خبر ویژه درباره رتبه بندی معلمان | زمان اجرا و افزایش حقوق رتبه بندی معلمان

کد خبر: 1142517

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: به زودی طرح رتبه بندی معلمان، برای ۷۰۰ هزار معلم اجرایی می‌شود.

خبر ویژه درباره رتبه بندی معلمان | زمان اجرا و افزایش حقوق رتبه بندی معلمان

طرح رتبه‌بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که فرهنگیان باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند.  رتبه‌بندی معلمان بر اساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش می‌شود و هدف مستقیم رتبه بندی معلمان افزایش حقوق نیست اما منجر به افزایش حقوق هم می‌شود. مرحله اول طرح رتبه ‌بندی معلمان در نیمه ابتدایی سال ۹۴ با بار مالی ۱۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شد. در ادامه آخرین خبر از رتبه بندی معلمان را می خوانیم.

رحیمی نژاد گفت: طرح رتبه بندی ابتدا در سال ۱۳۷۱ شروع شد و در سال ۱۳۹۹ در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه شد و سال ۱۴۰۰ برای اجرا در مجلس نهایی شده و این آیین نامه تدوین و تنظیم  شده  به مجلس وارائه شده است. 

او می گوید : در این طرح کیفیت بخشی آموزشی و رضایت شغلی معلمان و نگاه به معلم به عنوان یک هیئت علمی در آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

به گفته او طرح رتبه بندی معلمان در احکام حقوقی آن‌ها اعمال می‌شود. مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: قبلا طرح شامل معلمان فعال در آموزشگاه‌ها بود، ولی اکنون دایره شمول آن بالا رفته و همه کسانی که در آموزش و پرورش فعالند مانند معلمان شاغل در گروه اداری و معلمان فعال در آموزشگاه‌ها را شامل می‌شود.

او می گوید: این طرح از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرایی شده و امسال آیین نامه و کار‌های آن اجرایی می شود.

رحیمی نژاد گفت: دیگر ارزیابی به صورت متمرکز نیست وخود معلم اطلاعات را وارد سامانه می‌کند و محوریت شورای معلمان است، اصلاحات این طرح با نظر مدیران مدارس انجام شده است.

او می گوید: این طرح ۲ سال ضمانت اجرایی دارد و قابلیت بازنگری و اینکه در احکام معلمان با عناوین مختلف استادیار معلم، دانشیار معلم و… نیز درج می‌شود.

به گفته او در لایحه ۹۹ حدود ۲۰ هزار میلیارد برای سه سال در نظر گرفته شده بود که در حال حاضر به ۶۸ هزار میلیارد ارتقا یافته است.

یوسف نوری وزیر آموزش‌ و پرورش در نشست با تعدادی از فرهنگیان، اظهار کرد: معلمان در هر زمان، شرایط و موقعیتی، معلمی خود را فراموش نمی‌کنند و بر همین اساس در ایام کرونا وظایف خود را با تلاش دو چندان انجام دادند؛ لذا این تلاش و فداکاری معلمان شایسته تقدیر است و تمام تلاشم را برای بهبود معیشت و منزلت معلمان انجام می‌دهم.

وی با اشاره به تصویب قانون رتبه بندی فرهنگیان گفت: دولت تلاش خواهد کرد تا این قانون به بهترین شکل اجرا شود و به ارتقای منزلت و معیشت معلمان منجر شود؛ همچنین برای همسان‌سازی حقوق فرهنگیان برنامه ریزی خواهد شد.  

نوری با اشاره به دستاوردهای سفرهای استانی دولت، ادامه داد: تا کنون سه هزار میلیارد تومان در سفرهای استانی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در نظر گرفته شده است. 

وی با اشاره به وظایف آموزش و پرورش در اجرای سند تحول اظهار کرد: اجرایی سازی سند تحول بنیادین فقط در مدرسه اتفاق می‌افتد و مقرر شده بخشی از مناطق کشور از جمله شهرستان‌ها و نواحی آن را اجرایی کنند‌.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها