گرانی شدید قیمت دلار امروز 21 اسفند 1400 | اولین واکنش دلار به خبر توقف مذاکرات

کد خبر: 1135439

قیمت دلار در بازار متشکل امروز اندکی رشد کرد.

گرانی شدید قیمت دلار امروز 21 اسفند 1400 | اولین واکنش دلار به خبر توقف مذاکرات

در روزهای گذشته شاهد بالا و پایین رفتن قیمت دلار بودیم.  قیمت دلار در 2روز گذشته کاملا مشخص بود، ولی مجددا قیمت دلار دچار نواساناتی شد و کانال عوض کرد. بنابراین باید دید در روزهای آینده قیمت دلار چگونه خواهد شد. دیشب تغییر قیمت دلار موجب سردرگمی معامله گران شد.

قیمت دلار در بازار متشکل امروز

دلار در بازار متشکل، امروز به ۲۴,۴۲۲ (بیست و چهار هزار و چهارصد و بیست و دو ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۱۹ درصدی داشته است.

بازار ارز  تهران در ابتدای هفته جاری در واکنش به خبر توقف موقت مذاکرات  هسته ای بر مدار صعود قرار گرفت. این اسکناس آمریکایی در ساعات ابتدای معاملات امروز با  530 تومان افزایش توانست از کانال 25 هزار تومان عبور کند و با 26 هزار و 350  تومان معامله  شود. 

قیمت دلار و یور در صرافی ملی 21 اسفند 

صرافی ملی هم امروز قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد.بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۴,۳۳۳ (بیست و چهار هزار وسیصد و سی و سه تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۴,۵۷۷ (بیست و چهار هزارو پانصد و و هفتاد وهفت تومان) اعلام شد.

قیمت خرید یورو امروز  ۲۶,۶۰۶ ( بیست و شش هزار و ششصد و شش  تومان) و قیمت فروش یورو  ۲۶,۸۷۳  (بیست و شش هزار و هشتصد و هفتاد و سه  تومان) است.

 پیش بینی قیمت دلار از مسیر مذاکرات برجام

اما روز گذشته با خبر توقف موقت مذاکرات برجام  از سوی جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بازار ارز بهم ریخت و نرخ دلار یک کانال بالا تررفت . برخی از معامله گران بازار دلار ایران می گفتند که مذاکرات  برجام با در خواست دقیقه نودی روسیه به زمین سفت رسیده و احتمال رسیدن به توافق به این زودی ها دور از انتظار است.

اما عده ای دیگر از بازیگران بازار ارز تهران معتقد بودند که این توقف  موقت بوده و به معنای شکست قطعی مذاکرات نیست. آنها می گفتند که مذاکرات به زودی اغاز می شود  و بازار پس از التهابی مقطعی به دوران احتیاط حرکت خواهد کرد. 

اما معامله گران قیمت دلار را برای امروز 21 اسفند 1400 چگونه پیش بینی کرده اند؟ 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی  شب گذشته با 7 هزار  70 تومان معامله شد که نسبت به قیمت معاملات نقدی روز پنجشنبه گذشته 50 تومان  رشد کرده بود.  بنابراین از مسیر قیمت درهم ، نرخ دلار  امروز  صعودی است.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی دیشب  با 26  هزار و 420 تومان معامله شد.  این قیمت نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  چهارشنبه شب 630 تومان بالا رفته بود. قیمت دلار در معاملات پشت خطی  چهار شنبه شب بر روی 25 هزارو 790  تومان قرار داشت. بنابراین پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی صعودی است.

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات دیشب با 25 هزار و 510  تومان معامله شد که نسبت به قیمت چهار شنبه شب 680 تومان  رشد را نشان می دهد. چهار شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی 24 هزار و 830 تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال افزایش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  شنبه 21 اسفند صعود می کند‌.

سیگنال جدید آمریکا به بازار  ارز

برخی از تحلیگران بازار ارز ایران معتقدند با افزایش تنش ها بین روسیه و اکراین و افزایش چشمگیر قیمت نفت، دولت ایالات متحده به دنبال دادن امتیازات بیشتر به ایران درباره مذاکرات هسته ای است. از طرفی هم رایزنی مقامات آمریکایی با کشور روسیه می تواند حکایت از نزدیک شدن آمریکا  به کشورهای دوست روسیه  داشته  باشد .

به باور معامله گران بازار ارز تهران  در صورت ادامه تثبیت دلار زیر محدوده 25 هزار و 500 ،‌ سرعت حرکت به سوی مرز 25 هزار تومانی بیشتر می شود . با این حال،‌ اگر دلار  به بالای مرز 26 هزار تومان برگردد،‌ خریدها در بازار بیشتر خواهد شد.

آخرین نرخ یورو در بازار آزاد

یورو در بازار آزاد، امروز به ۲۹,۱۵۸ (بیست و نه هزار و یکصد و پنجاه و هشت ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۲.۱۹ درصدی داشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها