برترین ویژگی های تخت بیمارستانی چیست+نکات مهم خرید تخت بیمارستانی

کد خبر: 1137055
برترین ویژگی های تخت بیمارستانی چیست+نکات مهم خرید تخت بیمارستانی

از میان منابع بخش سلامت، تخت های بیمارستانی یکی از مهمترین وسایل در صنعت پزشکی می باشد که با سلامت بیمار رابطه مستقیم دارد، واحد اولیه محاسبه برای ظرفیت خدمت رسانی درمانی و ظرفیت حیاتی در مراقبت از بیمار، نیازمند تخت های بیمارستانی می باشد. جهت برطرف کردن این نیاز مبرم آشنایی کامل  با نحوه ی خرید تجهیزات پزشکی است .

بررسی انواع تخت های بیمارستانی

انواع تخت بیمارستانی در منزل می تواند ابزار ارزشمندی برای ارتقای راحتی و بهبودی محسوب شود. چه در دوران نقاهت پس از آسیب دیدگی یا بستری شدن در بیمارستان، چه با تطبیق با محدودیت‌های حرکتی، می‌توانید با اضافه کردن تخت بیمارستانی در خانه، از سلامتی بهتر، افزایش استقلال و تأثیر مثبت بر کیفیت زندگی لذت ببرید. قابلیت تنظیم سر و زانو و تنظیم ارتفاع بهبودی و آرامش رابرای فرد بیمار وسالمند  ارائه می دهد . ضدعفونی آسان به ایجاد محیطی سالم کمک می کند. ویژگی‌های ایمنی مانندحفاظ کنار تخت یا تشک‌های با تکیه‌گاه های خاص نیز می‌توانند خطر افتادن از تخت را به حداقل برسانند.

انواع زیادی از تخت بستری بیمارستانی برای استفاده در مراکزدرمانی و بیمارستان ها وجود دارد که همگی برای آسایش و  راحتی بیمار طراحی شده است ضروری است که با یک متخصص پزشکی در خصوص ارزیابی سطح مراقبت مورد نیاز عزیزانتان و آیا اینکه تخت بیمارستانی برای مراقبت در منزل نیاز است یا خیر مشورت شود.

خریدبهترین تخت بیمارستانی برای مراکز درمانی, کلینیک ها, منازل و بیمارستانها  در هر جایگاهی ایجاد اضطراب و تشویش می نماید و چالش برانگیز می باشد.  به ویژه که دنبال تختی برای استفاده در منزل و برای بستگان نزدیک خود باشید.

سایت اینترنتی مد کالا در مقاله های گوناگون و در خصوص انواع تخت بیمارستانی شرح مبسوطی را ارائه نموده است ولی در این مقاله سعی می‌کنیم یک تصویر کلی و جامعی برای کاربرد تخت بیمارستانی ترسیم نمائیم.

از فاکتورهای مهم و اصلی بعد از ترخیص از بیمارستان, و برای ادامه درمان , معمولاً پزشک معالج توصیه به خرید تجهیزات درمانی و مراقبتی می نماید, تا شرایط لازم برای بهبودی بیمار فراهم شود.هدف ما این است که اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا به شما برای انتخاب تخت بیمارستانی مناسب برای نیازتان کمک میکند.

تخت بیمارستانی چیست ؟

تخت مخصوصی است که ممکن است برای مراقبت از فردی که بیمار است مورد نیاز باشد . این نوع تخت های بیمارستانی شبیه یک تخت یک نفره بوده اما با طول بیشتر و نیز از قطعات فلزی و پلاستیکی از جنس ABS ساخته شده است .تخت های بیمارستانی ممکن است است از اهرم دستی یا هندل و یا برق برای تغییر موقعیت خود استفاده کند. همچنین دارای محافظ های کناری تخت خط یا بد ساید های متحرک می باشد.

چه زمانی تخت بیمارستانی مناسب برای منزل برای مراقبت توصیه می شود ؟

اگر شما یا یکی از اعضای خانواده بیمار هستید؟ و یا فرد بیماری , در حال بهبودی از یک مشکل وحادثه رادر خانه سپری می کند در این شرایط ممکن است به تخت بیمارستانی نیاز داشته باشید . تخت بیمارستانی می‌توانند به صورت برقی یا دستی طراحی و تولید شود. استفاده از تختهای برقی برای اکثر افراد آسانتر است .با تغییر موقعیت تخت بیمارستانی می‌توانند پشت ,سر ,  زانو یا پای تخت را بالا و پایین آورد .و این امر باعث می شود که فرد احساس راحتی کرده و حتی راحت تر تنفس کند . به ویژه در تخت های برقی بدون اینکه نیازی به درخواست کمک داشته باشد.

اگر عزیزان شما برخی از شرایط زیر را تجربه می‌کنند تحت بیمارستانی برای منزل می تواند مفید واقع گردد: 

داشتن مشکلات ومسائل حرکتی خاص , که نیاز مند مراقب و همراه بیمار است

اگر برای خوابیدن و بیدار شدن از رختخواب یا داخل و خارج شدن سختی و دشواری وجود داشته باشد.

بهبودی و پشت سر گذاشتن دوره نقاهت پس از  عمل جراحی کمرو یا شکم و یا جراحی های دیگر

اجبار در استراحت برای دوره های طولانی در رختخواب  

نیاز به نظارت , یا توجه منظم به درمان های مراقبتی 

یا موقعیت های پزشکی دیگری که نیاز به داشتن تخت احساس گردد.

از چه نوع تخت بیمارستانی استفاده کنم ؟  

در هنگام انتخاب و خرید تخت, به نیازهای خود و همچنین نیازهای کسانی که از شما مراقبت می‌کنند فکر کنید .تنوع تخت های بیمارستانی زیاد است که می‌توان از بین آنها  تخت مورد نظر خود را انتخاب نمود . استفاده از تخت‌های بیمارستانی مناسب نه تنها برای بیمار آرامش و آسایش بیشتری را تامین می‌کند, بلکه به افرادی که از بیمار مراقبت می کنند, برای ارائه خدمات پزشکی بسیار موثر است.

انواع تختهای بیمارستانی:

تخت بیمارستانی اهرم دار یا دستی : ازساده ترین  انواع تخت ها محسوب می شوند, که دارای تنظیم ارتفاع و زاویه قسمت های مختلف تخت مانند سر,  انتها و میان تخت هستند ,استفاده می شود .در هنگام استفاده از این تخت باید موقعیت تخت را با دست و با استفاده از اهرم دستی تغییر داد . که به این منظورنیاز مند کسی است که دارای قدرت بدنی خوبی باشد و به شما کمک کند. اهرم ها در قسمت پایین و انتهایی تخت قرار دارند . ذکر این نکته ضروری است افرادی که دارای قدرت بدنی یا بازویی یا مشکل کمر یا زانو هستند, ممکن است این کار برایشان دشوار باشد.

تخت بیمارستانی نیمه برقی:

به گونه ای طراحی شده است که قسمتی از تخت با انرژی الکتریکی برقی و گونه دیگر به وسیله اهرم و به صورت مکانیکی تغییر زاویه و ارتفاع را می دهد خرید تخت بیمارستانی .

8

تخت بیمارستانی برقی یا الکتریکی:

وزن تخت بیمارستانی در حدود 105 کیلوگرم میباشد .این نوع تخت دارای موتور و ریموت کنترل میباشند, که دکمه هایی برای تنظیم بر روی کنترل پنل تعبیه شده , و برای استفاده آسان آن , تصاویر تغییر موقعیت ها رسم شده , که نشان می‌دهد با فشار دادن هردکمه تخت چگونه حرکت می‌کند . این نوع تخت دارای طرفداران بسیار زیادی است, زیرا موقعیت تخت را به راحتی و با زدن یک دکمه می توان تغییر داد.  اما از لحاظ قیمت گران تر میباشد . به منظور فراهم نمودن راحتی بیشتر برای بیمار تا بهبودی کامل معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد . تخت بیمارستانی برقی می تواند یک گزینه مناسب باشد , که بهترین نوع آن با توجه به شرایط اقتصادی و  قیمت تخت بیمارستانی   برقی تخت سه شکن گزینه مناسبی برای نگهداری از بیماران می باشد .

9

شکن های تخت بیمار چه عملکردی دارند ؟ 

قابلیت شستشوی و ضدعفونی کنندگی دارند و می‌توان آنها را شستشو و ضدعفونی کرد.

تغییر وضعیت سر بیمار یا سالمند را فراهم می‌آورد تا برای استراحت و خوردن غذا و دارو در شرایط ایده آل و مناسب قرار بگیردو پرستار خدمات لازم را با آرامش ارائه نماید.   

تغییر وضعیت پاهای بیمار به سمت بالا خیلی ضروری نیست فقط باعث چرخش یکنواخت خون و باعث از بین رفتن درد عضلانی و کمر درد حاصل از دراز کشیدن مداوم می‌گردد .

تغییر ارتفاع برای خروج بیمار ازتخت و در صورت نیاز انتقال به ویلچر و برگشت مجدد به تخت ضروری است .حداقل ارتفاع تخت ۴۵ سانت و حداکثر ارتفاع تخت ۷۵ سانت میباشد.

 محل مناسب قرارگیری تخت بیمارستانی در خانه ؟

یک تخت بیمارستانی را در جایی قرار دهید که در هر موقعیتی فضای کافی برای آن وجود داشته باشد.  

در مکانی باید مستقر شوید که امکان درخواست کمک وجود داشته باشد و صدای شما شنیده شود.

تخت را , حتی المقدور دور از پنجره ها یا درها قرار دهید که ممکن است هوای‌سرد ار آنجا در جریان باشد.

بهترین مکان برای تخت ممکن است اتاق خواب نباشد , اما جایی که فعالیت های خانوادگی , همچنان حریم خصوصی بیمار را فراهم کند.

چه نکات ایمنی را باید در هنگام استفاده از تخت بیمارستانی رعایت کرد ؟

چرخ های تخت را همیشه قفل کرده و در صورت نیاز به جابجایی تحت آنرا باز کنید -1

2-یک زنگ یا یک تلفن درنزدیکی تخت قرار دهید تا در صورت نیاز, بیمار بتواند برای کمک تماس بگیرد   

3-اگر خطر افتادن فرد بیمار از تخت وجود دارد, بد ساید یا حفاظ کناری تخت را همیشه بالا نگه دارید.

4-هرگز در داخل یا اطراف تخت شمع , فندک , کبریت روشن نکنید و از استعمال دخانیات به شدت بپرهیزید و حتی اجازه استفاده از این وسایل را در نزدیکی تخت بیمار به کسی ندهید.

.5-از دستورالعمل سازندگان تخت بهره ببرید

.6-روشنایی اطراف تخت و اتاق را طوری تنظیم کنید که از سقوط افراد بیمار جلوگیری کند

7-گر برای پیاده شدن فرد بیمار از تخت نیاز به یک زیر پایی هست, مطمئن باشید که محکم و ثابت باشد.   

8-کنترل تخت را در دسترس فرد بیمار بگذارید تا بتواند موقعیت خود را تغییر دهد . و نحوه استفاده از کنترل را به وی آموزش دهید.

9-گاهی تغییر موقعیت برای فرد بیمار خطرناک است ,برای این منظور برخی از کنترل ها دارای قفل پرستاری هستند تا فرد بیمار نتواند موقعیت خود را تغییر دهد اگر تخت دارای این ویژگی قفل شوندگی است آن را تست کنید تا مطمئن شوید که درست کار میکند.

10-ترک ها و شکستگی ها را روی تمام قسمت های برقی بررسی کنید اگر روکش آسیب دیده باشد ممکن است با وارد شدن مایعات از کار بیفتد و یا آتش سوزی اتفاق بیفتد.

11-تمام قسمت های تخت, بویژه قسمت های برقی را از گرد و غبار و پرز پاک کنید ,چون باعث گرم شدن و سوختن برد های باکس و موتور می گردد.

12-اگر صدای غیرعادی و بوی سوختگی از تخت می آید با نمایندگی سازنده تخت تماس حاصل فرمایید.

13-در صورت بوی سوختگی از تخت استفاده نکنید چون امکان آتش سوزی فراهم می باشد.

دانستنیها در مورد استفاده از پریز های برق و سیم کشی برای تخت بیمارستانی: 

. 1-بررسی سیم برق تخت جهت جلوگیری از خراشیدگی,  پوسیدگی ,بریدگی و ساییدگی  

. 2-از حرکت و جابجایی تخت روی سیم‌ها خودداری کنید

. 3-اجازه ندهید ملحفه, پتو , لباس یا هر چیز دیگر با پریز برق در تماس باشد

4-هنگامی که تخت به برق متصل است اجازه ندهید وسائلی یا تجهیزاتی بین سیم و پریز ها گیر کنند, ممکن است باعث آتش‌سوزی یا آسیب به سیم یا دو شاخه شود.  

5-فرش یا هر وسیله دیگر را روی سیم برق تخت قرار ندهید چون باعث گرم شدن بیش از حد سیم ها و سپس باعث آتش سوزی می گردد. 

6-اگر از محافظ برق استفاده میکنید, دائماً محافظ برق را چک کنید ,چون هر گونه آسیب به پریزهای برق باعث آتش سوزی می شود.

7-اگر از سیم کشی با نوار برق استفاده می کنید از یک متخصص بخواهید آن را بررسی کند.

8-محافظ برق و جعبه های برق را جای مناسب تعبیه کنید, که امکان ریختن مایعات روی آنها وجود نداشته باشد.

9-دقت کنید که سیمهای کنترل پنل نباید از قسمت‌های متحرک و حفاظ کناری تخت عبور کند.  

10-هنگام تغییر موقعیت تخت مطمئن شوید که تخت می تواند آزادانه حرکت کند و در هر موقعیتی تنظیم شود.

11-هنگام تنظیم تخت به سیم برق و کابل های کنترل دستی دقت کنید, در حرکت معمولی و استاندارد نباید با این سیم ها , تخت برخوردی داشته باشد که باعث آسیب دیدگی به سیم یا اتصالات گردد.

مزایای وجود بد سایدها یا محافظ های کناری تخت:

فراهم کردن مکانی مناسب برای آویزان کردن کنترلهای تخت 

با گرفتن این قسمت می توان تغییر موقعیت (چرخش ) به بدن داد و بعنوان دستگیره استفاده کرد.

خطرات وجود به سایت روی تخت بیمارستانی چیست؟

آسیب ناشی از سقوط از بدسایدها خطر آسیب دیدگی را چند برابر می کند.   

سقوط ممکن است ناخوشایند تر باشد و باعث آسیب جدی تر شود.

اگر قسمتی از بدن بین نرده های تخت یا محافظ کنار تخت و تشک گیر کند ممکن است آسیب ببیند.

دسته بندی تخت های بیمارستانی از لحاظ کارکرد:

تخت بیمارستانی بستری:  برای افرادی که نیاز به مراقبت در منزل و بیمارستان را دارند مورد استفاده قرارمیگیرد.

تخت زایمان:برای ایجاد شرایط مناسب برای زایمان را فراهم می آورد و دارای دو شکل مکانیکی و برقی می باشد.

تخت جراحی :از جمله تخت هایی که به خاطر سازه ویژه ها می تواند به راحتی بالا یا پایین, چپ و راست به صورت سطوح متحرک طراحی و تولید گردد. 

تخت بیمارستانی لوکس:تخت‌های بیمارستانی لوکس برای استفاده طولانی‌مدت و سنگین ساخته شده‌اند و نیازهای بیماران مراقبت‌های حاد و مراقبین را برآورده می‌کنند. محافظ کنار تخت بیمار، کاهش خطر سقوط و آلارم های خروج بر ایمنی بیمار متمرکز هستند . از مزایای تخت لوکس می توان به ارائه خدمات درمانی آسان توسط کادر درمان ، قابلیت تنظیم ارتفاع الکتریکی هوشمند و  لوازم جانبی موجود , با این نوع تخت اشاره کرد.

از جمله تخت هایی که میتوان به آنها اشاره کرد: تخت آی سی یو  , تخت پوست و زیبایی ,  تخت فیزیوتراپی ,  تخت اطفال و نوجوانان را نام برد.

 

از چه نوع ملحفه ای باید برای تخت بیمارستانی استفاده کرد:

معمولاً ملحفه هایی که از تار و پود مخلوط پنبه و کتان تشکیل شده است, با دوام بوده و در دمای بالا می توان بارها آنها را شست و خشک کرد.  این مدل بسیار نرم و راحت و قابل استفاده در مراکز درمانی و بیمارستان ها می باشد.   

از چه نوع تشکی استفاده کنم:

انواع مختلفی از تشک برای تخت بیمارستانی در دسترس هستند که از جمله آنها می‌توان به تشک مواج سلولی , تشک ژله ای یا فوم ریباند,  تشک تخم مرغی یا زنبوری , تشک مواج سنسوری اشاره کرد .برخی از تشک می توانند فشار را بر نواحی خاصی از بدن کاهش دهند و به جلوگیری از زخم بستر کمک کند. تشک معمولا با روکش ضد آب عرضه می‌گردد و وسیله‌ای فوق‌العاده حیاتی برای بیمارانیست که قرار است زمان بیشتری را روی تخت بگذرانند.

  1. تشک مواج تخم مرغی یا زنبوری

این مدل از تشک های به علت شباهتی که به شانه های تخم مرغ دارند به این نام معروف هستند و برای وزن های بین 80 تا 90 کیلوگرم مناسب می باشند.این نوع تشک برای استفاده های کوتاه مدت انتخاب میشود . قیمت تشک تخم مرغی نسبت به مدل های دیگر ارزان تر می باشد..

  1.  تشک مواج سلولی

تشک مواج سلولی از کیسه های لوله ای هوایی که به صورت افقی در کنار هم در بیست ردیف قرار گرفته است . این نوع از تشک مواج برای افرادی که دارای زخم بستر های درجه دو و سه هستند، بسیار مناسب است.میزان تحمل وزن این نوع تشک مواج معمولا در حدود 120 تا 140 کیلوگرم می باشد.قیمت تشک مواج سلولی نسب به تخم مرغی گران تر است.

  1. تشک مواج سنسوری.

این مدل از تشک مواج سلولی مناسب برای بیمارانی می باشد که دچار زخم بسترهای درجه 2 و 3 شده اند.معمولا از این مدل در بخش مراقبت های ویژه  مانند آی سی یو  استفاده میگردد.تشک مواج سنسوری برای اکثر وزن ها مناسب بوده و  قیمت بسیار بالاتر و گران تری  دارد.

کلام آخر:

بهترین راه برای خرید تجهیزات پزشکی با شرایط بیماری منحوس کرونا که مراجعه حضوری را برای افراد نگران کننده کرده است , میتوانید با خرید از فروشگاه تجهیزات پزشکی مد کالا به نشانی www.medkala.co  با ارائه انواع  بهترین تخت های بیمارستانی ,انواع تشک های بیمارستانی, تشک مواج سلولی, دستگاههای کمک تنفسی, انواع ویلچر و بالابر بیمار و تجهیزات زیبایی و...   خرید خود را با خیال آسوده  انجام و تجهیزات خود را درب منزل تحویل بگیرید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها