چگونه در ۶ مرحله فروشگاه اینترنتی بسازیم

کد خبر: 1130002
چگونه در ۶ مرحله فروشگاه اینترنتی بسازیم

 

با شیوع کرونا و داستان‌هایی مثل قرنطینه، اکثر صاحبان کسب‌وکار حتی آن‌ها که میانه خوبی با تکنولوژی و فضای مجازی نداشتند، رو به فروش اینترنتی آوردند. چراکه مزایای یک فروشگاه آنلاین ۲۴ ساعته، بی‌شک هر خریداری را پای معامله می‌آورد.

در میان انبوه کسب‌وکارها، نیاز به فروشگاه اینترنتی برای کسب‌وکارهای فروشگاهی که روزانه محصول و یا خدمات مختلفی را به فروش می‌رسانند، محسوس‌تر است.  در این متن قصد داریم شما را با مراحل اصلی طراحی سایت فروشگاهی آشنا کنیم.

چطور فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

۱.       انتخاب طراح سایت

۲.       انتخاب طرح مناسب

۳.       انتخاب دامنه برای فروشگاه اینترنتی

۴.       تعیین قالب فروشگاهی

۴.       شخصی‌سازی قالب فروشگاهی

۶.    پیش‌نمایش، آزمایش و در نهایت انتشار سایت

مرحله اول؛ طراح مناسب را پیدا کنید

تا چند سال اخیر بعد از شنیدن عبارت «طراح سایت»، به یاد شخصی می‌افتادیم که ساختار اصلی سایت توسط او شکل می‌گرفت، اما این روزها و با روی کار آمدن نرم‌افزارهای آنلاین ساخت سایت این امکان فراهم شده‌است که بدون نیاز به مهارت‌های فنی پیشرفته و دانش کدنویسی، فروشگاه آنلاین خود را بسازیم. پس تنها چیزی که نیاز دارید اتصال به اینترنت، یک ایده تجاری عالی و طراحی کاربلد است!

با ویترین ساده و سریع فروشگاه بسازید

کمتر شرکتی از همان مرحله اول طراحی فروشگاه اینترنتی، شما را همراهی می‌کند. سایت ساز فارسی ویترین اما از همین مرحله آغازین کار را برای شما ساده کرده است.

اگر صاحب فروشگاه هستید و قصد دارید علاوه بر تجربه فروش حضوری، شعبه مجازی کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید، ویترین با طراحی سایت مورد نظر شما به همراه تیمی متخصص از کارشناسان پشتیبانی، از همان لحظات ابتدایی فروش آنلاین شما در کنار شماست.

مرحله دوم؛ بهترین طرح را در نظر بگیرید

گام دوم در ساخت سایت، انتخاب بهترین طرح و یا به بیان دقیق‌تر، انتخاب طرح مناسب برای سایت فروشگاهی است. طرح‌های به کار رفته در سایت شما، هویت بصری فروشگاه مجازی‌تان را تعیین می‌کنند و در میزان جذب مشتری و حفظ او در سایت موثراند.

اینکه چه طرحی متناسب با چه نوع سایتی است به نگاه شخصی صاحب کسب‌وکار وابسته نیست و نیازمند دانش صحیح گرافیکی است. اینکه تماشای چه تصویری مخاطب شما را برای مدتی در صفحه نگه می‌دارد و چه انتخابی با سلیقه اکثر مخاطبان هدف شما هماهنگ است، تنها کار یک طراح متخصص و حرفه‌ای است. اما اینکه کدام طرح برای شما مناسب‌تر است به اندازه کسب‌وکار و جاه‌طلبی‌های شما برای رشد کسب‌وکارتان بستگی دارد.

در ویترین قادر خواهید بود، مناسب‌ترین طرح‌ ممکن را مطابق با سلیقه مشتریان و نوع فروش و فروشگاه خود انتخاب کنید.

مرحله سوم؛ دامنه، همان نام فروشگاه مجازی است

دامنه همان قسمت اصلی نام سایت شماست که آدرس فروشگاه شما را در اینترنت مشخص می‌کند. یک نام دامنه خوب، کلید راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین موفق است. دامنه مناسب باعث ایجاد اعتماد در مشتریان می‌شود و به شکل‌گیری برند شما کمک می‌کند.

دامنه همان بخشی است که بازدیدکننده‌های سایت شما در نوار آدرس و جستجوهای Google می‌بینند. پس دامنه خود را مانند تابلویی که در بالای یک فروشگاه واقعی در خیابان قرار دارد در نظر بگیرید و تا حد امکان آن را نزدیک به کسب و کارتان انتخاب کنید.

ویترین، به فکر این بخش از سایت شما هم بوده است. پیش از ساخت سایت و اجرای طراحی مورد نظر شما و متناسب با سبک فروشگاه آنلاین‌تان، نوبت به انتخاب نام دامنه مناسب است. برای نهایی شدن این بخش کافی است مثل سایر بخش‌های قبل، کار را به متخصصان ویترین بسپارید و دامنه‌ای شخصی و متناسب با نوع کسب‌وکارتان را برای آدرس سایت‌تان مشاهده کنید.

5

 مرحله چهارم؛ قالب سایت همان ویترین مغازه شماست!

با استفاده از قالب‌ها (که گاهی اوقات با عنوان تم هم شناخته می‌شوند)، می‌توانید سایت خود را به زیباترین ویترین نمایش محصولات و یا خدمات خود تبدیل کنید.

چگونه الگوی مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنید؟

این سه سؤال را از خود بپرسید تا بفهمید کدام الگو برای سایت شما مناسب‌تر است:

۱.       می‌خواهید فروشگاه شما چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

۲.       چه سبکی از صفحه اصلی را بیشتر می‌پسندید؟

۳.       می‌خواهید مشتریان چگونه در فروشگاه شما پیش بروند؟

فکرش را بکنید، بدون اینکه متخصص طراحی باشید و یا بدون نیاز به دانش کدنویسی خاص، می‌توانید با ویترین، تمام زیبایی ممکن برای سایت خود را جلوه دهید!

چه سبکی از صفحه اصلی را ترجیح می‌دهید؟

صفحه اصلی شما اولین چیزی است که مشتریان شما می‌بینند. مثل ویترین مغازه شماست. مشتریان باید بتوانند با یک نگاه متوجه شوند که کسب‌وکار شما دقیقاً چه نوع تجارتی است.

صفحه اصلی شما می‌تواند یک تصویر ساده، یک نمایش اسلایدی و یا حتی یک ویدیو باشد. پس مهم است که بر اساس اهداف تجاری خود تصمیم بگیرید که کدام یک را انتخاب کنید. به عنوان مثال، فروشگاه‌هایی که محصولات لوکس می‌فروشند باید اجازه دهند که تصاویر صفحات اصلی‌شان شیک حرف بزنند. (می‌خندید؟ باور کنید تصاویر حرف می‌زنند!) فروشگاه‌هایی که محصولات پیچیده‌تری می‌فروشند ممکن است تصاویر ساده‌تر به همراه متن، بیشتر به کارشان بیاید.

مرحله پنجم؛ پس از انتخاب یک قالب مناسب، وقت شخصی‌سازی است

سفارشی کردن سایت آسان است و شما می‌توانید تقریبا هر چیزی را تغییر دهید: اندازه و رنگ فونت متن، تصاویر، محصولات، امکانات، راه‌های ارتباطی در شبکه‌های اجتماعی و …

فروشگاه ساز ویترین به شما این امکان را می‌دهد که قالب سایت‌تان را متناسب با نوع کسب‌وکار خود و به صورت خاص شخصی‌سازی کنید و چنانچه نیاز به ایجاد تغییری خاص در خصوص طراحی صورت گرفته بر روی سایت شما بود، عملی شود.

مرحله ششم؛ پیش‌نمایش، آزمایش و در نهایت انتشار سایت

بعد از انجام مراحل قبل، کافی است یک بار صفحه آنلاین سایت خود را مشاهده کنید و در صورت رضایت‌بخش بودن نتیجه تست صفحات سایت، آن را از حالت آفلاین به آنلاین تغییر دهید.

اگر صاحب کسب‌وکار هستید و تا امروز تجربه فروش آنلاین محصولات و یا خدمات خود را نداشته‌اید، شرکت ویترین در اجرای تمام مراحل بالا، از طراحی سایت تا پیاده‌سازی نهایی و انتشار آن در کنار شما است. کافیست به https://vitrin.me سر بزنید و فروشگاه خود را بسازید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها