قیمت سکه و طلا در بازار امروز | بازار سکه ، سکه شد | علت افزایش ناگهانی قیمت سکه و طلا چیست؟

کد خبر: 1130218

​با کاهش قیمت دلار آزاد و همچنین ثبات اونس جهانی، قیمت طلا و سکه امروز در بازار کاهش یافت و سکه به کانال ۱۱هزارتومان بازگشت

قیمت سکه و طلا در بازار امروز | بازار سکه ، سکه شد | علت افزایش ناگهانی قیمت سکه و طلا چیست؟

قیمت سکه و طلا در بازار امروز اعلام شد. قیمت سکه و طلا در بازار تهران امروز چقدر است؟ قیمت سکه و طلا در بازار افزایشی شد. قیمت سکه و طلا در بازار  نرخ جدیدی امروز به ثبت رساند که در ادامه این گزارش قیمت سکه و طلا در بازار امروز را بخوانید.

 بازار طلا و سکه از ابتدای هفته نوسانات شدیدی را تجربه کرد. دلیل اصلی افزایش قیمت‌ها در این بازار نیز، بالارفتن قیمت اونس جهانی به دنبال منازعات میان اوکراین و روسیه بود.

اما پس از تعطیلات آخر هفته بازارهای جهانی و به دنبال ثبات قیمت اونس جهانی و همچنین کاهش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت طلا و سکه نیز اندکی کاهش یافت. به این ترتیب و در این ساعت از معاملات، هر سکه امامی با قیمت ۱۱میلیون و ۹۸۷هزارتومان معامله می‌شود.

روز گذشته آخرین قیمت این سکه، ۱۲میلیون و ۹۰هزارتومان بود؛ بنابراین در معاملات امروز عصر حدود ۱۰۰هزارتومان کاهش را نشان می‌دهد.

نیم سکه نیز ۶میلیون و ۷۷۵هزارتومان قیمت خورده است. این درحالیست که آخرین قیمت معاملاتی این سکه در روز گذشته، ۶میلیون و ۸۰۰هزارتومان بود و در معاملات امروز، ۲۵هزارتومان کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین ربع سکه با کاهش ۶هزارتومانی به قیمت ۳میلیون و ۷۹۴هزارتومان رسیده است.  قیمت هر سکه یک گرمی نیز در بازار، ۲میلیون و ۳۱۵هزارتومان اعلام شده است. حباب انواع سکه نسبت به روز گذشته و همچنین نسبت به صبح اندکی کاهش یافته است. به این ترتیب هر سکه امامی، ۳۳۰هزارتومان، نیم سکه ۹۳۵هزارتومان، ربع سکه، ۸۷۲هزارتومان و همچنین هر سکه یک گرمی، ۸۵۰هزارتومان حباب دارد.

بازار طلا و سکه داخل بیش از هر چیز تحت تاثیر قیمت ارز و اخبار سیاسی و پس از آن اونس جهانی طلا است. طی هفته گذشته با نوسان و بالارفتن این دوعامل شاهد افزایش قیمت طلا و سکه و همچنین حباب انواع سکه بودیم، اما با آرام گرفتن اونس جهانی و عقب‌نشینی آن و همچنین کاهش قیمت ارز در بازار آزاد با امیدواری به دستیابی به توافق، قیمت طلا و سکه نیز اندکی کاهش یافت. حال باید دید در روزهای آتی، اونس جهانی به کدام سو می‌رود و همچنین روند پیشرفت مذاکرات به گونه‌ای خواهد بود که با کاهشی شدن دلار، بر بازار طلا و سکه نیز اثر گذارد؟

 بازار سکه از ابتدای هفته تا روز دوشنبه تحت تاثیر گمانه زنی ها  درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین و افزایش قیمت اونس طلا بود. به همین دلیل قیمت سکه آرایش صعودی به خود گرفت. قیمت این فلز گران بهای داخلی روز دوشنبه اندکی افت کرد و با 12 میلیون و 90 هزار تومان بسته شد. بازار سکه روز سه شنبه به علت ولادت حضرت امام علی (ع) بسته بود.

قیمت سکه در  معاملات پشت خطی روز گذشته کانال 12 میلیون تومان را از دست داد و با 11 میلیون و 940 هزار تومان معامله شد؛ اما در نهایت  شب گذشته  بر روی 12 میلیون  و 40 هزار تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی  یکشنبه شب 140 هزار  تومان ریزش کرده بود. قیمت سکه در معاملات پشت خطی  یکشنبه شب بر روی 12 میلیون و 180 هزار تومان قرار داشت.

تحلیلگران  بازار سکه معتقدند این ریزش به دنبال خبر وزارت دفاع روسیه اتفاق افتاده است. روسیه اعلام کرد تعدادی از رزمایش‌های نظامی به پایان رسیده و انتظار می رود نیروها به پایگاه‌ها بازگردند. معامله گران معتقدند  این خبر احتمالا موجب کاهش قیمت اونس طلا در بازار جهانی شود. 

از طرفی هم بازار دلار  شب گذشته  در حال عقب نشینی بود . همین خبر باعث شد دست خریدارن سکه در معاملات پشت خطی دیشب بیشتر کوتاه آمده و با احتیاط بیشتری وارد بازار شوند. مهمتر آنکه مذاکرات هسته ای در جریان است و این موضوع موجب می شود که سکه بازان بی گدار به آب نزنند.

معامله گران می گویند در صورتی که مذاکرات برجام به بن بست بخورد قیمت سکه می تواند تا 12 ملیون و 800 هزار تومان هم پیشروی کند اما تا آن زمان به نظر می رسد مقاومت بزرگ پیش روی سکه بازان همان محدوده 12 میلیون و 200 هزار تومانی است. 

به دنبال انتشار اخباری در مورد بازگشت برخی نیروهای نظامی روسیه به پایگاه‌هایشان، قیمت طلا از بالاترین رقم چند ماه گذشته فاصله گرفت و حدود ۳ درصد کاهش یافت.

هر اونس طلا با ۲۲ دلار و ۱۳ سنت کاهش ۱۸۴۹.۰۵ دلار فروخته شد. طلا به ۱۸۷۹.۴۸ دلار رسیده بود که بالاترین رقم از ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ به شمار می‌رفت.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار طلا گفت: «آنچه ما در جمعه گذشته و روز دوشنبه شاهد بودیم، نگرانی از حمله روسیه بود. بنابراین هر نشانه‌ای که احتمال آن کمتر است، بر بازار طلا تاثیر می‌گذارد و قیمت‌ها از بالاترین رقم باز می‌گردد.»

ارلام افزود: در نبود تنش‌های ژئوپلتیکی، اگر طلا بالای سطح ۱۸۵۰ دلار بماند، این، یک نشانه افزایشی است.

وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد: برخی از نیروها در مناطق نظامی روسیه در مجاورت اوکراین در حال بازگشت به پایگاه‌های خود هستند که این خبر سبب شد تا ارزش بازارهای بورس در اروپا دوباره رشد کند.

فعالان بازار همچنین برنامه‌های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا را زیر نظر دارند.

بانک مرکزی آمریکا در نظر دارد نرخ بهره این کشور را به علت بالا رفتن تورم افزایش دهد و با افزایش آن، قیمت طلا که دارایی بدون بهره است، کاهش می‌یابد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها