نکات مهم برای دکوراسیون مبلمان سلطنتی

کد خبر: 1147674
نکات مهم برای دکوراسیون مبلمان سلطنتی

 

درصورتی‌که قصد خرید مبل سلطنتی را دارید احتمالاً می‌دانید که تنوع این محصول در بازار فوق‌العاده زیاد است. در مدل‌های چوب راش، گردو و بلوط در بازار یافت می‌شود. دقت کنید که در هنگام خرید این محصول یکی از مهم‌ترین فاکتورها کیفیت بدنه، همسان بودن طرح تاج و پایه در دو طرف می‌باشد. متأسفانه بسیاری از شرکت‌ها در زمان ساخت این محصول دقت لازم را به خرج نداده و در نتیجه چیزی که در خور یک مبل سلطنتی است را در زمان طراحی پیاده‌سازی و اجرا نمی‌کنند. حتی ممکن است دو طرف تاج طراحی کاملاً متفاوتی داشته باشند.

راهنمای انتخاب و خرید مبل سلطنتی

برای انتخاب مبل سلطنتی حتماً باد فضای موجود خود را زیر نظر داشته باشید. معمولاً پیشنهاد نمی‌شود که از این مدل در ساختمان‌هایی با ارتفاع کم و سالن‌های پذیرایی کوچک استفاده کنید. به‌طورکلی و در بیشتر مواقع اصلاً مبل‌های سلطنتی برای پذیرایی‌های کوچک مورداستفاده قرار نمی‌گیرند و حتی در جابه‌جایی این مبلمان در چنین فضاهایی نیز با مشکل مواجه می‌شوید. به به‌صورت دقیق و حداقلی انتظار می‌رود که فضای پشتی و جلویی یک و نیم متر برای حرکت در کنار مبل‌های سلطنتی وجود داشته باشد.

در حال حاضر مجموعه نانو چوب یکی از عرضه‌کنندگان مستقیم و تولیدکنندگان انواع مبل‌های باکیفیت و متریال‌های درجه یک در بازار ایران است. به‌راحتی می‌توانید از طریق پورتال این مجموعه محصول موردنظر را از نظر کیفی بررسی نموده و جهت کسب اطلاعات بیشتر دراین‌خصوص با تیم پشتیبانی فروش تماس حاصل نمایید.

منظور از مبل نیمه سلطنتی چیست؟

یکی دیگر از نمونه‌های موجود در بازار طرح‌های نیمه سلطنتی هستند. مقدار چوب و منبت‌کاری و طرح‌های خاص در آن کم‌تر است و جنس پارچه و موادی که در این مدل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد نیز به‌مراتب از چیزی که انتظار دارید کم‌تر است. از طرفی این مبل برای کسانی که نیاز به دکوراسیون مجلل دارند اما فعلاً نمی‌خواهند برای نمونه‌های نسبتاً گران هزینه کنند می‌تواند یک ایده فوق‌العاده و اقتصادی باشد. البته دقت کنید که ابعاد مبل‌های نیمه سلطنتی در مقابل مدل‌های سلطنتی چند درصد کوچک‌تر در نظر گرفته می‌شود که این موضوع باعث خواهد شد قیمت نهایی محصول نیز کم‌تر شود.

6

مبل‌های مصری یا سلطنتی؟

البته که مبل‌های مصری نیز در دسته‌بندی سلطنتی قرار می‌گیرند و از نظر شکل ظاهری نیز شباهت زیادی دارند. اما طرح‌ها و ارگونومی‌های به‌کاررفته در این محصولات چندبرابر مدل‌های دیگر تنوع دارد و همین‌طور از نظر تجملاتی و ظاهرگرایی یکی از متداول‌ترین گزینه‌های موجود در بازار است. منبت‌کاری‌های شلوغ البته ممکن است برای برخی جالب باشد اما همه را راضی نمی‌کند. ضمن این که پارچه‌های فوق‌العاده گران‌قیمت و دوخت های خاص و اعلایی در این مدل‌ها مورداستفاده قرار گرفته است.

ست مبل سلطنتی

شاید از نظر برخی ست‌کردن این‌گونه مبل‌ها کار فوق‌العاده سختی به نظر برسد اما اگرچند اصل را رعایت کنید همه چیز به درست‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود. در درجه اول شما می‌توانید این مبل‌ها را با لوسترهای طلایی و مدل‌های هم رنگ مبلمان خود ست کنید. دقت کنید که این مرحله در هنگام خرید لوستر اهمیت دارد. معمولاً لوسترها کالایی نیستند که شما بتوانید مدام آن‌ها را تعویض کنید. در نتیجه بهتر است به سراغ مدل‌هایی بروید که از نظر تونالیته رنگ سازگاری لازم با چیزی که شما انتظارش را دارید کاملاً داشته و در نهایت بتوانید از نظر هارمونی رنگ بین مبل، فرش، دیوار و پرده‌ها و در نهایت لوستر یک ارتباط برقرار کنید. اگر به سراغ مدل‌های لوکس و سلطنتی می‌روید رنگ‌های طلایی می‌توانند بهترین جلوه‌های ممکن را داشته باشند.

دیزاین آپارتمان و خانه ویلایی با مبل سلطنتی

درصورتی‌که قصد دیزاین خانه‌هایی با ساختار ویلایی را دارید مبلمان سلطنتی در 99 درصد مواقع می‌توانند ایده‌آل‌ترین و بهترین گزینه ممکن باشند. همین‌طور اگر قصد خرید مبل برای آپارتمان را دارید دقت کنید که باید باتوجه‌به متراژ این کار را انجام دهید. متأسفانه خانه‌های کوچک به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانند گزینه خوبی برای این مدل مبل‌ها باشند. در مقابل می‌توانید به سراغ نمونه‌های نیمه سلطنتی نیمه راحتی بروید که هم ابعاد کوچک‌تری دارند و هم‌وزنشان به‌مراتب کم‌تر است. اگر سقف منزل شما کوتاه است، مبلمانی را انتخاب کنید که خیلی ارتفاع ندارند.

تمامی این موارد مهم‌ترین، کلیدی‌ترین و اصلی‌ترین فاکتورها در هنگام خرید مبل سلطنتی هستند. مبلمان سلطنتی درصورتی‌که کیفیت چوب خوبی نداشته باشند خیلی زود بخصوص از ناحیه پایه‌ها و بخش‌های پشتی دچار آسیب می‌شوند. در نتیجه حتماً به سراغ طرح‌هایی بروید که علاوه بر زیبایی ظاهری کیفیت مطلوبی نیز دارند. می‌توانند پاسخگوی نیاز شما باشند و از نظر ابعاد نیز هیچ مشکلی با متراژ پذیرایی شما نداشته باشند.

7

راحتی مبل‌های سلطنتی

به‌طورکلی مبل‌های راحتی  همان‌طور که از نامشان مشخص است دسته‌بندی فوق‌العاده‌ای برای کسانی هستند که راحتی را به تجمل‌گرایی ترجیح می‌دهند اما باید در این مورد این موضوع را در نظر داشته باشید که مسئله فاکتور راحتی در مدل‌های سلطنتی نیز صدق می‌کند. ممکن است جنس پارچه و فوم به‌کاررفته در مدل‌های سلطنتی با یکدیگر یکسان نباشد و در نتیجه کیفیت لازم را نداشته باشد.

در بازار مبلمان، مدل‌های مختلف بر اساس چند دسته‌بندی شناخته می‌شوند، نمونه‌های استیل و سلطنتی، سری‌های نیمه استیل که هم راحتی بوده و هم در طراحی آن‌ها چوب به‌کاررفته، سری‌های تمام سلطنتی و لوکس که عموماً گران‌ترین هستند و متریال آن‌ها نیز در بازار جز باکیفیت‌ترین‌ها به‌حساب می‌آید.

درصورتی‌که شما قصد به خرید مبل سلطنتی دارید حتماً باید به جنس پارچه، کیفیت چوب، متریال و بافت به‌کاررفته در بخش پشتی و چند مورد دیگر دقت کنید. در نهایت ممکن است برخی فروشندگان محصول را با اسم و ظاهر کالای ترک عرضه کنند که باید در نظر داشته باشید آیا قادر به اثبات این مسئله به شما هستند یا خیر؟ درصورتی‌که چنین نباشد بهتر است به سراغ فروشگاه‌هایی بروید که در زمان عرضه محصول ترک کیفیت آن را برای شما تضمین می‌کنند. دقت کنید مدل‌هایی که در ساخت آن‌ها از چوب راش استفاده شده عموماً گران‌تر هستند، اما از چوب‌های کاج هم استفاده می‌شود که برای مدل‌های راحتی مورداستفاده قرار می‌گیرند. چوب گردو هم مدل خوبی است و منبت‌کاری روی آن آسان‌تر است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها