ددلاین دانشگاه های کانادا

کد خبر: 1142514
ددلاین دانشگاه های کانادا

 

سرزمین برگ افرای کانادا، یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای تحصیلات عالی است.  کانادا اقتصاد توسعه یافته ای دارد و فرصت های کاری خوبی پس از اتمام تحصیلات برای دانشجوان وجود دارد. کانادا همچنین دارای منظره های زیبایی است که این کشور را به مکانی عالی برای اقامت دائمی تبدیل می کند. دانشگاه های کانادا مکان بسیار خوبی برای انجام مطالعات و تحقیقات پیشرفته هستند، زیرا این کشور دارای یک سیستم آموزشی ساختار یافته همراه با پیشرفته ترین اکو سیستم تحقیقاتی موجود در جهان است. اگر به دنبال تحصیل در یک محیط چند فرهنگی یا دانشگاه های معتبر بین المللی باشید، کانادا می تواند برای دانشجویان بین المللی مثل شما ایده آل باشد. از آن جایی که فرآیند پذیرش زمان قابل توجهی می طلبد، به نفع دانشجویان است که فرآیند پذیرش را قبل از زمان شروع دانشگاه ها در کانادا آغاز کنند. اگر شما یکی از پذیرفته شدگان دانشگاه های کانادا باشید، حتما به اطلاعات ارائه شده در این مقاله نیاز خواهید داشت.

ددلاین چیست؟

در مقاله ددلاین چیست سایت Scorize می خوانیم: کلمه ددلاین Deadline در اصل به معنی ضرب العجل، موعد مقرر یا آخرین مهلت است. این کلمه برای پروژه های کاری، پروژه های دانشجویی، ثبت نام در دانشگاه ها و... به کار می رود و به معنای آخرین فرصتی است که شما برای تحویل پروژه یا ثبت نام در دانشگاه و... دارید.

ددلاین دانشگاهی یعنی آخرین فرصتی که به دانشجویان می دهد تا موقعیت و اپلیکیشن خود را به صورت آنلاین برای دانشگاه ارسال کنند. هر دانشگاهی بسته به شرایط، ددلاین مخصوص به خود را دارد ولی اکثرا در ماه ژانویه و فوریه می باشند. دانشگاه پس از پایان ددلاین دیگر به دانشجویی اجازه پر کردن فرم را نمی دهد و افراد باید تا باز شدن مجدد صبر کنند. ددلاین Deadline برنامه زمانی است که دانشجویان دانشگاه می توانند برای تحصیل انتخابی خود، لیسانس، فوق لیسانس و غیره اقدام کنند و حتی اگر برخی از تاریخ ها هنگام مقایسه دو کشور مشابه باشند، اغلب موارد دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال شما می توانید برای یک دانشگاه خصوصی متقاضی شوید تا یک دانشگاه دولتی و یا برای یک فوق لیسانس ثبت نام کنید که با کمک نرم افزار آنلاین در کل سال دانشجو می پذیرد.

5

ددلاین دانشگاه های کانادا

ددلاین پذیرش در سپتامبر:

ترم پاییزی در ماه سپتامبر شروع می شود. بیشتر دانشگاه ها تمام دوره هایشان را در ماه سپتامبر پذیرش اولیه انجام می دهند. می توانید برای پذیرش در این ماه در خواستتان را از اگوست تا اکتبر ارسال کنید. آخرین مهلت ( ددلاین) برای پذیرش در دوره پاییزی در دانشگاه های کانادا  معمولا بین سپتامبر و مارس است. البته ددلاین دانشگاه های مختلف با هم متفاوت است و باید ددلاین دانشگاه های مورد نظرتان را بررسی کنید و درخواستتان را یک ماه قبل از اتمام مهلت ارسال کنید.

ددلاین پذیرش در ژانویه:

ترم زمستانی در دانشگاه های کانادا در ماه ژانویه شروع می شود. ترم زمستانی برای دانشجویانی است که فرصت ثبت نام در پاییز را از دست داده اند و در زمستان این فرصت را دارند تا بدون آن که یک سال دیگر صبر کنند، تحصیلشان را ادامه دهند. بیشتر دانشگاه های کانادا دوره های زیادی را در این ترم انجام می دهند. ددلاین پذیرش ژانویه بین سپتامبر و نوامبر است.

ددلاین پذیرش در مه:

پذیرش تابستانی در دانشگاه های کانادا در ماه مه شروع می شود. در این ترم فقط چند دوره تحصیلی در دسترس است. زیرا دانشگاه های زیادی دوره های تحصیلی شان را در ترم تابستان ارائه نمی دهند. ددلاین پذیرش ماه مه معمولا در ماه فوریه است.

چطور اپلای کنیم؟

اپلای یا درخواست پذیرش، به مجموعه اقداماتی گفته می شود که می تواند منجربه دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خارج از کشور شود. دانشگاه های کانادا هم مانند بیشتر دانشگاه های کشورهای دیگر برای اخذ پذیرش در رشته های دانشگاهی مدارک متفاوتی را درخواست می کنند. بعضی از مدارک اولیه برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا عبارتند از:

ـ مدرک فارغ التحصیلی یا دیپلم

ـ تکمیل کردن فرم اپلای

ـ رزومه تحصیلی

ـ انگیزه نامه

ـ گواهی تمکن مالی

این مدارک باید به صورت رسمی ترجمه شوند و به صورت رسمی و دفتری تایید شده باشند. ممکن است دانشگاه از شما بخواهد که مدارک را ارسال کنید.

6

روش استعلام ویزای کانادا

در سایت اسکورایز درباره استعلام ویزای کانادا می خوانیم: انتظار برای اخذ جواب ویزا گاهی می تواند بسیار طولانی شود. در این میان افراد راغب هستند هر چه زودتر چگونگی وضعیت خود را پیگیری کرده و از بلاتکلیفی خلاص شوند. امروزه به لطف وجود اینترنت، بسیاری از کارهای مربوط به مهاجرت با سرعت بیشتری انجام می شود. یکی از این کارها استعلام ویزای کانادا است. اما هنوز هم به روش حضوری نیز می توان این کار را انجام داد. در ادامه در مورد استعلام ویزای کانادا به دو روش اینترنتی و حضوری توضیحاتی ارائه شده است.

استعلام ویزای کانادا اینترنتی:

استعلام ویزای کانادا به روش اینترنتی بیشتر پیشنهاد می شود و راهکار بسیار ساده تر و ارزان تری است. در این روش لازم است به سایت رسمی سفارت کانادا مراجعه کرده و برای خودتان یک حساب کاربری بسازید. وبسایت سفارت، تنها سایت پیگیری جواب ویزای کانادا است. با وارد شدن به این سایت می توانید تمام درخواست های خود را اعلام کرده و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید.

استعلام ویزای کانادا حضوری:

در این روش استعلام ویزای کانادا لازم است به VFS مراجعه کنید. VFS یک شرکت خصوصی است که بعد از پایان فعالیت سفارت کانادا در ایران، شروع به کار کرد. این شرکت با کمک سفارت بریتانیا، صحت و اعتبار مدارک ارائه شده را بززسی می کند. به این ترتیب دیگر برای استعلام ویزای کانادا نیازی به سفر به کشورهای همسایه نیست. فعالیت های مربوط به ویزای کشورهای اتریش، بلژیک، هلند، ایتالیا، فرانسه، آلمان و اسپانیا نیز از طریق این کشور پیگیری می شود.

نتیجه گیری

برای تحصیل در کانادا، باید شرایط لازم را همراه با جدول زمانی داشته باشید. کانادا یکی از بهترین جاهای دنیا برای زندگی است که متناسب با سبک زندگی و بودجه شماست. هزینه زندگی و شهریه دانشجویان بین المللی در کانادا نسبت به کشورهای دیگر مانند ایالات متحده آمریکا کمتر است. مدرک تحصیلی از کانادا در سراسر جهان ارزشمند است. به عنوان یک دانشجو، شما یک سبک زندگی هیجان انگیز را همراه با تکنولوژی کلاس جهانی و امکانات مدرن تجربه خواهید کرد. همچنین تحصیلات عالی در کانادا ساده ترین راه برای دریافت اقامت دائم است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها