عیدانه برای نهضت ملی مسکن | کاهش هزینه ساخت برای متقاضیان

کد خبر: 1135415

فناوری‌های نوین صنعت ساختمان به خدمت طرح نهضت ملی مسکن‌ می‌آید.

عیدانه برای نهضت ملی مسکن | کاهش هزینه ساخت برای متقاضیان

طرح نهضت ملی مسکن برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع نهضت ملی مسکن باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح نهضت ملی مسکن در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف نهضت ملی مسکن کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح نهضت ملی مسکن می پردازیم.

 رییس مهندسی سازه و ابنیه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی یکی از مهمترین برنامه‌های سال آتی را توسعه فناوری‌های نوین صنعت ساختمان برشمرد و به بیان بخشی از پیشنهادهای ارایه شده در اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت.

فرهنگ فرحبد رییس بخش مهندسی سازه و ابنیه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی  بخشی از مهمترین فعالیت‌های آن مرکز را در بخش مهندسی سازه برشمرد.

رییس بخش مهندسی سازه و ابنیه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: انجام مطالعات آزمایش‌های پژوهشی روی سیستم‌ها و فعالیت‌های نوین ساختمانی (برخی از بلوک‌های بتنی سبک جدید) و ارزیابی رفتار لرزه‌ای آن‌ها، انجام مطالعات پژوهشی روی سیستم‌های پیش‌ساخته جدید از نوع سیستم‌های بتن آرمه دیوار باربر که هنوز مطالعات پژوهشی آنها ادامه دارد و مقرر است تا برای ساختمان‌های یک تا دو طبقه استفاده شود. همچنین یکسری ارزیابی‌ها در خصوص سیستم‌ها و فناوری‌های نوین ساختمانی و سیستم‌های سازه‌ای و صدور نظریه فنی برای آنها و ارزیابی و صدور گواهی‌نامه‌های فنی برای برخی از محصولات و فناوری‌های نوین ساختمانی بخشی از فعالیت‌هایی است که بخش مهندسی سازه و ابنیه فنی در سال جاری در دستور کار قرار داد.

فرحبد با اشاره به اینکه گواهینامه فنی برای محصولات ساختمانی صادر می‌شود، افزود: وقتی اجزای سازه نمونه‌برداری می‌شود مورد ارزیابی و اعتبارسنجی قرار می‌گیرد که چنانچه امتیاز موردنیاز را کسب کند برای آن اجزای سازه‌ای گواهینامه فنی صادر می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها