لیست جهیزیه کامل عروس

کد خبر: 1140944
لیست جهیزیه کامل عروس

طبق عرف و فرهنگ غالب که در میان خانواده‌های ایرانی رایج است, بعد از اینکه دو نفر تصمیم به ازدواج می‌گیرند مرحله بعدی تامین جهیزیه و اقلام مورد نیاز خانه می باشد.معمولا در هر قوم و قبیله ای مراحل ازدواج و خواستگاری دارای آداب خاصی بوده که طرفین داماد و عروس هریک به طور جداگانه عهده دار تامین لوازم مورد نیاز می شوند تا دختر و پسرجوان بتوانند بدون دغدغه فکری، زندگی مشترکی را آغاز کنند. این پروسه از زندگی به قدری برای عروس خانم نفس گیر بوده که گاها با وجود توانایی مالی، وقت و زمان کافی برای تهیه تمامی اقلام مورد نیاز در لیست مربوطه را نخواهند داشت. با توجه به این موضوع مهم, عمده فروشی لوازم آشپزخانه یعنی فروشگاه هایپرجهاز تصمیم به ارائه لیستی کامل از اقلام مورد نیاز جهیزیه عروس کرده تا کار را برای افرادی که زمان کافی برای گردآوری این چک‌ لیست ندارند، فراهم کند. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید تا کالای مورد نیاز شما برای زندگی مشترک را در داخل چک لیست مربوطه ارائه دهیم.

09236b58-9e5e-4e57-81b5-3e91bcf6e26a

چک لیست کامل جهیزیه در سال ۱۴۰۱

برای اینکه در هنگام خرید اقلام ضروری جهیزیه نسبت به از قلم افتادن بعضی از کالاها احساس افسردگی و پشیمانی نداشته باشید, باید چک لیستی از موارد ضروری و کاربردی از جهیزیه عروس را به همراه خود داشته باشید. استفاده از این فهرست کاربردی موجب می‌شود دارد تا شما دید بهتر و واضح تری نسبت به آینده و خرید لوازم آشپزخانه خود داشته و در عین حال دچار سردرگمی نسبت به عدم فراهم بعضی از کالاها نشوید. بنابراین فروشگاه هایپر نیز برای رفع این مشکل اقدام به لیست کاملی از جهیزیه عروس در سال ۱۴۰۱ کرده است که فراگیری آن سبب می‌شود تا کمک زیادی به اقلام خریداری شده داشته باشید.  این فهرست طبقه بندی شده عبارتند از: 

1

لوازم آشپزخانه

  1. یخچال فریزر
  2. گاز ظرفشویی
  3. مایکروویو
  4. لباسشویی
  5. سرخ کن
  6. پلوپز
  7. چرخ‌گوشت
  8. آرام پز, زود پز و بخار پز
  9. چای ساز
  10. توستر
  11. سماور
  12. غذاساز
  13. ساندویچ ساز
  14. سبزی خردکن
  15. همزن برقی
  16. کتری برقی
  17. سرویس قاشق چنگال مهمان
  18. سرویس قاشق چنگال دم دستی
  19. سرویس کریستال دم دستی
  20. سرویس کریستال
  21. سرویس چینی
  22. سرویس صبحانه
  23. سرویس روحی
  24. سرویس قابلمه تفلون و گرانیت
  25. سرویس غذا نگهدار
  26. سرویس دم کنی
  27. سرویس چاقو
  28. قهوه خوری
  29. فلاسک چای
  30. همزن دستی
  31. همزن برقی
  32. کفگیر و ملاقه استیل یا تفلون
  33. قوری و کتری دم دستی و مهمانی
  34. کتری استیل
  35. قوری زعفران
  36. سینی مجمع بزرگ و کوچک
  37. سبد تفاله چای
  38. جامع آب سماور
  39. سینی پلاستیکی, سینی فلزی, سینی پذیرایی از مهمانان
  40. گلدان کریستال و شیشه ای
  41. جای زعفران
  42. جای ادویه
  43. زعفران ساب
  44. نمکدان پذیرایی
  45. نمکدان دم دستی
  46. نسکافه خرید
  47. ظرف روغن مایع
  48. استکان دم دستی
  49. استکان پذیرایی
  50. پارچ و لیوان پلاستیکی
  51. پارچ و لیوان مهمانان که به صورت شیشه ایست
  52. گیره لباس
  53. کارت میوه خوری
  54. فنجان چای
  55. نعلبکی
  56. توری کباب
  57. توری ماهی
  58. جای نان پلاستیکی
  59. جای نان بزرگ مسافرتی
  60. قابلمه پیرکس
  61. بستنی‌خوری
  62. پیتزا خوری
  63. قالب فلافل زن
  64. خاک انداز و جاروی پلاستیکی
  65. لیوان شربت خوری بلند و کمر باریک
  66. مرغ خوری بزرگ و کوچک
  67. گوشت کوب استیل یا فلزی
  68. ظروف و چاقوی کیک
  69. اسفند دود کن
  70. چای صاف کن
  71. رنده های چند کاره
  72. زیر قابلمه ای
  73. شعله پخش کن
  74. قیچی قند ترازوی آشپزخانه
  75. جای سیب زمینی و پیاز
  76. تخته سبزی
  77. رنده معمولی و برقی.
  78. چنگال سالاد
  79. چنگال زیتون
  80. چنگال کوکو
  81. انبار زغال
  82. سبد چاقو
  83. زیر قاشقی کنار گاز
  84. سیخ چوبی
  85. آبکش استیل و پلاستیکی
  86. سیرکوب
  87. الک
  88. شیشه شور
  89. فرچه مخزن دار
  90. رنده سیر
  91. رو یخچالی
  92. تو اندازکابینتی
  93. ماهیتابه چدن یا تفلون
  94. شلنگ
  95. صافی
  96. گیره جوراب
  97. گیره لباس
  98. دستکش
  99. پیمانه فلفل و نمک و سایر ادویه جات
  100. ظروف سفالی آبگوشت
  101. جارو‌دستی
  102. کارد و چنگال پذیرایی
  103. همزن شیشه های سس
  104. گیره
  105. آب مرکبات گیری
  106. شیشه شور با ابر
  107. جای اسکاجی
  108. چنگال
  109. آویز لیوان
  110. سبدهای چوبی
  111. ست ادویه جات
  112. قاشق قهوه خوری
  113. گردو خرد کن
  114. کیسه سبزی
  115. سطل برای طی کشیدن سطح آشپزخانه
  116. سفره مهمان
  117. سفره دم دستی
  118. سبد میوه
  119. جا لیوانی استیل
  120. زیر سفره مهمان

 اقلام حمام و سرویس بهداشتی

  1. تشت لباس
  2. چهارپایه حمام
  3. سنگ پا
  4. لیف کیسه
  5. جا مایع و صابون برای شستشوی دستها
  6. جارو و فرچه دستشویی
  7. دمپایی دستشویی
  8. دمپایی حمام
  9. آفتابه
  10. حوله صورت 

دیگر وسایل جهیزیه

  • چرخ خیاطی
  • جعبه سوزن و قرقره
  • اتوی پرسی
  • جاروی شارژی
  • عروسک بستن پرده
  • بخار شور
  • جارو برقی
  • جاکفشی
  • جعبه پارچه ای سوزن
  • قیچی خیاطی
  • چوب رختی
  • چهار پایه متوسط و نردبان
  • جاکفشی و چوب رختی
  • رخت آویز آپارتمانی و پادری
  • بخار شور و اتو
  • چرخ دستی خرید و پادری
  • آویز لباس و چوب رختی پشت در
  • چرخ خیاطی و قیچی خیاطی
  • جارو برقی و جاروی شارژی
  • جا کلیدی و میز تلفن
  • پشتی و پرده و چوب پرده
  • جعبه سوزن و قرقره و جعبه پارچه ای سوزن

نکات مهم در خرید جهیزیه کامل عروس از لیست مربوطه

همانطور که در موارد بالا نیز اشاره کردیم; هنگام خرید جهیزیه باید به یکسری نکات مهم توجه ویژه داشته باشید تا در آینده زمینه منجر به پشیمانی های ناشی از خرید ناآگاهانه نشود. ما در اینجا سعی کردم تا از تجربیات افرادی که اقدام به خرید اقلام ضروری خانه و آشپزخانه خود کرده اند و در این مسیر با مشکلات این چنینی روبرو بودند, شما عزیزان را آشنا کنیم تا مبادا دچار این معضل شوید. این نکات در خرید جهیزیه عبارتند از:

3

  • اولین نکته ای که در زمینه خرید جهیزیه باید نسبت به آن توجه ویژه داشت, تهیه لیست کامل از تمامی اقلام مورد نیاز در حوزه خانه و آشپزخانه است. شما با این اقدام سبب می شوید تا هیچ گونه از وسایل مورد نیازتان در حوزه آشپزخانه از قلم نیفتاده و به طور کلی همه آن ها را خریداری کنید.
  • اگر تصمیم شما برای خرید این اقلام جدی هست, توصیه می کنیم که حتما از اقوام نزدیک خود پرس و جو کنید چرا که نتایج و تجربیات آن ها می تواند کمک شایانی در انتخاب درست شما برای وسایل مورد نیازتان باشد.اغلب دیده شده که افراد به دلیل عدم توجه به این نکته که اقدام به تهیه جهیزیه خود کرده اند, پس از مدتی نسبت به کالای خریداری شده احساس پشیمانی می کنند. بنابراین نسبت به این موضوع واقف بوده و سعی کنید این توصیه مهم را سرلوحه خرید های بعدی خود قرار دهید.
  • هیچ وقت به صورت احساسی اقدام به خرید وسایل مورد نیاز خود نکنید چرا که دیده شده اغلب افراد در دام تبلیغات فروشنده‌ها گرفتار می شوند و بعد از مدتی دچار سردرگمی در رابطه با خرید خود می شوند.
  • زمانی که اقدام به تهیه سرویس پلاستیکی می‌کنید توجه ویژه داشته باشید که وسیله مورد نظر از مواد بازیافتی و بی‌کیفیت تهیه نشده باشد. برای اینکه تشخیص درستی نسبت به اصل یا تقلبی بودن محصول مورد نظر داشته باشید, سعی کنید از استشمام و بویایی خود در این زمینه استفاده کنید. اگر محصول مورد نظر, حس بویایی بدی را در شما ایجاد کرد متوجه تقلبی بودن کالای پلاستیکی بوده و از خرید آن پرهیز کنید. چرا که بسیاری از افراد سودجو اقدام به تولید کالاهای بی کیفیت با مواد بازیافتی می کنند که در این زمینه منجر به خطر افتادن سلامتی شما خواهد شد.
  • سعی کنید وسایلی را تهیه کنید که به طور واقعی به آن نیاز پیدا می‌کنید و صرفاً جنبه دکوری و بی مصرفی نداشته باشد. با توجه به این که شما جزو افرادی بودید که به تازگی اقدام به تشکیل زندگی مشترک کرده‌اید, بنابراین به همان نسبت نیازمند به وسایل کم حجم تر هستید که فضای کمتری را اشغال کند.
  • مورد بعدی که شاید برای بسیاری از خانم های خانه دار قابل توجه باشد, سعی کنید که از چشم و همچشمی اجتناب کرده و اقلام مورد نیاز خود را صرفاً براساس نیاز شخصی تهیه کنید.
  • از قدیم‌الایام گفتند که لوازم جهیزیه باید مطابق میل و طبع عروس باشد و نسبت به این موضوع دخالت های بی مورد دیگران اهمیت ندهید چرا که در آینده دچار پشیمانی نسبت به این موضوع خواهد شد.
  • این موضوع را سرلوحه زندگی خود قرار دهید که کم یا زیاد بودن وسایل جهیزیه همچون اقلام تزئینی, دکوری و با حتی لوازم آشپزی هیچگونه تاثیری بر روی خوشبختی و بدبختی شما نخواهد داشت چرا که تنها عامل تأثیرگذار در موفقیت شما صرفاً ایجاد تفاهم و مشترکات است.
  • برای خرید وسایل حتماً باید به میزان و متراژ خانه توجه زیادی داشته باشید چرا که هرگونه بی‌توجهی نسبت به این موضوع سبب اشغال فضای بیشتر و در نتیجه سردرگمی زوجه می شود.
  • سعی کنید در هنگام خرید لوازم آشپزخانه خود به وسعت به وضع مالی خانواده خود نیز توجه ویژه داشته باشید و از هرگونه فشار اقتصادی به والدین خود پرهیز کنید چرا که در آینده دچار و نارضایتی او و کدورت هایی بین شما نشود.
  • اگر می خواهید که نسبت به تمام موارد گفته شده حس اطمینان داشته باشید سعی کنید از فروشگاه های معتبر و نهایی پروژه ها اقدام به تهیه این اقلام ضروری کنید چرا که دیده شده بسیاری از افراد به دنبال ست کردن وسایل خود می باشد و اغلب به فروشگاه ها این قابلیت را برای مشتریان خود حذف کردند.

4

نتیجه گیری

کودک که بودم پدر و مادر بنده تلاش زیادی مبنی بر انتقال تجربیات خودشان به من داشت و در همان سن متوجه این رفتار آن ها نمی شدم. بعد از اینکه بزرگتر شدم و به سن بلوغ و ازدواج رسیدم, درک کردم که بهره بردن از تجربیات دیگران سبب کاهش زمان و انرژی من در کارهایی است که قصد انجام آن را دارم. یکی از این کارها, خرید لیست جهیزیه کامل عروس بود که در بسیار درگیر چشم و همچشمی های فامیلی بودم ولی اکنون که به این دک رسیدم, دوست داشتم تا شما نیز به این آگاهی بنده رسیده باشید. فروشگاه هایپر جهاز در این مقاله کارآمد قصد داشت تا نکات مهم و ضروری را در این زمینه به سمع و نظر شما برساند تا از بروز هزینه های گزاف بابت خریدهای ناآگاهانه جلوگیری بعمل آورد.   

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها