جزییات جدید از واریز یارانه جدید عید فطر | میزان یارانه فطر چقدر است؟

کد خبر: 1144241

اگرچه برخی از رسانه‌ها از واریز یارانه عید فطر خبر داده‌اند، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد یارانه‌ای با عنوان یارانه عیدفطر واریز نمی‌شود و مردم نباید منتظر این یارانه باشند.

جزییات جدید از واریز یارانه جدید عید فطر | میزان یارانه فطر چقدر است؟

گمانه زنی هایی که در مورد یارانه جدید  و افزایش یارانه ها شده بود برخلاف وعده مسئولین عملی نشد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان  پرداخت یارانه جدید به سال آینده موکول شده است.  یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

در یک سال گذشته دولت یارانه‌های مناسبتی متعددی را برای مردم واریز کرده است. از یارانه رمضان گرفته تا یارانه نوروز و ۲۲ بهمن ماه.

واریز یارانه‌های مناسبتی این تصور را ایجاد کرده که احتمالا دولت به مناسبت عید فطر هم قرار است یارانه جدیدی واریز کند.

اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز از دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط نشان می‌دهد واریز یارانه عید فطر در دستور کار نیست و مردم نباید منتظر واریز یارانه عید فطر باشند.

تنها یارانه‌ای که در آستانه عید فطر واریز شده یارانه معیشتی است که به روال همیشه، دهم ماه واریز شد. اما این یارانه، همان یارانه معیشتی است که بیش از دو سال است که واریز شده و ربطی به یارانه عید فطر ندارد.

برخی اخبار تایید نشده از احتمال پرداخت چهارمین یارانه نقدی مناسبتی برای عید فطر خبر می‌دهند. در مقابل نهادهای دست اندرکار در پرداخت یارانه‌های نقدی چنین احتمالی را تکذیب می‌کنند.

برخی از رسانه‌ها در گزارش‌هایی مدعی شدند که قرار است به مناسبت عید فطر ۱۴۰۱ یارانه جدیدی با عنوان یارانه عید فطر پرداخت شود. علت تردید در اصالت و صحت این خبر توضیحات نامفهومی است که به دریافت‌کنندگان این یارانه جدید مربوط می‌شود. زمان واریز یارانه معیشتی اردیبهشت ۱۴۰۱ اعلام شدبراساس این روایت نامعتبر، یارانه عید فطر به سرپرستان خانواده‌های فاقد درآمد، صاحبان مشاغل آزاد، افراد فاقد درآمد ثابت و آسیب دیدگان محدودیت‌های کرونایی تعلق می‌گیرد. اما هم سازمان‌های پرداخت‌کننده یارانه واریز یارانه عید فطر را تکذیب می‌کنند هم اینکه بعد از اتمام تعطیلات نوروز تاکنون هیچ محدودیت کرونایی در چهار گوشه کشور اعمال نمی‌شود، در عین حال صاحبان مشاغل آزاد به فعالیت خود مشغولند.

از همه مهم‌تر اینکه سازمان هدفمندی یارانه‌ها در هفته‌های گذشته به مناسبت ماه رمضان ۱۵۰ هزار تومان یارانه به افراد فاقد درآمد ثابت پرداخت کرد. عمده این افراد تحت پوشش سازمان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی قرار دارند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها