چگونه سینک ظرفشویی را آب‌بندی کنیم

کد خبر: 1130456
چگونه سینک ظرفشویی را آب‌بندی کنیم

 

یکی از مهمترین اقداماتی که برای جلوگیری از نشت آب از لبه‌های سینک ظرفشویی انجام می‌شود، آب بندی سینک است. با توجه به اینکه سینک جزو پرمصرف‌ترین قسمت‌های آشپزخانه است، درزگیر دور آن به مرور زمان خشک شده و بی کیفیت می‌شود. بنابراین لازم است در بازه‌های زمانی مشخص، آن را تعویض کنیم.

موضوعی که در این مطلب تصمیم داریم به آن بپردازیم، آموزش نحوه‌ی آب بندی سینک ظرفشویی با چسب آکواریوم است. اگر دوست دارید روش اصولی و صحیح انجام این کار را بیاموزید، در ادامه این مقاله آموزشی با ما همراه باشید.

چرا باید سینک ظرفشویی را آب بندی کنیم؟

همه ما حداقل یکبار شاهد نشتی سینک یا سیفون ظرفشویی بوده‌ایم. اتفاق ناخوشایندی که حسابی آشپزخانه را به هم می‌ریزد و بوی نامطبوع آن تا مدت‌ها در فضا باقی می‌ماند. این نشتی‌ها دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد، ولی رایج‌ترین دلیل آن آب بندی نشدن لبه‌های سینک است.

معمولاً در چنین شرایطی، آب از لبه‌های سینک به داخل کابینت نفوذ می‌کند و با گذشت زمان باعث زنگ زدن کابینت‌های آهنی یا کپک زدن کابینت‌های چوبی و MDF می‌شود، که بوی بشدت نامطبوعی دارد و گاهی حتی ممکن است به تعویض کابینت بیانجامد. اما راهکار چیست؟ چطور باید از این اتفاق جلوگیری کنیم؟

راهکار جلوگیری از نشتی سینک ظرفشویی، استفاده از چسب آکواریوم برای آب بندی لبه‌های سینک است. این مدل چسب، مقاومت بسیار خوبی نسبت به آب دارد و از نفوذ رطوبت به درز میان کانتر و سینک جلوگیری می‌کند.

 

چسب آکواریوم، بهترین چسب برای آب بندی و درزگیری

چسب آکواریوم نوعی چسب صنعتی است که از سیلیکون ساخته شده و برای درزبندی و آب‌بندی استفاده می‌شود. این چسب مقاومت بسیار خوبی نسبت به آب و تغییرات دما دارد. چسب مخصوص آکواریوم به‌دلیل فرم ژله‌ای و روانی که دارد، برای پر کردن شکاف‌ها و آب‌بندی منافذ، گزینه‌ی ایده آلی محسوب می‌شود.

این چسب شکاف میان لبه‌ی سینک و کابینت را پر می‌کند و چون ضدآب است، از نفوذ آب به داخل این فضا جلوگیری می‌کند. چسب‌های درزگیر، قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارند و به سرامیک و لمینت کانتر بخوبی متصل می‌شوند. از چسب آکواریوم علاوه بر آب بندی سینک، برای آب بندی وان حمام، زیردوشی و سینک روشویی هم استفاده می‌شود.

 

ویژگی‌های چسب سیلیکون آکواریوم

اگر بخواهیم ویژگی‌های منحصربه‌فرد چسب آکواریوم را نام ببریم، شامل موارد زیر خواهد بود:

  • ویسکوزیته بالا و ایده آل برای درزگیری انواع سطوح فلزی، شیشه‌ای و چوبی
  • زمان لایه بستن و خشک شدن بسیار کوتاه
  • قدرت چسبندگی بسیار بالا
  • مقاومت در برابر نوسانات دمایی (مقاومت دمایی از 40- الی 180+ درجه سانتی گراد)
  • عدم کاهش حجم و پوسیدگی به مرور زمان
  • مقاومت بالا نسبت به آب و هر نوع رطوبت
  • عدم تغییر رنگ در اثر گذشت زمان
  • عایق حرارتی بودن

 

5

معرفی بهترین برند چسب آکواریوم برای آب بندی سینک ظرفشویی

بهترین برند چسب آکواریوم، مارک ANTIA است. این محصول ساخت کشور ترکیه است و از سیلیکون 100% خالص تولید شده، چسبندگی بسیار خوبی دارد و به‌سرعت خشک می‌شود. این محصول هم اکنون در فروشگاه آنلاین رایمند تجارت موجود است.

چسب آکواریوم ANTIA برای آب بندی و درزگیری سطوح شیشه‌ای و فلزی کاملاً مناسب است. ویسکوزیته‌ی بالای این محصول باعث می‌شود حتی ظریف‌ترین درز و شکاف‌ها را بخوبی پر کند و مانع از نفوذ رطوبت به آنها شود.

مراحل آب بندی سینک ظرفشویی

برای آب بندی سینک ظرفشویی باید این مراحل را به‌ترتیب انجام دهیم:

گام اول: تمیز و آماده کردن سینک ظرفشویی

برای آب بندی سینک ظرفشویی، در گام اول لازم است دور سینک را از رطوبت، گرد و غبار، آثار چربی و چسب‌های قدیمی پاک کنیم. این کار را می‌توانیم به کمک یک شوینده الکلی سبک انجام دهیم. البته ممکن است لازم باشد آثار چسب‌های قدیمی را با کاتر کاملاً تمیز کنیم.

وقتی مطمئن شدیم که دور سینک کاملاً تمیز و خشک است، باید با کمک چسب کاغذی حد فاصل لبه سینک و پیشخوان و دیوارها را بپوشانیم. این کار باعث می‌شود که درزگیری صاف و مرتبی داشته باشیم و کابینت یا دیوارها آغشته به چسب نشود.

گام دوم: آماده کردن چسب و تفنگ آن

در مرحله بعدی، سر تیوپ چسب را به‌اندازه قطر درزها با کاتر می‌بریم. اگر سر چسب را بیش از اندازه بزرگ ببریم، باعث خروج حجم زیادی از چسب و کثیف شدن سینک می‌شود. سپس چسب را داخل نازل یا پیستون تفنگی می‌گذاریم و آن را به سمت عقب می‌کشیم. ماشه دستگاه را چند بار می‌کشیم تا چسب به سر تیوپ برسد و راحت و سریع از دستگاه خارج شود.

گام سوم: چسب کاری درزهای دور سینک

در مرحله بعدی سر تفنگ را روی درز بین سینک و پیشخوان قرار می‌دهیم، ماشه آن را می‌کشیم تا نوار نازکی از چسب روی درز بین لبه سینک و پیشخوان ریخته شود. این کار باید آرام و با سرعت یکنواخت انجام شود. بهتر است سر دستگاه به درزها کاملاً نزدیک باشد، تا چسب روی سینک یا اطراف آن سرریز نکند.

گام چهارم: تمیز کردن دور سینک

بعد از اینکه مطمئن شدیم همه درزها پر شده‌اند، باید با کمک کاتر سطح چسب را صاف و یکنواخت کنیم. گاهی لازم است با کمک انگشت دست، روی درزها را صاف کنیم. سپس باید نوار چسب‌ها را جدا کنیم و با کمک حوله خیس اگر چسبی دور سینک یا روی پیشخوان ریخته، پاک کنیم.

حدوداً 8 ساعت و نهایتاً 24 ساعت زمان لازم است تا چسب به‌طور کامل خشک شود. بهتر است در این مدت برای جلوگیری از خیس شدن چسب، از سینک استفاده نکنیم. وقتی چسب خشک شد، سینک آشپزخانه ما آب بندی شده است.

6

نکاتی درباره کیفیت چسب آکواریوم و آب بندی سطوح

  • روی جعبه‌ی بعضی از چسب‌های آکواریوم از اصطلاح ضد قارچ و ضد کپک استفاده شده است. این یعنی، در ترکیبات چسب از موادی استفاده شده که مانع رشد قارچ و کپک در محل استفاده از چسب می‌شوند. این مدل چسب‌ها برای آب بندی کاملاً مناسب هستند.
  • چسب‌های آکواریومی اورجینال و باکیفیت از سیلیکون 100% ساخته شده‌اند. این چسب‌ها بعد از خشک شدن سطحی یکنواخت دارند و دچار ترک یا درز و شکاف نمی‌شوند.
  • کیفیت چسب از قدرت چسبندگی و خاصیت کشسانی آن پیداست. معمولاً چسب‌هایی که از غلظت و کشسانی مناسبی برخوردار هستند، کیفیت خوبی هم دارند.
  • چسب‌های آب بندی باکیفیت، در گذر زمان دچار تغییر رنگ یا کاهش حجم نمی‌شوند.

معرفی بهترین فروشگاه آنلاین انواع چسب آب بندی و درزگیری

سایت‌های مختلفی در زمینه فروش چسب‌های آب بندی و درزگیری فعالیت می‌کنند، اما با توجه به وجود اجناس بی‌کیفیت و تقلبی در بازار، پیشنهاد ما مراجعه به یک فروشگاه آنلاین قابل اعتماد و معتبر است؛ فروشگاهی که محصولات آن جزو بهترین برندهای بازار باشند. در این مورد پیشنهاد ما رایمند تجارت است. شما می‌توانید با مراجعه به نشانی raymandtejarat.com محصول مورد نظر خود را انتخاب و به‌صورت آنلاین سفارش دهید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها