قیمت بنزین در سال جدید | سهمیه بنزین جدید کی واریز می شود؟

کد خبر: 1130614

سهمیه بنزین بهمن ماه ساعت ۲۴ امشب بدون تغییر نسبت به ماه‌های گذشته در کارت‌های سوخت دارندگان خودروهای شخصی و موتور سیکلت واریز می‌شود.


قیمت بنزین در سال جدید | سهمیه بنزین جدید کی واریز می شود؟

قیمت بنزین این روزها به یکی از مباحث روز تبدیل شده است چرا که اعلام اجرای طرح بنزین برای همه تغییر قیمت بنزین نیز به یکی از خبرهای  دنبال کننده چند وقت اخیر تبدیل شد. مسئولان در اظهار نظرهای متفاوتی موضع مشخصی در رابطه با کاهش یا افزایش قیمت بنزین اعلام نکرده اند. مهمترین خبر منتشر شده درباره قیمت بنزین قیمت واقعی آن که 20 هزار تومان اعلام شده است. در ادامه به آخرین خبر درمورد قیمت بنزین می پردازیم.

​سهمیه بنزین در آغاز هر ماه در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود، بر این اساس سهمیه بنزین بهمن ماه ۱۴۰۰، امشب در کارت‌های سوخت واریز خواهد شد. این سهمیه بدون تغییر نسبت به ماه‌های گذشته خواهد بود و تغییری نیز در میزان ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت ایجاد نشده است.

سهمیه بنزین برای خودروهای سواری شخصی بنزینی ۶۰ لیتر، خودروهای سواری شخصی دوگانه‌سوز ۳۰ لیتر و برای موتورسیکلت‌ها نیز ۲۵ لیتر در ماه است و می‌توان در هر کارت سوخت، سهمیه ۹ ماه را ذخیره کرد.

 پیش بینی مصرف ۱۱۰ میلیون لیتری بنزین در ایام نوروز

طبق اعلام مدیر سامانه هوشمند سوخت، با توجه به مدت ۹ ماهه تعیین‌شده برای ذخیره‌سازی سهمیه سوخت خودروها، سهمیه واریزی سوخت خودروهای شخصی که سقف ۹ ماهه آنها تکمیل شده باشد و به سقف ۵۴۰ لیتر ذخیره رسیده باشد، اضافه نخواهد شد، بنابراین مالک هر خودرو تنها می‌تواند سهمیه ۹ ماه گذشته را (۵۴۰ لیتر برای خودروهای سواری و ۲۲۵ لیتر برای موتورسیکلت‌ها) در کارت سوخت شخصی خود ذخیره کند.

این مدت ۹ ماه کاهش نیافته است و هموطنان همچنان می‌توانند تا سقف ۹ ماه سهمیه واریزی خود را در کارت سوختشان ذخیره و مصرف کنند.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌۱۵۰۰ تومان و هر لیتر بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان و بنزین سوپر نیز ۳۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد.

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هنوز یک کمیته کارشناسی مشترک بین دولت، مجلس و نمایندگان بخش خصوصی برای بررسی کارشناسی کارکردها و آثار طرح های مطروحه در زمینه تغییر شیوه سهمیه بندی و قیمت گذاری حامل های انرژی شکل نگرفته است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: یکی از این طرح ها، طرح وان بود که سال گذشته مطرح شد و بنده به عنوان یک کارشناس سوالاتی را در خصوص این طرح بیان کردم و از ارائه کننده طرح خواستم که بنده را قانع کند و اکنون نیز در حال کار بر روی این طرح هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه هنوز یک کمیته کارشناسی مشترک بین دولت، مجلس و نمایندگان بخش خصوصی برای بررسی کارشناسی طرح های مطروحه در موضوع سهمیه بندی حامل های انرژی و قیمت گذاری آنها تشکل نشده است، اظهار کرد: سال گذشته برخی از طرح های مطروحه در بحث تغییر شیوه اختصاص سهمیه ها در ‌کمیسیون انرژی بررسی شد اما هنوز اجماعی صورت نگرفته تا با کار کارشناسی دقیق به یک نتیجه مشخص برسیم.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکباره وزارت نفت و دولت خودش به سمت اجرای طرحی به صورت آزمایشی در حوزه سهمیه بندی بنزین رفته است، تصریح کرد: تا زمانی که در این حوزه به صورت جزیره ای کار شود به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید و باید کارکرد هر یک از طرح ها و نتایح آنان مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

عباسی در پایان تصریح کرد: مجلس جای خوبی برای بررسی این موضوعات است‌ و هر تغییری در شیوه سهمیه بندی یا قیمت گذاری ها پس از انجام کار کارشناسی بهتر است همراه با مصوبه مجلس باشد.

از ابتدای سال جاری تاکنون روزانه حدود ۸۶.۳ میلیون لیتر بنزین توزیع شده که در مقایسه با میزان ۷۵ میلیون لیتری در سال گذشته، افزایش ۱۵.۲ درصدی مصرف این فرآورده در کشور را نشان می دهد.

رئیسی تکلیف قیمت بنزین را یکسره کرد

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت برنامه‌ای برای افزایش نرخ بنزین ندارد، گفت: در حال بررسی طرح‌هایی هستیم که نحوه توزیع بنزین را عادلانه کند که آن هم فعلا به صورت آزمایشی و محدود اجرا می‌شود.

رئیس جمهور با تشریح تلاشهای دولت در ماههای ابتدایی تحویل گرفتن دولت اظهار داشت: با انجام واکسیناسیون گسترده شمار فوتی ها اکنون ۲ رقمی شده، کالاهای اساسی به میزان کافی ذخیره سازی شده و فروش نفت هم افزایش یافته است.

رئیسی ایجاد سامانه‌ «بازرگام» را اقدامی موثر و ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: به لطف خداوند در بازار کالا کم نداریم و برای کنترل قیمت ها برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

رئیس جمهور اتمام پروژه‌های نیمه تمام را در کشور یکی از مهم‌ترین اهداف دولت سیزدهم اعلام کرد و تصریح کرد: تنها بخش دولت که اجازه کلنگ‌زنی دارد وزارت راه و شهرسازی است که باید طرح ملی مسکن را طبق قانون اجرایی کند.

دکتر رئیسی در مورد شایعه افزایش نرخ بنزین گفت: ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم قیمت بنزین را افزایش دهیم بلکه در حال بررسی طرح‌هایی هستیم که نحوه توزیع سهمیه‌ بنزین را عادلانه کند که آن‌هم فعلا به صورت آزمایشی و محدود اجرا می‌شود تا آثار مثبت و منفی آن را دقیق و به صورت میدانی ارزیابی کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها