مشاوره ساخت و طراحی ویلا در دماوند

کد خبر: 1147167
مشاوره ساخت و طراحی ویلا در دماوند

طراحی ویلا در دماوند با توجه به ویژگی‌های این شهر نسبت به سال‌های گذشته رونق زیادی پیدا کرده است. شهر دماوند با توجه به فاصله‌ای که از تهران دارد و قیمت مناسب زمین یک گزینه جذاب برای ساخت ویلا و دور شدن از هیاهوی شهر در آخر هفته‌هاست.  پیش از طراحی و اجرای ویلا باید از متخصصان مشاوره دریافت کنیم. اما پیش از گرفتن مشاوره خوب است بدانیم که مشاوره ساخت ویلا چه مواردی را در بر می‌گیرد همچنین اگر می‌خواهیم کار ساختن ویلا را به یک شرکت سازنده ویلا بسپاریم باید از  وظایف یک سازنده ویلا آگاهی داشته باشیم. در این مقاله به توضیح چگونگی مشاوره و طراحی ویلا در دماوند ، چگونگی مشاوره ساخت ویلا و شرح وظایف سازنده ویلا خواهیم پرداخت. پس برای آشنایی با موارد فوق در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

چرا طراحی ویلا در دماوند رونق دارد؟

دماوند یکی از مناطق خوش آب و هوایی است که نزدیک تهران قرار دارد. ویژگی‌های خاص آب و هوایی این منطقه و نزدیکی آن به شهر تهران از دلایل رونق طراحی ویلا در دماوند است. این منطقه آب و هوای متفاوتی نسبت به مرکز شهر تهران دارد. آب و هوای این منطقه به دلیل ارتفاع بالای آن حالت کوهستانی و خنک دارد. پوشش گیاهی این منطقه نسبت به سایر مناطق غنی‌تر است و طبیعت آن حالت کوهپایه‌ای دارد. همین موضوع باعث می‌شود که این منطقه آب و هوای سالم‌تری نسبت به مناطقی مانند لواسانات داشته باشد. مناظر طبیعی مانند رودخانه‌، کوه و جنگل در این منطقه وجود دارد. این موضوع باعث می‌شود که برای رفتن به دل طبیعت و استفاده از مناظر طبیعی نیازی به طی مسافت طولانی نداشته باشید. 

شهر دماوند به دلیل آب وهوای کوهستانی و معتدل و نیز طبیعت زیبا  و همچنین نزدیکی به شهر تهران یکی از گزینه‌های جذاب برای ویلا سازی به شمار می‌رود

با ساخت و طراحی  ویلا در دماوند از طی مسیر طولانی برای رسیدن به شهرهای شمالی در هفته  بی‌نیاز خواهید شد. دوری از شلوغی و هیاهوی شهر و ترافیک و آلودگی از عوامل اقبال افراد به این منطقه است. 

از طرف دیگر قیمت پایین زمین در این منطقه باعث رونق ساخت و طراحی ویلا در دماوند شده است.  قیمت پایین‌تر زمین در منطقه دماوند از این جهت اهمیت دارد که زمینی با مساحت بالاتر می‌توان برای ساخت ویلا تهیه کرد. بنابراین در این منطقه با بودجه پایین‌تر می‌توان ویلاسازی کرد. از طرفی دسترسی محلی نیز در منطقه دماوند به راحتی امکان‌پذیر است. به صورتی که به سادگی امکان تردد از مرکز شهر به سایر بخش‌های دماوند وجود دارد. همین سهولت دسترسی از سایر بخش‌های شهر دماوند به مرکز شهر به همراه ویژگی‌های آب و هوایی خاص و مناظر طبیعی بکر و نیز قیمت پایین ملک در این منطقه باعث می‌شود که افراد به جای خرید ملک در شهرهای شمالی در منطقه‌ای نزدیک‌تر ویلا بسازند. 

اصلی‌ترین دلایل اقبال به طراحی ویلا در دماوند عبارت است از آب و هوای معتدل و کوهستانی به همراه دسترسی محلی آسان و قیمت پایین ملک و ویلا سازی.

در ادامه مناطق و بخش‌هایی را که برای ویلاسازی در دماوند مورد توجه قرار گرفته‌اند، معرفی می‌کنیم. این مناطق فاصله کمی با مرکز شهر دارند و  از مشکلات شهری خود دماوند به دور هستند. این مناطق عبارتند از : 

دشتبان، دشتک، دشتمزار، چشمه‌علا، مشا، احمدآباد، اوره، ولیران، روح‌افزا، چنار شرق، شلمبه، حصار بالا، اصطلک

 اولین قدم برای طراحی ویلا در شرکت آرین پاراکس مشخص کردن اهدافی است که از ساختن ویلا در نظر دارید

 

مراحل طراحی ویلا چیست؟

به نقل از سایت آرین پاراکس : اولین مرحله طراحی ویلا در دماوند  مشخص کردن اهدافی است که از ساختن ویلا در نظر دارید. باید مشخص کنید که آیا ویلا را با هدف سرمایه‌گذاری و کسب درآمد احداث می‌کنید؟ یا هدف از احداث ویلا داشتن یک فضای زیبا و دنج برای استراحت است. مرحله بعدی پیدا کردن یک زمین مناسب است. منظور از زمین مناسب زمینی است که داخل بافت اصلی شهر دماوند باشد. البته لازم نیست که زمین حتما در مرکز شهر باشد.  بلکه فقط کافی است که در داخل بافت شهری قرار داشته باشد. برای انتخاب یک زمین مناسب باید از نظر افرادی استفاده کنید که مشاوره ساخت ویلا می‌دهند. زمین انتخابی باید دسترسی خوبی داشته باشد. به این شکل که ماشین حمل مصالح ساختمانی  به آسانی به زمین دسترسی داشته باشد. 

نکته دیگری که در انتخاب زمین برای  طراحی ویلا در دماوند و فیروزکوه دسترسی محل مورد نظر به آب و برق و گاز است. مرحله بعدی ارزیابی کامل و دقیق محل احداث ویلا از نظر مناظر محیط و طراحی مناسب برای بهره برداری مناسب از زمین می‌باشد. این مرحله به این دلیل اهمیت دارد که مراحل بعدی طراحی ویلا با توجه به این ارزیابی انجام می‌شود. تا جایی که نتیجه کار یک فضای کاربردی و در عین حال دلنشین و جذاب باشد.

 هنگام خرید زمین برای ویلا باید دقت کنید که زمین داخل بافت شهری دماوند باشد و از نظر دسترسی به امکاناتی مانند آب و برق و گاز مشکلی نداشته باشد

مرحله بعد مرحله انجام طراحی ویلاست. در این مرحلۀ طراحی ویلا در دماوند باید یک نقشه درست و اصولی طراحی شود. برای این طراحی باید با متخصصین مشاوره ساخت ویلا  مشورت کنید. یعنی با یک شرکت پیمانکاری سازنده ویلا قرارداد ببندید. طراحی ویلا شامل طراحی فضاهای اصلی، فضاهای تفریحی و فضاهای خدماتی است. همچنین شامل طراحی نمای خارجی و طراحی داخلی است. فضاهای اصلی، فضاهایی هستند که خدمات اصلی را به ما ارائه می‌دهند. مثل آشپزخانه، سالن پذیرایی، اتاق خواب‌ها، سرویس بهداشتی و ... . فضاهای تفریحی در طراحی ویلا در دماوند شامل فضاهایی مانند استخر، سونا، جکوزی، فضای سبز، باغات و ... می‌شود.

طراحی داخلی ویلا چه مواردی را در بر می‌گیرد؟

مواردی مانند نورپردازی، رنگ دیوارها، نحوه چیدمان مبلمان، استفاده از اکسسوری‌ها، شیوه جداسازی فضاهای موجود در ویلا و مواردی از این قبیل را شامل می‌شود. طراحی داخلی به این منظور استفاده می‌شود تا از فضاهای داخلی به شکل بهینه استفاده شود. همچنین عملکرد این فضاها افزایش یابد.

سازنده ویلا باید به محوطه سازی و طراحی فضای سبز نیز توجه کند. موارد مورد توجه در طراحی فضای سبز ویلا عبارت است از:

 تقسیم فضاهای مختلف، طراحی مسیرهای پیاده‌روی، طراحی مسیرهای سواره، پارکینگ، نورپردازی محیط و ...

2

مشاوره ساخت ویلا شامل چه مواردی می‌شود؟

کسی که  مشاوره ساخت ویلا ارائه می‌دهد باید چالش‌ها و موارد مورد نیاز برای ساخت و ساز ویلا را به شما بگوید. در واقع باید راهنمای شما در زمینه ساخت ویلا باشد تا هم در هزینه‌ها صرف‌جویی شود. هم اینکه نتیجه کار یک فضای دنج و آرام و زیبا باشد تا شما بتوانید در آن خارج از هیاهوی شهر به تفریح و استراحت بپردازید. استفاده از خدمات مشاوره ساخت ویلا  باید در تعیین موارد زیر به شما کمک کند. انتخاب زمین،تعیین هدف از ساخت ویلا و مشخص کردن نیازهای افرادی که قرار است در ویلا ساکن شوند. 

 مشاوره ساخت ویلا شامل موارد انتخاب زمین مشخص کردن نیازهای ساکنین و تعیین هدف ساخت ویلاست

همانطور که  در قسمت طراحی ویلا در دماوند گفتیم انتخاب زمین شامل محل قرارگیری زمین مورد نظر است. مشاوره باید با توجه به بودجه و هدفتان به شما در در انتخاب بهترین نقطه برای ویلا سازی کمک کند. در این مرحله باید بدانید که می‌خواهید ویلای شما در مرکز شهر باشد یا در بخش‌های دیگر. مساحت مورد نظر شما برای ساخت ویلا چند متر است؟ چقدر فضا برای اجرای طرح مورد نظرتان احتیاج دارید؟ آیا زمین مورد نظر دارای انشعابات آب و گاز و تلفن هست یا نه؟ یا در صورت نداشتن انشعابات امکان گرفتن آن وجود دارد یا نه؟

مواردی که در مشاوره ساخت ویلا مورد بررسی قرار می‌گیرند عبارتند از:

مشاوره خرید زمین در صورتی که زمین مورد نظر خریداری نشده باشد.

اهالی محله و شیوه برخورد آنها

بررسی نیازهای کاربران  و ساکنین ویلا

تعیین کردن کاربری فضاها

مشخص کردن سلیقه ساکنین و نوع دکوراسیون داخلی

مشخص کردن نوع نمای ساختمان

مشخص کردن فضای سبز و چگونگی محوطه سازی

وظایف سازنده ویلا

3

وظایف سازنده ویلا عبارت است از :

 بررسی زمین، طراحی ویلا، گرفتن مجوز و پروانه ساخت ویلا، تخمین هزینه‌های ساخت ویلا، تجهیز کارگاه ساختمانی، مراحل اجرای ویلا.

سازنده ویلا باید زمین مورد نظر را از نظر دسترسی سواره‌رو و پیاده‌رو بررسی کند. محل قرار گیری ورودی باغ و ورودی ساختمان در این مرحله مشخص می‌شود. شیب زمین باید تعیین شود. نقشه بردار این اطلاعات را به صورت UTM ارائه می‌دهد و سازنده باید اطلاعات را به شهرداری یا فرمانداری ارائه دهد. در این مرحله قسمت‌هایی که باید گودبرداری شوند و ورودی‌های زمین و مسیرهای دسترسی تعیین می‌شود. همچنین حجم ویلا نسبت به زمین مشخص شده و طراحی شود.

 مراحل اجرای ساخت ویلا عبارت است از تخریب و گود برداری، سفت کاری و نازک کاری

سازنده ویلا  در مرحله طراحی ویلا باید آنچه که در نهایت ساخته می‌شود را با توجه به نیازهای مخاطب طراحی کند. طراحی در بخش سازه، معماری، تاسیسات الکترونیکی و تاسیسات مکانیکی انجام می‌شود. در این مرحله سازنده باید به دنبال جواز و پروانه ساخت ویلا باشد و برای تشکیل پرونده در شهرداری یا فرمانداری اقدام کند. تخمین و برآورد هزینه نیز با توجه به مصالح و میزان عملیات ساختمان و نیز براساس متراژ زمین و فضاهای طراحی شده انجام می‌شود.

مراحل اجرای ساخت ویلا شامل تخریب و گودبرداری، سفت کاری و نازک کاری می‌باشد. مرحله تخریب و گودبرداری شامل پاکسازی زمین و مسطح کردن آن، پیاده کردن نقشه بر روی زمین و گود برداری و خاک برداری است. مرحله سفت کاری شامل پی سازی و فونداسیون، اسکلت سازه و سقف است. مرحله نازک کاری نیز عبارت است از گچ و خاک، سقف کاذب، کاشی و سرامیک و درنهایت نقاشی ساختمان است.

جمع‌بندی

طراحی ویلا در دماوند به دلیل مسافت کم تا تهران یکی از گزینه‌های مناسب برای ویلا سازی است. در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه ساخت ویلا دارید می‌توانید به متخصصان شرکت آرین پاراکس مراجعه کنید در این زمینه مشاوره دریافت کنید.

منبع: آرین پاراکس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها