افزایش باور نکردنی قیمت گوشت | آخرین نوسانات قیمت گوشت در بازار

کد خبر: 1142513

روند افزایشی قیمت گوشت از ابتدای بهار شدت بیشتری گرفته است به طوری که در حال جاضر نیم شقه ران گوسفندی ۵۶۸ هزار تومان قیمت خورده است.

افزایش باور نکردنی قیمت گوشت | آخرین نوسانات قیمت گوشت در بازار

قیمت گوشت مسئله ای مهم است که دولت با اتخاذ تصمیماتی سعی در کنترل کردن آن دارد،  قیمت گوشت به عوامل متعددی بستگی دارد، به طور مثال خوراک دام و هزینه نگهداری و سایر شرایط می تواند در تعیین قیمت نهایی آن موثر باشد؛ از همین رو اگر خوراک دام و یا هزینه های مرتبط با نگهداری آن تغییری داشته باشد، بر روی قیمت گوشت تاثیر می گذارد. قیمت گوشت به صورت روزانه توسط رئیس شورای تامین کنندگان دام اعلام می شود؛ در ادامه قیمت گوشت برای امروز را مشاهده می کنیم.

روند افزایشی قیمت گوشت از ابتدای بهار شدت بیشتری گرفته است به طوری که در حال جاضر نیم شقه ران گوسفندی ۵۶۸ هزار تومان قیمت خورده است.

براساس مشاهدات میدانی هر کیلوگرم گوشت چرخ کرده مخلوط در بازار ۱۷۱ هزار تومان قیمت دارد و هر کیلوگرم گوشت چرخ کرده گوساله نیز ۹۵ هزار تومان قیمت خورده است.

هر نیم شقه دست گوسفند در بازار در بازه قیمتی ۲۱۲ تا ۴۱۴ هزار تومان قرار دارد.

هر شقه گوسفند ( ۸ کیلوگرم ) بدون دنبه نیز به قیمت یک میلیون و ۶۴۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می شود.

براین اساس عده‌ای صادرات دام زنده را دلیل افزایش قیمت این کالای اساسی عنوان می‌کنند، برخی نیز معتقدند که مطرح شدن زمزمه‌های مبنی بر حذف ارز ترجیحی منجر به التهاب بازار شد و هر چند که دولت بعداً این مسأله را تکذیب کرد اما تعادل به بازار گوشت برنگشت، برخی نیز معتقدند که عرضه کنندگان گوشت در بازار دلیل التهابات فعلی هستند در همین راستا افشین صدردادرس، مدیرعامل اتحادیه دام سبک در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: جمعیت دام در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، ایلام و خوزستان و حتی در برخی از مناطق لرستان و همدان زیاد است همچنین در مناطق مرکزی و شرقی کشور نمی‌توانیم بگوییم دام نیست اما میزان آن به اندازه فصل است.

وی اضافه کرد: علت اصلی گرانی وجود دلالان و واسطه‌ها و مافیای گوشت است که به دنبال افزایش قیمت گوشت قرمز هستند و بتوانند از شرایط ایجاد شده و حساسیت مسئولان نسبت به افزایش قیمت کالاهای اساسی سوءاستفاده کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها