چاپ روی شیشه

کد خبر: 1147662
چاپ روی شیشه

این روزها بخش مهمی از صنعت چاپ مربوط به چاپ روی شیشه می‌شود که به دلیل جذابیت ظاهری در صنعت دکوراسیون بسیار محبوب است. این نوع چاپ جزو جذاب‌ترین انواع چاپ به شمار می‌رود که در صنایع دکوراسیون داخلی و زیباسازی محل زندگی و کار بیشتر به کار می‌رود.

بهره‌گیری از این نوع چاپ در کشور ما به زمان دوران صفویه برمی‎گردد که از آن در طرح و نقش معماری شهرهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت. شما هم اگر می‌خواهید بخشی از فضای منزل و محیط کارتان را به شکلی مدرن طراحی کنید، در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا اطلاعاتی درباره چاپ روی شیشه در اختیارتان قرار دهیم.

منظور از چاپ روی شیشه چیست؟

چاپ روی شیشه در واقع نوعی از چاپ‌های تزیینی بر روی سطوح است که با استفاده از دستگاه فلت بد، جوهر بر روی سطوح مورد نظر اعمال شده و با استفاده از تابش نور UV به آن، طرح مورد نظر خشک می‌شود. این روش علاوه بر اینکه به پروسه خشک شدن جوهر بر روی سطح کمک می‌کند، باعث بالا رفتن مقاومت آن در برابر شرایط مختلف آب و هوایی نیز می‌شود. برای مثال اگر بخواهید از چاپ شیشه برای پنجره‌های پاساژها و یا شیشه‌هایی که در معرض نور خورشید قرار دارند استفاده کنید، خیال‌تان از بابت ماندگاری جوهر طرح راحت خواهد بود.

 چاپ روی شیشه بر اساس جنس شیشه، ابعاد، گرماژ و امکانات دستگاه چاپ به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‎شود. برای مثال اگر شما قصد سفارش چاپ طرح بر روی شیشه‌ای را داشته باشید که مقاوم و ضد خش باشد، با طرح‌هایی که به صورت ترنسپرنت یا بک لایت چاپ می‌شوند متفاوت خواهد بود.

چاپ شیشه سکوریت

چاپ شیشه سکوریت یکی از انواع چاپ روی شیشه است که به صورت دیجیتال و مستقیم بر روی شیشه انجام می‌گیرد. چاپ روی شیشه سکوریت مناسب انواع طرح‌های چاپ شده بر روی پارتیشن‌های فضای داخلی، دفتر کار، درب‌های کشویی، انواع ویترین‌ها، استخرهای شیشه‌ای و آکواریوم‌های بزرگ است. در واقع این طرح‌ها به‌گونه ای چاپ می‌شوند که تحمل رطوبت فضاهایی مانند استخر و گرمای ناشی از تابش نور خورشید بر روی شیشه را دارند. به همین خاطر نسبت به چاپ‌هایی که توسط استیکر انجام می‌گیرند کاربرد بیشتری داشته و محبوب‌تر هستند.

نمونه هایی از کاربرد چاپ روی شیشه

یکی از کاربردهای چاپ روی شیشه که می‌توانید به عنوان هدیه‌ای جالب و جذاب برای عزیزان‌تان سفارش دهید، چاپ نقش و عکس‌های دلخواه مانند عکس‌های طبیعت، تولد یا مراسم عروسی بر روی شیشه است که توسط دستگاه‌های پیشرفته در مجموعه آی آر چاپ انجام می‌شود. آی آر چاپ یکی از بهترین سرویس‌های آنلاین چاپ در ایران است که می‌توانید با مراجعه به آدرس Irchap.ir استعلام قیمت خدمات مختلف آنها را انجام دهید.

1

یکی دیگر از سفارش‌های بسیاری که در این مجموعه برای چاپ روی شیشه ثبت می‌شود، مربوط به چاپ لوگوی برندها و شرکت‌های مختلف است. زیرا این روش یکی از بهترین انواع تبلیغات برای شناخته شدن کسب و کارهای مختلف بوده و شرکت‌ها و برندها برای اعتباربخشی به محصولات خود و پیدا کردن جایگاه خاص در بازار و در بین مشتریان، از این روش برای تبلیغات‌شان استفاده می‌کنند.

خوشبختانه به دلیل اینکه تجهیزات و دستگاه‌های جدیدی در چاپ روی شیشه استفاده می‌شود هیچ گونه محدودیتی در انتخاب طرح‌ها و نقش‌ها وجود نداشته و تمامی طرح‌های مورد نظر مشتریان با کیفیت و وضوح بالا چاپ می‌شوند.

قیمت چاپ روی شیشه به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت چاپ روی شیشه به عواملی مانند ابعاد آن و رنگ مورد استفاده بستگی دارد. همچنین استفاده از ابزارهایی مانند قالب برش، یراق آلات مرغوب، پوشش چاپ و ... در هزینه نهایی کار تاثیرگذار است. اما از آنجایی که این روش به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای تبلیغات و زینت بخشیدن به فضای محل کار و زندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار مقرون به صرفه و ارزشمند خواهد بود.

1

کاربرد چاپ روی شیشه

معمولاً از چاپ روی شیشه برای تزیین و یا اهداف تبلیغاتی استفاده می‌شود. اما اگر بخواهیم به دیگر کاربردهای آن اشاره کنیم، موارد زیر جزو مهمترین کاربردهای آن هستند:

  • شیشه‌های پارتیشن در دفاتر و ادارات
  • تابلوهای نفیس شامل تصاویر آتلیه
  • چاپ شیشه اتاق عمل
  • چاپ نوشته‌های روی تندیس‌ها
  • استفاده برای شیشه حمام، استخر و آبنماهایی مانند آکواریوم
  • درب ورودی پاساژها
  • درب‌های کشویی و تلسکوپی
  • ساخت شیشه سکوریت برای آسانسور، شیشه‌های بالکن و درب‌های اتوماتیک
  • استفاده به عنوان شیشه‌های دکوراتیو، انواع میزها و شیشه‌های بین کابینتی
  • استفاده در لابی هتل‌ها، برج ها، شرکت‌ها و نمایشگاه‌ها

چگونگی ارسال فایل برای ثبت سفارش چاپ

ارسال فایل طرح مورد نظر بسته به ابعاد فضایی که قرار است چاپ روی آن انجام شود مختلف خواهد بود. بنابراین اولین کاری که لازم است انجام گیرد، این است که طرح گرافیکی مد نظرتان را با ابعاد فضایی که قرار است چاپ روی آن انجام شود مطابقت دهید. برای این کار ابعاد تصاویر را در نرم افزار‌های گرافیکی مثل فتوشاپ و ایلاستریتور تنظیم کنید.

علاوه بر سایز و ابعاد طرح مورد نظر لازم است که به معیار دیگری به نام رزولوشن نیز دقت داشته باشید. تصاویری که برای چاپ روی شیشه ارسال می‌کنید نباید رزولوشنی کمتر از ۱۰۰ پیکسل در اینچ و بیشتر از ۲۰۰ داشته باشند؛ زیرا سقف قابل چاپ همین مقدار است.

نکته بعدی مربوط به رنگ و طرح شما است. اگر طرحی که انتخاب کرده‌اید از اینترنت دانلود شده باید ابتدا تصاویرتان را به فرمت CMYK تبدیل کنید. اما اگر قرار است خودتان فایل گرافیکی را طراحی کنید دقت داشته باشید که مُد رنگی آن روی CMYK و عمق رنگ آن حداقل 8 بیت تنظیم شده باشد.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که اگر به این موارد توجه نشود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اگر هنگام ارسال فایل به مجموعه‌های چاپی مانند آی آر چاپ به مواردی چون ابعاد رزولوشن و مُد رنگی توجه نداشته باشید پس از چاپ، رنگ طرح چاپی بسیار متفاوت از طرح مورد نظر شما خواهد بود. بنابراین برای آنکه کیفیت چاپ سفارش خود را بالا ببرید به مواردی که گفته شد توجه کنید.

در چاپ شیشه از چه نوع جوهری استفاده می‌شود؟

برای چاپ روی شیشه از جوهرهای مخصوصی استفاده می‌شود که چسبندگی بالایی دارند و به محض قرار گرفتن بر روی شیشه به خوبی تثبیت می‌شوند. در چاپ طرح‌های مختلف برای آنکه چسبندگی جوهر افزایش پیدا کند قبل از پاشش قطره‌های جوهر، شیشه را به صورت کامل تمیز می‌کنند. سپس قطره‌های جوهر به تمامی سطح شیشه پاشیده شده و سریع خشک می‌شود.

هرچه کیفیت جوهر مورد استفاده بیشتر باشد برای استفاده در چاپ‌هایی که چند لایه بوده و از تعداد رنگ‌های بالا در آن استفاده شده ایده‌آل‌تر خواهد بود. کیفیت جوهر تاثیر مستقیمی بر روی رنگ تصویر و ماندگاری طرح روی شیشه دارد. بنابراین هر چه جوهر مورد استفاده مرغوب‌تر باشد طرح چاپی در شرایط آب و هوایی آسیب ندیده و نور خورشید و بارش باران تاثیری در کدر شدن و از بین رفتن کیفیت آن نخواهند داشت.

مزایای انجام چاپ بر روی شیشه

هزینه پایین و ماندگاری بسیار بالای این نوع چاپ یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت چاپ روی شیشه است. اما از دیگر مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان سفارش در ابعاد مختلف
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و شرایط مختلف آب و هوایی از جمله بارش باران و تابش نور خورشید
  • ایجاد جلب توجه خاص در مخاطبان
  • حمل آسان
  • نصب آسان و هزینه پایین نگهداری
  • چاپ با کیفیت بدون هیچ گونه محدودیت
  • قابل شستشو
  • دارای وضوح و تنوع بالا برای جذب مشتری
  • دارای دوام و ثبات رنگی

اگر قصد سفارش چاپ روی شیشه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای استعلام قیمت به وب سایت آی آر چاپ به آدرس IrChap.ir مراجعه نمایید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها