تصمیم جدید شورای نگهبان برای رتبه بندی فرهنگیان | یک گام تا حقوق جدید فرهنگیان از رتبه بندی

کد خبر: 1134425

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان گفت:لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان در جلسه امروز این شورا بررسی و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

تصمیم جدید شورای نگهبان برای رتبه بندی فرهنگیان | یک گام تا حقوق جدید فرهنگیان از رتبه بندی

طرح رتبه بندی فرهنگیان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی فرهنگیان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی فرهنگیان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی فرهنگیان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی فرهنگیان می پردازیم.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: ایرادات مربوط به لایحه رتبه‌بندی معلمان خارج از نوبت در صحن علنی مجلس بررسی و اصلاح و لایحه به شورای نگهبان ارجاع شد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه رتبه‌بندی به دلیل ایرادات جزئی شورای نگهبان به مجلس ارجاع داده شده بود که در نشست علنی امروز مجلس این موضوعات جزئی مورد اصلاح و تصویب قرار گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد: شورای نگهبان نیز تا ساعتی دیگر نظر نهایی خود را نسبت به لایحه رتبه بندی معلمان اظهار کند.

جعفری اضافه کرد: لایحه رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال خواهد شد.

وی افزود:  از روز اولی که معلمان وارد کلاس درس می‌شوند، رتبه‌بندی خواهند شد، از طرفی همه کارکنان وزارت آمورش و پرورش که در حکم کارگزینی آن‌ها معلم درج شده نیز شامل این لایحه خواهند شد و سه شاخصه حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل فرهنگیان در رتبه‌بندی لحاظ می‌شود.

وی توضیح داد: در رتبه‌بندی معلمان اولین رتبه، یعنی «آموزشیار معلم» ۴۵ درصد، دومین رتبه «مربی معلم» ۵۵ درصد، سومین رتبه «استادیار» معلم ۶۵ درصد، چهارمین رتبه «دانشیار معلم» ۷۵ درصد و پنجمین رتبه «استاد معلم» ۹۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها