چه کارهایی را باید برای انجام موفق پایان نامه دکتری انجام دهیم؟!

کد خبر: 1147738
چه کارهایی را باید برای انجام موفق پایان نامه دکتری انجام دهیم؟!

انجام پایان نامه دکتری نظیر انجام پایان نامه دکتری مدیریت، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های پایانی دانشجویی می‌باشد که در آخرین پله از مسیر پر تلاطم علم و دانش ایستاده است. مسلماً دانشجویی که سالیان متمادی تحصیلی خود را به شوق بهره‌ برداری مناسب از علوم و توانایی‌های خود سپرس کرده، تمایل دارد تا آخرین مرحله‌ی تحصیلی خود را به خوبی پشت سر بگذارد. بنابراین از آنجا که برای به اتمام رساندن تحصیلات دانشگاهی در هر دوره می‌بلیست پایان نامه تحقیقاتی ارائه شود؛ انجام پایان نامه دکتری نیز بسیار اهمیت دارد. اگر شما هم یک دانشجوی دکتری هستند و در روزهای پر اضطراب تهیه و تدوین مقاله پایانی به دنبال راهکارهای مفید انجام پایان نامه مرحله‌ی دکتری می‌گردید، ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله راهکار مناسب برای موفق شدن در ارائه پایان نامه را پیدا خواهید کرد.

موضوع پایان نامه را با دقت انتخاب کنید!

اولین قدم برای تهیه و تنظیم یک پایان نامه خوب، انتخاب موضوع آن است. طبیعتاً موضوع انتخابی هر دانشجو می‌بایست مطابق با آموزه‌های رشته تحصیلی وی باشد تا مورد تائید اساتید واقع گردد. بنابراین موضوعی که کاملاً مرتبط با حوزه تحصیلی باشد، بهترین انتخاب خواهد بود؛ اما انتخاب موضوع نیز خود دارای سلسله مراتبی است که حتماً باید رعایت شود. نکات مهمی که پیرامون انتخاب موضوع و سپس انجام پایان نامه دکتری وجود دارد، برای تنظیم پایان نامه در دوره‌های تحصیلی قبل هم کاربرد داشته است. برخی از این نکات عبارت هستند از:

  • موضوع مقاله نباید کلی باشد.
  • در عنوان می‌بایست از کلمات علمی استفاده شود.
  • موضوع عنوان می‌بایست در چارچوب قوانین و رشته تحصیلی برگزیده شود.

بنابراین در زمان انتخاب موضوع مناسب، در نظر گرفتن نکات فوق، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. البته لازم به ذکر است که پس از انتخاب عنوان، کار اصلی و دغدغه‌های تحصیلی آغاز خواهد شد. دغدغه‌هایی همچون چگونگی شروع تحقیقات، انتخاب منابع جستجوی مطالب، نوع نگارش و ویراستاری مطالب و... که همگی از اضطراب‌های طبیعی یک دانشجوی در حال انجام پایان نامه دکتری به شمار می‌رود؛ اما قابل حل است. بله... شما به راحتی می‌توانید استرس‌های تهیه و تنظیم پایان نامه را از بین ببرید، اگر مسیر درستی را انتخاب کنید. حال ممکن است که بپرسید کدام مسیر درست است؟ ادامه‌ی این مطلب را بخوانید تا به پاسخ سوال خود برسید.

آموزش ببینید تا در انجام پایان نامه دکتری موفق شوید!

آنچه که مسلم است، اگر پیش از انجام هر کاری آموزش‌های لازم آن را دیده باشید به موفقیت خواهید رسید. برخلاف تصور عموم دانشجویان؛ تحقیق کردن، تهیه و تنظیم پایان نامه نیز نیازمند گذراندن آموزش‌های تخصصی می‌باشد. همانطور که گفته شد؛ تنظیم مقالات پایانی دانشگاهی که با نام پایان نامه تحصیلی شناخته می‌شود، دارای سلسله مراتب، اصول و قوانینی است که اگر دانشجو بر آن واقف نباشد نتیجه رضایت بخشی را نیز دریافت نخواهد کرد. به‌همین جهت اقدام مناسب و هوشمندانه برای انجام رساله دکتری آن است که دانشجو از صفر تا صد تهیه و تنظیم پایان نامه را آموزش ببیند. انجام پایان نامه دکتری احتیاج به دانش و تجربه و یادگیری اصول روش تحقیق دارد. 

12

در انجام پایان نامه دکتری خود باید اذعان داشته باشید که مقاله‌ی ارائه شده‌ی شما، باید ارزش دفاع کردن داشته باشد تا بتوانید در جلسه‌ی دفاعیه از مطالب و تحقیقات خود دفاع کرده و اساتید را به دادن نمرات بالا مجاب نمائید.

زیان‌های کپی برداری مطالب در پایان نامه نویسی

در روند انجام رساله دکتری مدیریت، روانشناسی، حسابداری، عمران و... اقدام به کپی برداری از مطالب دیگر پایان نامه‌ها یا کپی برداری از سایت‌ها به هیچ وجه مفید نخواهد بود. این اقدام علی‌رغم ظاهر ساده‌ای که دارد؛ در باطن، موجب بروز زیان‌های ناگواری برای شما خواهد شد که مهمترین آن کم شدن نمره پایان نامه خواهد بود. بنابراین به هیچ وجه به فکر کپی کردن از روی مطالب آماده نباشید. متاسفانه بسیاری از دانشجویان در آخرین روزهای تحصیلی خود به جای برداشتن قدم‌های محکم و استوار، احساس خستگی کرده و راهکار نادرست دیگری را برای ارائه پایان نامه خود انتخاب می‌کنند. این دسته از افراد همان کسانی هستند که به جای انجام پایان نامه دکتری آن را به صورت پروپوزال آماده از سایت‌های اینترنتی یا دوستان و آشنایان خود خریداری می‌نمایند. با این اقدام، قطع به یقین هیچ دانشی برای دفاع از مقاله در اختیار ایشان نبوده و در نتیجه نمره دریافتی از اساتید پایین خواهد بود. البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که در برخی مواقع دانشجو از موارد آماده برای راهنمایی جهت نوشتن پروپوزال و پایان نامه خود استفاده می کند و آن را از سایت‌ها دانلود می‌نماید که در این صورت، دانلود و مطالعه پروپوزال آماده هیچ مشکلی پیش نخواهد آورد. پس اگر می‌خواهید در مسیر انجام پایان نامه خود موفق باشید، کپی برداری و خرید پایان نامه را فراموش کنید. فقط برای کسب تجربه دانشجوها در مقطع ارشد و دکتری می توانند از دانلود پروپوزال آماده و تکمیل شده کیفی- کمی ارشد و دکتری استفاده کنند تا نحوه پروپوزال نویسی را که در درس روش تحقیق یاد گرفته اند کامل کنند. 

موفق شدن در ارائه پایان نامه با مشاوران اختصاصی

نسل امروز، نسل ارتباطات و تکنولوژی است. اما سایت‌های اینترنتی در گوگل به هیچ وجه مشاوران خوبی برای اقدام به پایان نامه نویسی نخواهند بود. شما می‌توانید به آسانی در مسیر نوشتن و تنظیم مقاله پایانی خود موفق شوید؛ اگر یک مشاور اختصاصی حاذق در اختیار داشته باشید. بنابراین بهتر است از تکنولوژی اینترنت برای پیدا کردن بهترین مشاور پایان نامه نویسی کمک بگیرید تا به شما از اولین قدم تا آخرین مرحله مشاوره اختصاصی ارائه کند. با این شیوه جای هیچگونه ایراد و اشکالی در ارائه پایان نامه وجود نداشته و شما می‌توانید با آرامش خاطر هر مرحله را پشت سر بگذارید. اما بهترین مشاور برای انجام رساله دکتری کیست؟

13

موسسه علمی ایستگاه دانشجو، بهترین انتخاب برای شما

اگر موسسه علمی ایستگاه دانشجو را بشناسید، دیگر نیازی به خرید پروپوزال نخواهید داشت؛ چراکه خودتان توانایی پرپوزال نویسی و سپس پایان نامه نویسی را پیدا خواهید کرد. این مجموعه که متشکل از اساتید مجرب و دانشجویان باهوش فارغ التحصیل شده است؛ با منابع علمی و اختصاصی اقدام به آموزش پایان نامه نویسی، پرپوزال نویسی و... در رشته‌های مختلف دانشگاهی نموده که تا به امروز توانسته است به تعداد زیادی از دانشجویان کمک نماید. این مجموعه با خدمات علمی و اصولی که ارائه می‌کند به عنوان یکی از برترین مجموعه‌های آموزشی، شناخته شده و به شهرت بالایی دست یافته است. این تیم متخصص برای ارائه بهتر خدمات و آموزش‌های خود اقدام به راه‌اندازی سایتی  کرده که امکان دسترسی را برای دانشجویان در سراسر کشور فراهم نموده است. پس شما از هر منطقه از ایران که باشید؛ می‌توانید با کلیک بر روی لینک آبی، از متخصص‌ترین افراد در زمینه انجام پایان نامه دکتری راهنمایی و مشاوره دریافت کنید تا مسیر پایانی تحصیلات خود را با موفقیت پشت سر بگذارید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها