‌شود. در چنین مواقعی به راحتی می‌توان با پیگیری ایمیل، یک خرید اکانت اسپاتیفای غیرقانونی را گزارش نمود و از شما به عنوان همکاری در تخلف شکایت کرد.

نسخه‌های اسپاتیفای مود شده

علاوه بر خرید اکانت اسپاتیفای غیرقانونی، نسخه‌های مود شده اپلیکیشن اسپاتیفای هم در بازار موجود است که استفاده از این نوع نسخه‌ها نیز کاملا غیرقانونی است. به دلیل اینکه در نسخه‌های کرک شده به اکانت‌های رایگان امکان استفاده از برخی قابلیت‌ها در این پلتفرم داده شده است که در نسخه‌ی اصلی امکان آن وجود ندارد. البته این سرویس اعلام نموده است که اکانت کاربرانی که از نسخه مود شده استفاده می‌کنند را شناسایی و مسدود خواهد کرد. در ادامه به نکاتی خواهیم پرداخت که سبب عدم کارایی و کیفیت نسخه‌های مود شده اسپاتیفای هستند.

  • عدم نصب نسخه‌های غیرقانونی بر سیستم عاملios

اگر تلفن همراه یا تبلت شما دارای سیستم عاملios باشد به هیچ وجه نسخه اسپاتیفای مود شده، بر روی آن قابل نصب نیست و می‌بایست حتما نسخه اصلی را تهیه نموده و همچنین به صورت قانونی برای خرید اکانت اسپاتیفای اقدام کنید.

  • ایجاد اختلال در تلفن همراه شما و به سرقت رفتن اطلاعات شخصی

در نسخه‌های مود شده اسپاتیفای، به دلیل اینکه غیرقانونی بوده و رسمی نیستند ممکن است دارای بدافزارها یا باج‌افزارهایی باشند که توسط افراد سودجو به قصد سرقت اطلاعات شخصی شما یا هر نیت سو دیگری ساخته شده‌ باشند و به علاوه منجر به کند شدن عملکرد تلفن همراه شما یا ایجاد اختلال در آن شود. بنابراین این نوع نسخه‌ها به شدت نامعتبر بوده و هیچ گونه تضمینی در رابطه با عملکرد درست آن‌ها وجود ندارد. با استفاده از نسخه اصلی سرویس و خرید اکانت اسپاتیفای معتبر می‌توانید از این مسائل به راحتی جلوگیری نمایید.

  • ناسازگاری نسخه‌های کرک شده اسپاتیفای

نسخه‌های مود شده اسپاتیفای دارای سازگاری کمتری نسبت به نسخه‌های اصلی که از استور گوشی نصب می‌کنید، هستند. حتی ممکن است بسیاری از نسخه‌های مود شده اسپاتیفای بر روی سیستم عامل گوشی شما اصطلاحا کرش کرده و عملکرد درستی نداشته باشند. اما اگر نسخه اصلی این پلتفرم را از گوگل پلی دانلود نمایید نسخه‌ای متناسب و کاملا سازگار با ساختار و cpu گوشی شما بر آن نصب خواهد شد.

  • غیرقابل استفاده بودن برخی از قابلیت‌ها در نسخه کرک شده اسپاتیفای

برای اینکه نسخه‌ای مود شده از یک اپ تهیه شود ناگزیر برخی از قابلیت‌های نسخه اصلی غیر فعال شده تا نسخه کرکی بهتر عمل نماید. بنابراین با استفاده از نسخه مود شده اسپاتیفای از تمامی امکانات آن برخوردار نخواهید بود. پس برای بهره‌مندی از تمامی قابلیت‌ها می‌بایست برای نسخه اصلی این سرویس و خرید اکانت اسپاتیفای پرمیوم اقدام نمایید.

  • عدم پایداری در نسخه‌های کرک شده اسپاتیفای

از آنجا که خرید اکانت اسپاتیفای غیرقانونی و همچنین استفاده از نسخه‌های کرک شده اسپاتیفای ناپایدار بوده و به علاوه بروزرسانی نشده‌اند، بعد از مدت کوتاهی غیرفعال شده و کارایی خود را از دست می‌دهند و شما مجبور می‌شوید که آخرین نسخه مود شده اسپاتیفای که با تلفن همراه شما نیز سازگاری داشته باشد را تهیه نمایید که این مسئله بسیار دشوار خواهد بود. اما با استفاده از نسخه اصلی و خرید اکانت اسپاتیفای قانونی، همیشه تمامی آپدیت‌ها به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

  • مسدود نمودن اکانت کاربری

اگر سرویس اسپاتیفای تشخیص بدهد که شما از نسخه مود شده این پلتفرم استفاده می‌نمایید به راحتی می‌تواند اکانت و اطلاعات شما را پاک نماید. بنابراین ممکن است تمامی آهنگ‌های شما که مدت‌ها برای جمع‌آوری آن‌ها تلاش کرده‌اید حذف شده و از دسترس خارج شوند. با استفاده از نسخه اصلی و خرید اکانت اسپاتیفای پرمیوم معتبر می‌توانید با خیالی آسوده از این سرویس استفاده نمایید.

نحوه تشخیص اکانت اسپاتیفای قانونی از غیرقانونی و کرک شده

1. پرمیوم شدن اکانت، قانونی بودن اشتراک را اثبات نمی‌کند

اگر هزینه خرید اکانت اسپاتیفای از طریق سرقت یا کرک کردن حساب بانکی افراد دیگر به دست آمده باشد این اشتراک، اشتراکی غیرقانونی است و ارتباطی به امکان پرمیوم شدن یا نشدن حساب کاربری شما در سرویس اسپاتیفای ندارد. بنابراین این باور اشتباهی است که پرمیوم شدن حساب شخصی به منزله قانونی بودن اشتراک ماست.

2. عدم تناسب هزینه‌ی دریافتی از سوی سرویس دهندگان با ریجن(کشور/ منطقه)

با توجه به اینکه سرویس اسپاتیفای در ایران قابل ارائه نیست باید اشتراک این پلتفرم را از سایر کشورها خریداری نمود و این امر بستگی به قیمت ارز و میزان هزینه‌ای دارد که شرکت‌های خارجی تعیین می‌کنند. بنابراین شما با تهیه یک استعلام از هزینه اشتراک اسپاتیفای در کشورهای مختلف می‌توانید هزینه نسبی خرید اکانت اسپاتیفای خود را مشخص نمایید. اگر شرکتی قصد داشته باشد با یک هزینه‌ی بسیار کمتر از مقداری که شما برآورد کردید برایتان اشتراکی تهیه کند، این امر قطعا از طریق دلارهای سرقتی انجام شده و بنابراین عدم تناسب قیمت اشتراک با ریجن، یکی از دلایل اصلی غیرقانونی بودن خرید اکانت اسپاتیفای به شمار خواهد آمد.

3.عرضه تعرفه پرمیوم سازی دائم

یکی از ادعاهایی که شرکت‌های متخلف به منظور تبلیغات و جذب افراد انجام می‌دهند، ارائه اشتراک اسپاتیفای پرمیوم به صورت دائم است. باید بدانیم که سرویس اسپاتیفای هیچ وقت تعرفه‌ی پرمیوم دائمی ارائه نکرده و نخواهد کرد. بنابراین اگر در هنگام خرید اکانت اسپاتیفای با چنین ادعاهایی از سوی سرویس دهندگان مواجه شدید حتما در انتخاب خود تجدید نظر کنید.

4. پرمیوم سازی اکانت به روش‌هایی غیر از فمیلی

در سرویس اسپاتیفای اگر بخواهید به روش‌هایی غیر از روش فمیلی مانند Duo یا Individual اکانت داشته باشید باید حساب بانکی شما به اکانت اسپاتیفای متصل باشد و از آنجا که هزینه حساب‌های بین المللی بسیار بالاست، بنابراین در ایران به جز خرید اکانت اسپاتیفای به روش فمیلی، شیوه‌ی دیگری مقرون به صرفه نیست. بدین ترتیب اگر شرکتی قصد ارائه اشتراک با روش‌هایی به غیر از فمیلی داشته باشد قطعا از راه‌های غیرقانونی اقدام خواهد کرد. این امر موجب می‌شود تا ایمیل و اطلاعات شخصی شما ثبت شده و به عنوان متخلف و استفاده از حساب بانکی سرقتی مورد پیگیرد قانونی قرار بگیرید.

5. عدم استفاده از نام معتبر در حساب فمیلی منیجر

معمولا شرکت‌های سرویس دهنده متخلف، نام و نشان معتبری که معرف شرکت و سازمان آنان باشد را بر اکانت فمیلی منیجر ثبت نمی‌کنند تا از این طریق مانع پیگیری و ردیابی خود شوند. شما با مراجعه به بخش پنل کاربری وب‌سایت اسپاتیفای و باز نمودن اکانت خود، قسمت پرمیوم فمیلی و نام فمیلی منیجر را مورد بررسی قرار دهید. اگر نام مشخص و لگویی از شرکت سرویس دهنده اکانت مشاهده نکردید می‌بایست در قانونی بودن اشتراک خود تردید نمایید.

 

تهیه اشتراک از لایسنس مارکت

خرید اشتراک لایسنس مارکت

شما با مراجعه به فروشگاه لایسنس مارکت میتوانید اشتراک هایی مثل اکانت تردینگ ویو، اشتراک نتفلیکس و یا اشتراک های دلخواه دیگر را تهیه کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها