دلار ۱۸هزار تومانی در راه است | سیگنال توافق در وین به قیمت دلار در بازار

کد خبر: 1131110

با امضای توافق هسته‌ای، اقتصاد ایران بهبود چشمگیری را در سال آینده تجربه خواهد کرد به‌طوری که رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۲جهش ۸.۹درصدی را تجربه خواهد کرد و نرخ دلار طی ۲ سال تا کانال ۱۸ هزار تومان کاهش خواهد یافت.

دلار ۱۸هزار تومانی در راه است | سیگنال توافق در وین به قیمت دلار در بازار

قیمت دلار در بازار با توجه به روند مذاکرات و خوش بینی به لغو تحریم ها نوسان شدیدی را تجربه می‌کند. انتظار مردم از دولت جدید، کاهش قیمت دلار در بازار و تحقق نرخ واقعی آن است. قیمت دلار در بازار از 7 تومان در سال 57، به 37 هزار تومان در سال گذشته رسید. این افزایش قیمت دلار در بازار و بی‌ثباتی آن در این سال‌ها موجب مشکلات اقتصادی زیادی برای مردم شده است. اقتصاددانان نظرات متفاوتی درباره قیمت دلار در بازار و نرخ حقیقی ارز دارند.

 قیمت هر دلار آمریکا که از ۱۵ آبان ماه امسال سیر صعودی به‌خودگرفته و حتی در ۱۷ آذر ماه به مرز ۳۱هزار تومان رسیده بود در یک ماه گذشته با نزولی مداوم و پی در پی مواجه شده است، سرعت این روند نزولی هر روز بیشتر می‌شود.

درمبادلات دیروز نرخ دلار بعد از ماه‌ها به کانال ۲۵هزار تومان، یعنی محدوده ثبت شده در یک سال پیش بازگشت. با این نزول میزان بازده دلار از ابتدای امسال تاکنون به صفر رسید. این ارقام به‌معنای آن است که خریداران دلار آرام آرام در حال وارد شدن به محدوده زیان هستند.

قیمت هر دلار آمریکا که از ۱۵ آبان ماه امسال سیر صعودی به‌خودگرفته و حتی در ۱۷آذر ماه به مرز ۳۱هزار تومان رسیده بود در یک ماه گذشته با نزولی مداوم و پی در پی مواجه شده است، سرعت این روند نزولی هر روز بیشتر می‌شود.

علت این نزول به مذاکرات هسته‌ای در وین بازمی‌گردد؛ زیرا انتظار این است که با رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران حجم درآمدهای ارزی از محل فروش نفت، فرآوده‌های نفتی و کالاهای پایه، ازجمله محصولات پتروشیمی، فلزی و معدنی افزایش یابد. افزایش درآمدهای ارزی می‌تواند حجم عرضه ارز را در برابر تقاضا افزایش دهد و به افت قیمت دلار منجر شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها