طراحی فرم، پرسشنامه و آزمون به وسیله پلتفرم‌های آنلاین

کد خبر: 1140017
طراحی فرم، پرسشنامه و آزمون به وسیله پلتفرم‌های آنلاین

در شرایط کنونی که علم و فناوری جای ابزارهای سنتی را گرفته است و مشکل آلودگی هوا و بیماری‌های مزمن همه‌گیر شده است، مدارس، آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و... به جای آزمون‌های کاغذی، روش آزمون آنلاین را جایگزین کرده‌اند. به وسیله نرم‌افزارها و یا سایت‌های آزمون ساز آنلاین می‌توان به راحتی آزمون استخدامی، آزمون مدارس، دانشگاه‌ها و... را با آپشن‌های اضافی و به صورت خلاقانه طراحی و بر بستر اینترنت برگزار کرد. چنین قابلیتی از سوی ابزارهایی مانند آزمون ساز آنلاین و فرم ساز آنلاین با هدف بهبود سطح کیفی آزمون‌ها، جمع‌آوری سریع اطلاعات و تحلیل آماری پاسخنامه‌ها صورت می‌گیرد. با استفاده از قابلیت‌های متنوع این پلتفرم‌ها به راحتی می‌توان آزمون‌های استاندارد و پرسشنامه‌های متنوعی را با بالاترین سطح کیفی طراحی کرد، با کمک ابزارهای آنلاین می‌توان زمان شروع و پایان آزمون‌ها را تعیین کرد، از طریق اشتراک‌گذاری لینک‌های آنلاین از شرکت‌کنندگان در لوکیشن‌های مختلف آزمون گرفت، در تمام ساعات شبانه‌روز آزمون‌ها را برگزار و تصحیح نمود. این تنها بخشی از هزاران مزیت استفاده از ابزارهای آنلاین برای طراحی آزمون، پرسشنامه آنلاین و... است. در این گفتار اطلاعاتی در مورد مزایای سه ابزار آنلاین کاربردی یعنی فرم ساز و آزمون ساز آنلاین و نیز پرسشنامه آنلاین ارائه می‌شود.

مزایای فرم ساز آنلاین

فرم‌ها در بخش اداری کاربرد زیادی دارند. به عنوان مثال در بانک‌ها، ادارات و مؤسسات و... از فرم‌های استخدامی، ثبت درخواست، ثبت‌نام و... استفاده می‌شوند. کسب‌وکارهای مجازی نیز برای نظرسنجی، ثبت اطلاعات، صدور فاکتور فروش و... به فرم‌های آنلاین نیازمند هستند. معمولا طراحی فرم‌های آنلاین از طریق فرم ساز آنلاین صورت می‌گیرد. فرم ساز آنلاین امکان طراحی یک فرم آنلاین را با قابلیت‌هایی چون امکان تغییر تم، چینش تصادفی یا سفارشی سوالات، جستجوی هوشمند در بین پاسخ‌ها و... را با توجه به سلیقه و نیاز مخاطب می‌دهند.

 5

مزایای استفاده از آزمون ساز آنلاین

برگزاری آزمون آنلاین نیازمند طراحی دقیق و استاندارد سوالات به شکل آنلاین است به نحوی که شرکت کننده در آزمون به راحتی بتواند پاسخ مورد نظر خود را درج کند و امکان تقلب و سوء استفاده به دلیل برگزاری غیرحضوری آزمون به حداقل برسد. از آنجایی که طراحی آزمون با کدنویسی سخت و هزینه بر است، استفاده از یک سایت آزمون ساز آنلاین بهترین گزینه برای طراحی آزمون آنلاین است. آزمون سازهای آنلاین دارای قابلیت‌های فراوانی هستند که کار را برای دبیران و اساتید و... آسان‌تر می‌کنند و تا حد قابل ‌توجهی از اتلاف وقت و هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کنند.

مزایای پرسشنامه آنلاین

کسب‌وکارهای زیادی از پرسشنامه‌های آنلاین استفاده می‌کنند. این پرسشنامه‌های آنلاین را می‌توان توسط سایت‌های پرسشنامه ساز یا همان فرم سازهای آنلاین طراحی کرد. از مزایای این پرسشنامه‌های آنلاین می‌توان به صرفه‌جویی در وقت و هزینه، دقت بالا در ثبت اطلاعات، نامحدود بودن موقعیت جغرافیایی مخاطبان، رعایت حریم شخصی و خصوصی، نگهداری داده‌ها و... اشاره کرد. یکی از این سایت‌های معتبر و پیشرفته در زمینه خدمات آنلاین طراحی آزمون آنلاین، طراحی انواع فرم و پرسشنامه آنلاین و...، پلتفرم ایپول است که در ادامه بیشتر با آن آشنا می‌شوید.

 6

آشنایی با ایپول و پاسخ به 8 سوال رایج درباره آن

ایپول یک پلتفرم شامل ابزارهای آنلاین مانند آزمون ساز آنلاین، فرم ساز آنلاین و... است که به شما امکان تولید انواع پرسشنامه‌های تخصصی، آزمون‌های ویژه و... را می‌دهد. قابلیت‌های ویژه و امکانات پیشرفته این نرم افزار در ادامه با پاسخ به هشت سوال رایج بیشتر معرفی می‌شوند.

  • مزایای سایت ایپول چیست؟

روال کار با این برنامه‌ها بسیار ساده است و تنها با چند کلیک ساده می‌توانید یک آزمون استاندارد آنلاین طراحی کنید. مهم‌ترین مزایای استفاده از آزمون سازهای آنلاین برای طراحی آزمون‌های اینترنتی عبارتند از:

  • در دسترس بودن
  • ساده بودن کار با پلتفرم
  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه
  • عدم نیاز به دانش برنامه‌نویسی
  • امکان ایجاد تغییرات دلخواه در قالب آزمون

7

  • آیا امکان تقلب در آزمون‌های طراحی شده با ایپول وجود دارد؟

در این سایت به کمک قابلیت‌هایی مانند نمایش تصادفی گزینه‌ها، احراز هویت آزمون‌دهنده، نمایش تصادفی سؤالات، فعال کردن گزینه امنیتی برای جلوگیری از پاسخگویی توسط ربات‌ها و... احتمال تقلب در آزمون را به حد چشمگیری کاهش داده و حتی به نزدیکی صفر رسانده است. در ایپول الگوریتم‌های پیچیده‌ای برای جلوگیری از تقلب در آزمون‌ها مورد استفاده قرار گرفته است که با وجود آن‌ها می‌توان گفت امکان تقلب در آزمون‌های طراحی شده با این پلتفرم آزمون‌ ساز آنلاین بسیار بسیار کم است.

  • آیا در ایپول بلافاصله پس از امتحان می‌توان پاسخنامه سؤالات را در اختیار آزمون دهندگان در سایت قرار داد؟

بله برای تعریف پاسخنامه تنها کافی است که وارد بخش تنظیمات و سپس تنظیمات پیشرفته پنل خود در سایت ایپول شوید و در قسمت «حالت آزمون» کلید آزمون خود را برای آزمون‌دهندگان تعریف کنید و پس از پاسخگویی آزمون‌دهندگان به سوالات، پاسخ‌های صحیح را به آن‌ها نشان دهید.

  • نحوه طراحی آزمون آنلاین در ایپول به چه شکل است؟

طراحی آزمون آنلاین در سایت پیشرفته ایپول بسیار ساده و آسان است. کافی است در ایپول ثبت نام کنید و پس از ایجاد آزمون خود، انواع سوالات را با درگ و دراپ ایجاد کنید.

  • در صورت نیاز امکان پشتیبانی و آموزش آزمون ساز ایپول وجود دارد؟

بله در سایت ایپول کارشناسان بخش پشتیبانی آماده پاسخگویی به سوالات و راهنمایی مخاطبان هستند.

  • امکان اضافه کردن کاربر در سیستم به منزله‌ طرح آزمون آنلاین وجود دارد؟

بله در این سایت امکان اضافه کردن کاربر به سیستم و مشخص کردن میزان دسترسی کاربران مختلف در آزمون ساز ایپول وجود دارد.

  • آیا آزمون ساز ایپول امکان تصحیح خودکار سوالات را دارد؟

بله علاوه بر صدور پاسخنامه تحلیلی که برای آزمون گیرنده و شرکت کنندگان قابل مشاهده است، در آزمون ساز ایپول طراحان آزمون می‌توانند با تعریف کردن امتیاز برای هر سوال امکان تصحیح خودکار را برای آزمون‌دهندگان در این سایت فراهم کنند.

  • آیا برای آزمون ساز قالب متناسب با آزمون وجود دارد؟

بله در این سایت علاوه بر امکان استفاده از قالب‌های رایگان فرم ساز آنلاین، امکان طراحی قالب به صورت سفارشی در آزمون ساز آنلاین نیز وجود دارد.

 8

کلام آخر

در این گفتار اطلاعاتی پیرامون سه ابزار آنلاین کاربردی و پیشرفته یعنی فرم ساز آنلاین، آزمون ساز آنلاین و پرسشنامه آنلاین مطرح شد. ایپول (EPOLL) یکی از کارآمدترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های آنلاین در زمینه این خدمات تحت وب است که در این گفتار به شما معرفی شد. استفاده از این سامانه برای طراحی آزمون‌های آنلاین و یا فرم‌های دیجیتال نقش مؤثری در ارزیابی دقیق نتایج و دستیابی به اهداف موردنظر از طراحی این موارد دارد.

برگرفته از وب سایت سامانه فرم ساز و آزمون ساز ایپول https://epoll.pro/

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها