بهترین و بدترین میوه ها برای لاغری کدامند؟ (5 میوه خوب + 5 میوه بد)

کد خبر: 1142972

 

کلید اصلی استفاده از میوه ها در رژیم لاغری، انتخاب درست آن ها و میزان مصرفشان است. در این بین برخی میوه ها تاثیرشان برای لاغری بیشتر است و مصرف برخی دیگر تلاش شما را برای کاهش وزن ناکام می گذارد. در این صفحه با 5 میوه عالی برای لاغری و 5 میوه دیگر که مانع لاغری شما می شوند آشنا شوید.

بهترین میوه ها برای لاغری و کاهش وزن کدامند؟

بیشتر میوه ها حاوی چربی اندکی هستند یا اصلا چربی ندارند. به همین دلیل است که آنها مکمل ایده آلی برای رژیم لاغری شما هستند. آنها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر، پروتئین و هر چیز دیگری هستند که برای تناسب اندام و سالم ماندن نیاز دارید.

این غذاهای کم کالری همچنین به شما کمک می کند تا از بیماری قلبی، فشار خون بالا و دیابت جلوگیری کنید. در اینجا چند میوه معرفی شده که به راحتی در دسترس هستند و می توانید از آن ها برای کاهش وزن خود استفاده کنید.

1. موز

موز به راحتی در دسترس است و به دلیل محتوای کالری بالایی که دارد در بین افرادی که به باشگاه می روند محبوبیت زیادی دارد. این میوه زرد رنگ سرشار از پتاسیم، منگنز، منیزیم، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و فیبر است.

متخصصان تغذیه بر این باورند که موز به تنظیم سطح انسولین در بدن کمک می کند و آن را به یک میان وعده ایده آل برای افراد مبتلا به دیابت تبدیل کرده است. این میوه همچنین به مبارزه با کلسترول کمک زیادی می کند.

موز از جمله بهترین میوه ها برای لاغری و کاهش وزن است زیرا می‌تواند برای مدت طولانی‌تری شما را سیر کرده و سیر نگاه دارد. با افزودن موز به بلغور جو دوسر، سالاد میوه و یا اسموتی‌ها، می‌توانید آن را در رژیم غذایی کاهش وزن و لاغری خود بگنجانید.

2. سیب

سیب ها واقعا خوشمزه و آبدار هستند و جزء بهترین میوه ها برای لاغری بهتر به شمار می روند. سیب ها فیبر بالایی دارند و از طرفی مقادیر بسیار کمی کالری دارند. خوردن سیب در وعده صبحانه یا ناهار باعث می شود در طول روز احساس تحرک شادابی و تحرک بیشتری داشته باشید.  این میوه یک راه عالی بدون کافئین برای بیدار ماندن است.

وقتی سیب به صورت کامل خورده شود، می تواند به کنترل اشتها و کاهش گرسنگی کمک کند. گزارش‌ها همچنین نشان داده‌اند که افرادی که سیب بیشتری می‌خورند، مشکلات کمتری با کلسترول دارند. آنها یک راه خوشمزه برای گنجاندن فیبر بیشتر در رژیم غذایی شما هستند. چند برش سیب را به غلات، سالاد، ماست یا بلغور جو دوسر خود اضافه کنید تا یک غذای خوشمزه غنی از فیبر داشته باشید.

3. آووکادو

آووکادو به لطف فرهنگ هزاره ای محبوب شد و یکی از بهترین میوه ها در رژیم کتوژنیک است. این میوه سرشار از چربی و کالری است، اما این موضوع نباید شما را از گنجاندنشان در رژیم لاغری و کاهش وزن‌تان منصرف کند. مطالعات نشان داده‌اند که آووکادو به کاهش وزن کمک می‌کند و افزودن آن به رژیم غذایی باعث می‌شود چند کیلو وزن کم کنید و از بازگشت آن جلوگیری کنید.

آووکادو می تواند به شما در احساس سیری، کاهش اشتها و مقاومت در برابر هوس کمک کند. این میوه همچنین برای مبارزه با کلسترول بالا و جلوگیری از بیماری قلبی شناخته شده است. آووکادو را می توان در اسموتی، سالاد یا حتی به جای مارگارین یا کره روی نان تست استفاده کرد. به خاطر داشته باشید که آووکادو میوه‌ای پرکالری است، پس حتماً در مصرف آن زیاده روی نکنید.

4. انواع توت ها (خوشمزه ترین میوه ها برای لاغری)

زغال اخته، توت فرنگی و تمشک میوه های خوش طعمی هستند که هر وعده غذایی یا میان وعده ای را بهبود می بخشند. این توت ها حاوی مقادیر زیادی ویتامین، مواد معدنی، منگنز و آنتی اکسیدان هستند دو این در حالی است که کالری کمی نیز دارند.

توت فرنگی سرشار از ویتامین C و منگنز است و زغال اخته حاوی مقدار زیادی ویتامین K است. این میوه ها به کاهش سطح کلسترول و فشار خون کمک می کنند. آنها همچنین دارای خواص ضد التهابی هستند. توت ها خوشمزه هستند و می توان آنها را به صورت کامل یا در اسموتی ها، سالادها یا غذاهای پخته شده در رژیم لاغری مصرف کرد.

5. خربزه

خربزه یک میوه تابستانی بسیار خوشمزه است که و تقریبا جزء بهترین میوه ها برای لاغری است که به راحتی در بازار نیز یافت می شود. این میوه به همراه ملون ها و هندوانه حاوی مقادیر زیادی آب است، به همین دلیل است که بعد از خوردن حتی یک کاسه کوچک آن احساس سیری می کنید.

آنها همچنین حاوی کالری کمی هستند، به همین دلیل آن ها به میوه های عالی برای اضافه کردن به رژیم کاهش وزن تبدیل شده اند. خربزه سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، پتاسیم و فیبر است، اما دارای شاخص گلیسمی بالایی نیز می باشد. افراد مبتلا به دیابت باید هنگام مصرف خربزه، میزان مصرف آن را کنترل کنند. بهتر است آنها را همانطور که هستند یا در سالاد مصرف کنید، اما می توانید آنها را به عنوان اسموتی یا بستنی میوه نیز مصرف کنید.

میوه هایی که برای کاهش وزن باید از آنها اجتناب کرد

میوه های تازه یک مکمل عالی برای رژیم لاغری هستند، اما همیشه استثناهایی در این بین وجود دارد. اگرچه همه میوه ها سالم هستند و فواید خاص خود را دارند، اما اگر می خواهید وزن کم کنید، بهتر است بدانید که برخی از آن ها واقعا برای لاغری مناسب نیستند. در بخش های قبل بهترین میوه ها برای لاغری را معرفی کردیم. در این بخش بدترین میوه ها برای لاغری را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. انبه

انبه راهی عالی برای افزودن یک عنصر گرمسیری به اسموتی یا سالاد شماست، اما حاوی سطوح بالایی از قند است. این میوه های آبدار سرشار از فیبر و ویتامین هستند، اما قند زیاد آنها می تواند تلاش شما را برای کاهش وزن را به خطر بی اندازد.

2. انگور

انگورها واقعا خوشمزه به نظر می رسند، اما اگر در حال تلاش برای لاغری هستید توصیه می شود که زیاد از این میوه مصرف نکنید. انگور در دسته میوه های پر قند قرار می گیرند و اگرچه آنها حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین و مواد معدنی هستند و برای مبارزه با بیماری قلبی و فشار خون بالا شناخته شده اند اما برای لاغری ایده خوبی نیستند.

3. انجیر

انجیر تازه منبع غنی فیبر رژیمی است و نتایج بسیار خوبی در کاهش فشار خون و سطح کلسترول نشان داده است. این میوه یک افزودنی خوشمزه به سالاد، کاسه اسموتی و غلات هستند، اما حاوی سطوح بالای قند هستند.

مطمئن شوید که از مصرف مقادیر زیاد این میوه فروکتوز دار پرهیز کنید زیرا می تواند باعث افزایش وزن و افزایش سطح قند خون شود.

4. گیلاس

یکی دیگر از میوه های غنی از قند که برای رژیم کاهش وزن ایده آل نیست، گیلاس است. آنها حاوی مقادیر زیادی قند هستند، به همین دلیل است که آنها در پای و تارت عالی هستند. اگرچه گیلاس سرشار از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها است، اما سطوح بالای قند آن می تواند منجر به افزایش وزن شود. گیلاس همچنین برای دیابتی ها و افراد مبتلا به فشار خون بالا ایده آل نیست بنابراین ما به هیچ عنوان آن را جزء بهترین میوه ها برای لاغری به شمار نمی آوریم.

5. میوه های خشک

میوه های خشک شده مانند کشمش و آلو حاوی کالری بالایی هستند زیرا خشک شده و فاقد آب هستند. این میوه‌های خشک در مقایسه با همتایان تازه‌تر خود حاوی مقادیر بیشتری کالری هستند، به همین دلیل است که باید آنها را در مقادیر محدود مصرف کنید.

منبع: اپلیکیشن رژیم غذایی و تناسب اندام سیرا (sira.fit)

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها