عیدانه جدید رئیسی؛ واریز یارانه نقدی امشب؟ | پرداخت یارانه نقدی ۵۰۰ هزار تومانی تا آخر ماه

کد خبر: 1135697

رئیس بنیاد مستضعفان از آغاز توزیع یک میلیون و ۲۵۰ هزار بسته معیشتی بنیاد مستضعفان به ارزش ۴۵۰ میلیارد تومان میان خانواده‌های محروم کشور خبر داد.

عیدانه جدید رئیسی؛ واریز یارانه نقدی امشب؟ | پرداخت یارانه نقدی ۵۰۰ هزار تومانی تا آخر ماه

آخرین یارانه نقدی امسال آخر هفته  واریز خواهد شد. بیش از 20 میلیون نفر این ماه آخرین یارانه نقدی خود را دریافت خواهند کرد. نرخ جدید یارانه نقدی به زودی اعلام خواهد شد. افزایش صددرصدی یارانه نقدی دهک های پایین. از سال آینده یارانه نقدی هدفمند خواهد شد.

سید پرویز فتاح صبح امروز با حضور در انباری در جنوب تهران به عنوان محل دپوی ده‌ها هزار بسته غذایی، با اعلام خبر آغاز توزیع یک میلیون و ۲۵۰ هزار بسته معیشتی در تشریح جزئیات توزیع این بسته‌ها اظهار کرد: طبق سنت همه ساله و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و همچنین شرایط اقتصادی کشور و گرانی که فشار بر طبقات ضعیف جامعه را بیشتر کرده، بنیاد مستضعفان با هماهنگی سایر نهادها، در این مرحله توزیع یک میلیون و ۲۵۰ هزار بسته معیشتی را همزمان با نزدیک شدن به ایام سال نو، آغاز کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این بنیاد در این مرحله ۴۵۰ میلیارد تومان را برای تهیه و توزیع این بسته‌های معیشتی اختصاص داده، افزود: در این مرحله ۱۰ هزار تن برنج، ۳ هزار تن مرغ منجمد، ۱۶۰۰ تن روغن و ۱۷۰۰ تن ماکارونی خریداری شده و میان خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

به گفته فتاح هر بسته معیشتی شامل ۱۰ کیلو برنج، ۳ کیلو مرغ، ۳ بسته ماکارونی و ۲ بطری روغن مایع است.

فتاح با بیان اینکه بخشی از این کمک معیشتی بنیاد به صورت نقدی به حساب مددجویان کمیته امداد واریز شده است ادامه داد: این کمک معیشتی برای ۲۵۰ هزار خانواده مددجوی کمیته امداد در تهران، البرز، قم و برخی نقاط هدف بنیاد در قالب کمک نقدی ۵۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان ارزش هریک از بسته‌های معیشتی را بیش از ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در این مرحله، ۴۰ منطقه هدف محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان، نقاط محروم مرزی، جزایر و همچنین حاشیه‌نشینان و محرومان استان‌های تهران، البرز و شهر مشهد در اولویت توزیع قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، به گفته فتاح، تا امروز ۴۰۰ هزار بسته از این بسته‌های معیشتی توزیع شده و مابقی تا ابتدای ماه مبارک رمضان میان خانواده‌های نیازمند هدف توزیع خواهد شد

مشمولان یارانه جدید چه کسانی هستند؟

براساس این قانون، خانواده‌هایی که حداقل سه فرزند دارند و فرزندانشان نیز هنوز تحت تکلف هستند، یارانه ۳برابری دریافت می‌کنند؛ اما نه همه خانواده‌ها؛ وزارت رفاه موظف شده تا خانوارهای کشور را دهک‌بندی کند و به ۴دهک ابتدایی، یارانه ۳برابری دهد؛ البته حتی مشخص نیست این دهک‌بندی بر چه اساس انجام خواهد گرفت؟ قطعا با انجام این دهک‌بندی، وضع معیشتی دهک‌های اول تا چهارم بهبود خواهد یافت و دهک‌های پنجم و... به دهک‌های پایین‌تر راه می‌یابند؛ در هر حال اگر منظور از این یارانه، یارانه نقدی باشد، خانواده‌هایی که در لیست ۴دهک اول وزارت رفاه قرار می‌گیرند، مشمول یارانه ۳برابری خواهند شد که مبلغ آن حدود ۶۸۲هزار تومان می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها