معدل لازم برای رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

کد خبر: 1129984
معدل لازم برای رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

 

در سال‌های اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجوی وزارت علوم تصمیم گرفته تا شیوه جدیدی برای پذیرش براساس سوابق تحصیلی یا همان رشته‌های بدون کنکور داشته باشد. این شیوه از سال ۱۳۹۲ در کنار پذیرش با آزمون یعنی شرکت در آزمون سراسری در تمام ایران اجرا شد. در این روش سوابق تحصیلی و معدل اصلی‌ترین شرط برای پذیرش در رشته‌های بدون کنکور است. توجه داشته باشید معدل لازم برای رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه‌های دولتی و آزاد هرکدام متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر مقاله نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری را مطالعه بفرمایید.

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

درواقع از فروردین تا شهریور هر سال شما می‌توانید با توجه به رشته‌هایی که سازمان سنجش از قبل بدون کنکور اعلام داشته در دانشگاه‌های مورد نظر چه دانشگاه‌های غیرانتفاعی و چه دانشگاه‌های دولتی ثبت‌نام کنید. معدل کتبی دیپلم و سوابق تحصیلی در قبولی یا عدم قبولی این رشته‌ها کاملاً مؤثر است.

چه کسانی می‌توانند در رشته‌های بدون آزمون شرکت کند.

قبل‌از آنکه به بحث درباره معدل لازم برای رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بپردازیم ابتدا باید این مسئله را روشن کنیم که چه کسانی حق پذیرش در رشته‌های بدون آزمون دارد.

انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

 

تمامی دانش‌آموزانی که سال آخر دوره متوسطه نظام جدید هستند می‌توانند در این رشته و انتخاب شوند. بعد از آن که امتحانات نهایی انجام شد. از اداره‌ی کل آموزش‌وپرورش استان محل سکونت خود کارنامه خود را دریافت کنید که معدل کتبی نهایی شما در آن درج شده و سپس آن را در اختیار سایت یا قسمت اداری دانشگاه مورد نظر بگذارید. تمامی افرادی که دارای دیپلم نظام جدید هستند تا ۱ مرداد هر سال باید دیپلم شان را ارائه دهند.

 تمامی داوطلبانی که دارای مدرک پیش‌دانشگاهی بوده‌اند باید تا ۳۱ شهریور هر سال مدرک خود را به دانشگاه موردنظر ارائه دهند. تمامی شرکت‌کنندگانی که دارای مدرک نظام قدیم هستند می‌توانند در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شرکت کنند. مدرک کاردانی از دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی دولتی یا غیردولتی می‌تواند در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه‌های دولتی یا آزاد معتبر است. 

 

21

ضریب تأثیر اعمال سوابق تحصیلی یا معدل لازم برای رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌های غیرانتفاعی چگونه

ضریب تاثیر یا معدل لازم برای رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی برای هر رشته کاملاً متفاوت است که در اعدام تمامی گروه‌های تحصیلی را به‌صورت جداگانه برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم .

گروه تحصیلی ریاضی و فنی

معدل لازم برای رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در گروه تحصیلی ریاضی و فنی کمی سخت‌تر از دیگر رشته‌ها تاثیر معدل برای داوطلبان دیپلم ریاضی و فیزیک حدوداً ۱۰۰ درصد است.

گروه تحصیلی تجربی

ضریب تأثیر معدل برای داوطلبان دیپلم علوم تجربی مانند علوم ریاضی ۱۰۰ درصد است.برای اطلاعات بیشتر مقاله راهنمای انتخاب رشته تجربی مطالعه بفرمایید

گروه تحصیلی علوم انسانی 

ضریب تأثیر معدل برای داوطلبانی که در رشته علوم انسانی دیپلم دارد ۵۷٫۱ درصد است. 

گروه تحصیلی هنر 

ضریب تأثیر معدل در گروه تحصیلی هنر است ۵۷ تا ۷۰ درصد است.

گروه تحصیلی زبان خارجه 

تاثیر معدل برای داوطلبانی که دارای گروه تحصیلی زبان خارجه هستند صددرصد است. توجه داشته باشید که این ضریب و تاثیر معدل برای داوطلبانی که دارای دیپلم در رشته ریاضی و فیزیک یا علوم تجربی را دارند برای پذیرش بدون آزمون در مقاطع کاردانی کارشناسی مؤسسات دولتی در رشته های اعلام شده توسط سازمان سنجش ۱۰۰ است. برای اطلاعات بیشتر لطفا به سایت مشاوره تحصیلی صدای سنجش به نشانی www.sanjeshmoshaveran.ir   مراجعه بفرمایید.

22

شیوه و نحوه پذیرش داوطلبان در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌های غیرانتفاعی چگونه است ؟

بعد از آنکه معدل لازم برای رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی توسط سازمان سنجش و دانشگاه‌های غیرانتفاعی اعلام شد پذیرش داوطلب به‌نحو زیر انجام می‌شود.

ابتدا زمان پذیرش داوطلبان توسط سازمان سنجش اعلام‌شده و تمامی داوطلبانی که واجد شرایط عمومی و اختصاصی در مورد معدل خود هستند می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند. اول از آن که معدل داوطلبانی که بیشتر یا کمتر از معدل گفته‌شده باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد. نوع دیپلم و رشته‌های انتخابی در پذیرش کاملاً مؤثر است.

توجه داشته باشید که در این نوع پذیرش خاص سقف پذیرش هر یک از سهمیه‌ها ملاک اصلی است .پاسخ‌گویی نسبت‌به اعتراضات و شکایات و انتقاداتی که داوطلبان نسبت‌به عدم پذیرش در کد رشته مورد نظر خود دارند باید توسط مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی موردنظر پاسخ گفته شود و از ربطی به وزارت علوم ندارد.

هیچ دانشکده غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجو نباید شرط محاسبه بگذارد زیرا غیرقانونی است . مگر در رشته‌هایی که با شرایط خاص و شرایط استخدامی با و منصوب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط باشد. تنها معدل کتبی دیپلم ملاک پذیرش برای رشته‌های کاردانی بدون کنکور بوده است. توجه داشته باشید دیپلم داوطلبان که با توجه به دروسی که در مقطع نظری مانند ریاضی تجربی انسانی گذرانده شده‌است با یکدیگر فرق می‌کند. پس دیپلم داوطلب با گروه تحصیلی متقاضیان کاملاً متفاوت است ازاین‌رو درصد اعمال معدل کتبی نیز تفاوت پیدا می‌کند. 

سهمیه پذیرش داوطلبان رشته بدون کنکور غیرانتفاعی 

معدل لازم برای رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی یکی از اصلی‌ترین شرایط پذیرش است اما علاوه‌برآن سهمیه مناطق که دیپلم از آن اخذ شده برای داوطلبان می‌تواند امتیاز مثبتی باشد. این سهمیه‌ها و درصد تأثیرشان عبارت‌اند است:

سهمیه منطقه ۱، منطقه دور، منطقه ۳ خانواده معظم شهدا ۲۵ درصد است. سهمیه خانواده‌های ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی ۵ درصد و سهمیه رزمندگان داوطلبانه جبهه حق علیه باطل دارند طبق اعلام سازمان سنجش در دفترچه منظور می‌گردد.

مهم‌ترین نکته در پذیرش دانشکده‌های غیرانتفاعی 

بعد از آنکه معدل لازم برای رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی و نحوه ثبت‌نام آن را در نظر گذراندید باید توجه داشته باشید که شما تنها در ۱ کد رشته و ۱ دانشگاه حق تحصیل داشته و نمی‌توانید هم‌زمان در ۲ دانشگاه غیرانتفاعی کامل تحصیل کنید‌.

یعنی از بعد از آنکه موفق به اخذ پذیرش در مؤسسه غیرانتفاعی و غیردولتی خود شدید باید بعد از آن مشخص کنید که نتایج قبولی دانشگاه و مؤسسه شما در بازه زمانی چگونه بوده‌است و بعد از بررسی آن رشته محل مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس با مدارک لیسانس و معدل لازم برای رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی به‌همراه مدارک برای ثبت‌نام نهایی و پرداخت شهریه ترم اول به دانشکده موردنظر مراجعه کرده تا بتوانید ادامه تحصیل بدهید. در این قسمت باید فرم تعهد مبنی‌بر عدم ثبت‌نام در سایر دانشگاه‌ها یا مؤسسات را تکمیل و امضا کرد.

توجه داشته باشید که علاوه‌بر آنکه بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش شدید باید در آزمون سراسری سال موردنظر خود نیز شرکت کرده و یک کد رشته مجاز به تحصیل در رشته موردنظر خود داشته باشید. 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

سخن پایانی

از فرصت‌های آموزش آکادمیک نسبتاً ارزان و راحت که در اختیار جامعه فرهنگیان و دانشجویان ایران قرار گرفته و ثبت‌نام بدون کنکور در رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی غیر دولتی یا انتفاعی است‌. تاثیر سوابق تحصیلی در ثبت‌نام این دانشگاه مهم‌ترین اصل است. معدل لازم برای رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی برای هر یک از گروه های تحصیلی کاملاً متفاوت است‌. یعنی تاثیر سوابق تحصیلی در رشته‌های نظری مانند انسانی، و تجربه، ریاضی فیزیک و رشته‌های هنر و معارف معارف اسلامی و البته زبان خارجه برای ثبت نام در این موسسه ها با یکدیگر متفاوت هستند. ناگفته نماند که معدل لازم برای رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی از دیگر مؤسسات دولتی و آزاد آسان تریاک به‌معنای ساده‌تر کمترین درصد را دارد به‌عبارت‌دیگر پذیرش در این نوع دانشکده‌ها راحت‌تر است دانشکده‌های دولتی و آزاد در هر استان است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها