آشنایی با پرایس اکشن Price Action

کد خبر: 1133913
آشنایی با پرایس اکشن  Price Action

 

این مقاله به موضوع مهم پرایس اکشن که یک مهارت فوق العاده‌ی معامله‌گری است می‌پردازد. شما می‌توانید با خواندن این متن و از طرفی با شناخت بهتر پرایس اکشن، کتاب‌هایی که در این زمینه موجود است و نیز استراتژی‌ پرایس اکشن ، به نحو موثرتری به بازار ورود کنید. همچنین  می‌توانید آینده بازار را پیش بینی کنید و  به موفقیت‌های مالی خوبی برسید.

پرایس اکشن چیست؟

پرایس اکشن به گردش اسناد مالی یا همان اوراق بهادار توجه دارد. فعالان بازار فارکس با کمک گرفتن از پرایس اکشن، تاریخچه قیمتی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. همین باعث می‌شود تا نشانه‌هایی از حرکت بازار دریافت شوند. رایج‌ترین شاخص پرایس اکشن، دقت‌نظر در جریان‌ها و میله‌های قیمتی است. این بررسی می‌تواند قیمت باز و بسته شدن بازار در محدوده خاص زمانی را به مخاطب نشان دهد. همین بازبینی می‌تواند داده‌های اصلی پرایس اکشن باشد.

به بیانی بهتر، بررسی کارکرد تمامی خریداران و فعالان در هر بازار مالی است. لذا بررسی عملکرد دیگر تریدرهای بازار مالی این امکان را فراهم می‌آورد تا مخاطبان بازار به تصمیم درستی برسند. میله‌های قیمتی رایج که معرف پرایس اکشن می‌یاشند، کندل نام دارند. همه سایت‌های معاملاتی در دنیا، دارای نمودار کندلی هستند که نشان‌دهنده مقدار علاقه تریدرها در این زمینه است. اگر به خواندن این مقاله علاقمند شدید، با ما همراه باشید تا به معرفی چند کتاب محبوب بپردازیم.

بهترین کتاب‌های پرایس اکشن

در این قسمت به معرفی چند کتاب محبوب در این زمینه می‌پردازیم. این کتاب‌ها جنبه‌های متفاوتی از این موضوع را مورد واکاوی قرار داده‌اند.

کتاب معامله‌گر پرایس اکشن. مولف: لنس بگز. مترجم: حسن رضایی.

این کتاب، در شانزده بخش نوشته شده‌است و به روش جامعی به معامله‌گری با ارزیابی حرکت قیمت می‌پردازد. مولف کتاب، هدف از انتخاب این موضوع را توسعه آراء خود به تریدرها می‌داند. او هدفش را از نوشتن کتاب، آموزش نحوه درست خرید و فروش به مخاطبین بازارهای مالی می‌داند.

کتاب پرایس اکشن روندها . مولف:  ال بروکز . مترجم:  حسین رضایی

این کتاب نیز بین مخاطبین بازارهای مالی بسیار شناخته شده‌است. موضوع کتاب کمک می‌کند تا معامله‌گران جریان‌های موجود در پرایس اکشن را بررسی کرده و به تخمین‌های درستی برسند. مولف کتاب، می‌کوشد تا مخاطب یاد بگیرد که بهره‌گیری از نحوه درست معاملات، به تجربه و دانش بالای تریدر ، بستگی دارد. این تجربه اگر با درک درست از ارزیابی‌های بازار همراه باشد، می‌تواند معامله‌گر را به درستی راهنمایی کند.

ال بروکز در کتاب خود، با ارزیابی مسیر قیمت در بازارهای مالی به‌خوبی راهنمای معامله‌گران است. این بررسی‌ها بسیار موشکافانه بوده و  به خوبی روند قیمت‌ها را زیر ذربین می‌برد.

کتاب پرایس اکشن محدوده های معامله . مولف :   ال بروکز

کتاب دیگری است از ال بروکز. اگر می‌خواهید به‌صورت کامل و جامع با محدوده‌های معاملاتی آشنا شوید؛ حتما این کتاب را بخوانید. در این کتاب شما با طریقه وارد شدن و خارج شدن از یک معامله را آموزش خواهید دید. شکاف‌ها، ناکامی‌ها و پول بک‌ها از دیگر مباحثی است که شما خواهید آموخت. این مولف نام‌‌آشنا محدوده‌های معامله را مانند راه رفتن بر روی طناب تشبیه می‌کند. معامله‌گر می‌بایست مانند یک طناب‌باز دقیق و با تمرکز بالا باشد.

کتاب استاد بازار ها . مولف :  تام ویلیامز

تام ویلیامز، نزدیک به پنجاه سال است که در بازارهای سرمایه حضور دارد. شاید تعجب کنید، اگر بدانید؛ نرم افزار TRADEGUIDER را او طراحی کرده است. موضوع کتاب، حول محور پیوند بین نرخ دامنه و حجم تدوین شده می‌چرخد. در این کتاب شما با طریقه کارکرد بازار آشنا خواهید شد. او با معرفی متدهای معاملاتی می‌کوشد، تریدرها نگاه خوبی به بازار داشته باشند. مخاطب کتاب با خواندن این اثر خواهند توانست به بسیاری از سوالات خود جواب‌های روشنی بیابند. این کتاب در پنج فصل نوشته شده است.

فارکس پرایس اکشن اسکالپینگ از باب ولمن

کتاب فارکس پرایس اکشن اسکالپینگ (FOREX PRICE ACTION SCALPING)   بر یک متد معاملات ویژه نظر دارد. همین ویژگی باعث شده است، این کتاب برای هر مخاطبی قابل فهم نباشد. مولف در این کتاب، نحوه رسیدن به سود کم از از بازارهای مالی آن هم در محدوده زمانی هفتاد تیک به خواننده نشان می‌دهد. انشاء و قدرت قلم این نویسنده بسیار عالی ارزیابی شده‌است. به نحوی که مخاطب درصورت تجربه و دانش کافی از بازارهای سرمایه به راحتی می‌تواند با این کتاب ارتباط بگیرد.

ال بروکز ، در کتاب‌‌هایش بر یک روش تجزیه و  تحلیل متمرکز است در برابر باب ولمن، هفت پاسخ روشن و متد معاملاتی را با زبانی گویا به مخاطب انتقال می‌دهد. چنانچه در پی روش‌های متمرکز و درست معاملات اسکالپینگ می‌باشید، این کتاب را از دست ندهید.  قابل ذکر است، باب ولمن اخیرا، کتاب دیگری با محوریت تجزیه و تحلیل پرایس اکشن روانه بازار کرده است که مخاطب با خواندن آن می‌تواند با صرف پنج دقیقه به تجزیه و تحلیل پرایس اکشن دست یابد. این کتاب را به علاقمندان سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی پیشنهاد می‌کنیم.

در این قسمت سعی کردیم به معرفی برخی از بهترین کتاب‌ها در حوزه پرایس اکشن بپردازیم، به همین خاطر، اگر به مطالعه‌ی کتاب‌های جذاب در حوزه پرایس اکشن علاقمند شدید، پیشنهاد میکنم مقاله‌ی "بهترین کتاب ‌های پرایس اکشن" در سایت آموزش فارکس را مطالعه کنید. در این مقاله پرمحتواترین کتاب‌ها درباره پرایس اکشن معرفی شده‌اند.

استراتژی‌ پرایس اکشن

راهبردهایی است که تریدرهای بازار مالی، از آن کمک می‌گیرند. این استراتژی‌ها در بردارنده این سطوح می‌باشند؛ پشتیبانی و مقاومت.  برای دانستن این موضوع که در کجای بازار باید در پی معامله باشید و راهبرد خود را گزینش کنید، نیازمند دانش کافی است.

هرچند که ترکیب سطوح پرایس اکشن و دو راهبرد معاملاتی ، دارای قدرت بالایی هستند، اما نمی‌تواند به تنهایی شاخص شما جهت وارد شدن به معالمه باشد. چند دلیل دیگر نیز وجود دارد. با این همه، راهبردهای معاملات پرایس اکشن، موقعیتی است عالی جهت ورود به معاملات.

چرا  استراتژی پرایس اکشن ضروری است؟

ما معامله‌گران حرفه‌ای که براساس تکنیک و الگو های پرایس اکشن وارد بازار می‌شویم، بسیار مهم است که از خم و چم بازار به‌خوبی باخبر باشیم. تجربه همیشه بوسیله تمرین بسیار، حضور مستمر در بازار و معاملات خرد فراوان بدست می‌آید. با تجربه کافی می‌توان به بازبینی و ارزیابی دقیق نمودارهای قیمتی در بازارهای سرمایه رسید. پرایس اکشن به‌خاطر توانایی اجرایی در بازار سرمایه، برای هر تردیدری خواه حرفه‌ای و خواه مبتدی قابل انجام است.

نتیجه:

این مقاله با هدف آشنایی با پرایس اکشن، اهمیت و استراتژی آن نوشته شده است.  کتاب‌های معرفی شده در این مقاله ، در نوع خود از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین ها در بازار مالی هستند. امیدواریم با خواندن این نوشتار به اهمیت پرایس اکشن و استراتژی آن پی برده باشید. اگر میخواهد اطلاعات بیشتری از این مهارت فوق العاده کسب کنید، می‌توانید از مقاله‌ی جامع صفر تا صد در همین رابطه که سایت آموزش فارکس منتشر کرده است شروع کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها