چطور انواع لکه را از مبل پاک کنیم؟

کد خبر: 1146261
چطور انواع لکه را از مبل پاک کنیم؟

روش های مختلف پاک کردن لکه از روی مبلمان به نوع سطح لکه ‌دار شده و ماهیت خود لکه بستگی دارد. هرچه زودتر شروع به تمیز کردن لکه کنید نیاز به تلاش کمتری برای از بین بردن آن دارید.  دست و پنجه نرم کردن با لکه های قدیمی تر و پاک کردن آن ها ممکن است دشوار تر باشد.

حتی اگر بسیار دقیق و منضبط بوده و از مبلمان خود به خوبی مراقبت کنید باز هم ممکن است مبلمان شما با چیز های جزیی کثیف شده و با انواع لکه های مختلف پوشیده شود و باعث ایجاد لکه هایی با ظاهر سفید روی سطح مبل شوند.

پاک کردن لکه شربت، قهوه و چای از روی مبل

مقابله با لکه T قبل از نفوذ آن به داخل پارچه مبل آسان تر از زمانی است که لکه به عمق پارچه نفوذ می کند بنابراین کار اصلی این است که سریع عمل کنید.

برای پاک کردن انواع نوشیدنی مانند شربت ، قهوه یا چای از روی مبلمان استفاده از نمک ، شکر و آمونیاک ایده آل است.

اگر شربت یا نوشابه بر روی مبلمان شما ریخت باید بلافاصله محل را با نمک خشک بپوشانید و روی آن را با یک دستمال کاغذی مرطوب قرار دهید. سپس یک پارچه را با محلول آمونیاک آغشته نموده و بر روی لکه بمالید تا جایی که اثر آن کاملاً از بین برود.

آمونیاک همچنین می‌تواند اثر لکه هایی که از مدت ها قبل بر روی پارچه مبلمان باقی مانده اند را نیز پاک کند و همچنین به مقابله با اثر قهوه و کاکائو روی مبل نیز کمک می‌ کند. 

برای از بین بردن لکه‌ قهوه از روی مبل همچنین می توانید از مخلوطی متشکل از گلیسین و آمونیاک نیز استفاده نموده و این مخلوط را بر روی لکه بگذارید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بر روی لکه باقی بماند سپس آن را با یک پارچه خشک پاک کنید.

در صورتی که چای بر روی مبلمان شما ریخت بهتر است شکر را بر روی آن ریخته و بگذارید یک ساعت بماند سپس آن را پاک کنید.

پاک کردن لکه روغن از روی مبلمان

اگر بر روی مبلمان شما توسط روغن ، لکه هایی ایجاد شده است راه‌های مختلفی برای ازبین بردن آن وجود دارد که برخی از آنها شامل موارد زیر می باشند.

- محلول رقیق  متشکل از آمونیاک، آب و ماده شوینده را ایجاد نموده و بر روی ناحیه ای که توسط روغن لکه دار شده است بمالید سپس آن را با یک دستمال تمیز کنید.

- ناحیه را به محلول آب و صابون آغشته نموده تا جایی لکه از بین برود.

- گچ یا پودر تالک را بر روی لکه بپاشید و آن را با کاغذ بپوشانید و بر روی آن فشار دهید و بگذارید تا چند دقیقه بماند. پس از از بین رفتن لکه گچ و پودر تالک را از روی مبلمان پاک کنید.

از بین بردن لکه چربی قدیمی کاری بس دشوار است اما قابل حل می باشد . برای انجام کار از گلیسیرین استفاده نموده و ناحیه را با آن کاملاً بپوشانید سپس خوب آبکشی کنید.

نحوه از بین بردن لکه آبمیوه از روی مبلمان

به محض اینکه متوجه ریختن آب میوه مانند میوه قرمز رنگی همچون گیلاس روی مبل شدید روی آن آب جوش بریزید . نگران نباشید زیرا  آب اضافه تبخیر شده و آب باقی مانده به داخل بافت پارچه مبل نفوذ می کند و باعث از بین رفتن لکه می‌ شود .

شما همچنین می توانید در صورت لکه شدن مبل با آب میوه آن را با نمک بپوشانید، اما استفاده از آب جوش کارآمدتر است .

برای پاک کردن لکه های قدیمی روی مبل از اسید سیتریک استفاده کنید اما ابتدا آن را بر روی ناحیه کوچکی از مبل بریزید تا مطمئن شوید که پارچه مبلمان شما را خراب نمی ‌کند.

پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی مبلمان

پاک کردن لکه‌های لوازم آرایشی از روی مبلمان کار آسانی نیست ، زیرا محصولات آرایشی زیادی وجود دارد . 

به طور معمول رژ گونه ، رژ لب و کرم ها پایه چربی دارند و مانند هر لکه‌ چربی دیگری با نمک ، آب و آب و صابون می توان آنها را پاک کرد. لاک را با استون و ریمل را توسط آب و صابون می توان از روی پارچه مبلمان حذف کرد.

پاک کردن لکه جوهر از روی مبلمان چوبی

در صورتی که مبلمان شما  از نوع چوبی است و جوهر بر روی آن ریخته مقدار کمی جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و بر روی لکه جوهر بمالید . یک پارچه نرم را با آب مرطوب کنید و از آن برای پاک کردن مخلوط از روی مبل استفاده کنید سپس سطح را خشک کنید.

تمیز کردن و شستن مبل را به متخصص ، بسپارید 

با وجود ترفندهای خانگی ذکر شده برای پاک کردن لکه از روی مبلمان ، در بسیاری از مواقع کار آنچنان راحت و کاملی نیست . هر چه لکه ها قدیمی تر شوند ، از بین بردن آنها سخت تر می شود. از طرفی تمیزکردن مبلمان ، به تجربه و مهارت نیز ، نیاز دارد. لذا سپردان شستشوی مبل ، به یک متخصص ، امن ترین راه برای نظافت و تمیزی مبل هاست.

برای شستشوی مبل در غرب تهران ، کافی است با خشکشویی آنلاین حباب تماس بگیرید. 

 خشکشویی در منطقه 22 در همه مناطق و شهرک های آن در دسترس است. از مهمترین خدمات خشکشویی آنلاین حباب موارد زیر قابل ذکر است. 

تعمیر لباس در چیتگر  

خشکشویی در شهرک راه آهن 

تلفن ویژه :   91092732 - 021  

www.hobabb.com

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها