پولساز ترین رشته های تحصیلی

کد خبر: 1148382

انگیزه برخی از دانشجویان آینده نگر پول است و برخی از مسیرهای شغلی با دستمزد بالاتر نسبت به سایرین محبوبیت بیشتری دارند، از جمله انتخاب رشته کالج پرسود. تحقیقات جدید موسسه مطالعات مالی به صراحت حقوق سالانه افرادی را نشان می دهد که در دوره های زمانی مختلف، پنج سال پس از فارغ التحصیلی رتبه بندی شده اند. جزئیات این تحقیق به این موضوع مربوط می شود که چگونه کسانی که در رشته پزشکی یا دندانپزشکی تحصیل کرده اند می توانند در مدت پنج سال در کالج حدود 47000 هزار درآمد کسب کنند. در حالی که بخش های دیگر می توانند نصف شوند.

درآمد طلایی

اینکه کدام رشته تحصیلی در کالج می تواند درآمدهای آینده را افزایش دهد تصمیم بزرگی به نظر می رسد. این در حالی است که شکاف درآمدی بین پردرآمدترین و کم‌درآمدترین دانش‌آموزان، پنج سال پس از فارغ‌التحصیلی قابل بررسی است. برای مثال فارغ التحصیلان پزشکی و دندانپزشکی به طور متوسط 46700 هزار درآمد دارند در حالی که فارغ التحصیلان رشته اقتصاد 40000 هزار درآمد دارند. این ارقام دو برابر میانگین حقوق فارغ التحصیلان هنرهای خلاق (20100 هزار)، کشاورزی (22000 هزار) و ارتباطات جمعی (هزار 22300) است. البته این شکاف درآمدی در مواردی بیشتر می شود، زمانی که دانشگاه معتبرتر است و نمرات دانشجویان متفاوت یا بالاتر از یکدیگر است. با این حال، یک نشریه انگلیسی زبان فهرستی از پردرآمدترین مشاغل جهان در سال جدید را منتشر کرده است که در آن مشاغل مدیریت، ارتباطات، فناوری اطلاعات، طراحی و گرافیک، مهندسی نفت و مهندسی مکانیک غالب هستند.

هزینه ثبت شرکت در ترکیه چقدر است؟

پردرآمدترین رشته های دنیا

بازار کار از کشوری به کشور دیگر بسته به منطقه جغرافیایی و نیازهای هر شرکت متفاوت است. هر ساله بسته به بازار کار و منطقه جغرافیایی، رشته های مختلف به عنوان رشته های پردرآمد برچسب گذاری می شوند، یعنی این رشته ها پردرآمدترین رشته های دانشگاهی هستند. مثلا روانشناسی یکی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی در خارج از ایران است اما در ایران حتی جزو 10 رشته پردرآمد هم نیست. وکالت در سال های گذشته بسیار سودآور بود، اما دیگر اینطور نیست.

رشته هایی مانند ریاضی محض هم هستند که در خارج از ایران جزو رشته های بسیار پردرآمد محسوب می شوند و حتی جزو پردرآمدترین رشته های دانشگاهی هستند اما هنوز جایگاه خاصی در کشور ما ندارند و فارغ التحصیلان این رشته ها مشاغلی غیر مرتبط با رشته خود دارند.

رشته های پزشکی (223,190 دلار)

داده های تحقیقاتی نشان می دهد که دانشجویان پزشکی حتی در خارج از کشور درآمد بیشتری نسبت به سایرین دارند. متوسط حقوق سالانه یک پزشک تقریباً 22390 دلار است. بالاترین حقوق حدود 397000 دلار و کمترین آن 23500 دلار است. البته توجه داشته باشید که دستمزد پزشکان بر اساس تخصص متفاوت است و برخی از رشته ها مانند جراحی پلاستیک، ارتوپدی و جراحی قلب و عروق درآمد بیشتری دارند.

یک پزشک در دوره کارآموزی درآمد چندانی ندارد اما پس از شروع کار رسمی می تواند درآمد بالایی از یک تا چند صد میلیون کسب کند. این رقم بالا بیش از همه متعلق به پزشکان و جراحان متخصص است.

پزشک شدن مستلزم توانایی های زیادی از جمله هوش بالا، حس انسان دوستی عالی، حافظه عالی برای به خاطر سپردن بیماران، علائم، داروها، عوارض جانبی و توانایی مقابله با شرایط سخت و تصمیم گیری فوری است.

دوره پزشکی عمومی 7 سال طول می کشد و پس از فارغ التحصیلی، پزشک با شرکت در آزمون دستیاری پزشکی و قبولی در آن به تخصص ادامه می دهد و متخصص می شود.

تور قشم سفر باتو را از دست ندهید.

رشته های پرسود مهندسی

دوره های مهندسی در طول زمان به میانگین حقوق دانشجویان پزشکی نزدیک می شود. زیرا تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است و نیاز به مهارت فنی مهندسین در تمامی صنایع احساس می شود.

مهندسی نفت (183600 دلار)

مهندسی نفت یکی از پرسودترین رشته های مهندسی است که هیدروکربن تولید می کند. درآمد دانشجویان این رشته که در رشته نفت و گاز طبیعی تحصیل می کنند به درآمد رشته های پزشکی بسیار نزدیک است.

شرکت های زیادی در سراسر دنیا به دنبال استفاده و بهره برداری از نفت یا بهتر است بگوییم طلای سیاه هستند و مهندسان نفت می توانند دانش فنی لازم را در زمینه های حفاری، زمین شناسی و ... ارائه دهند.

محاسبات و فناوری اطلاعات (131200 دلار)

محاسبات و سیستم های اطلاعاتی به یکی از رشته های پیشرفته تبدیل شده اند زیرا روز به روز بر تعداد دستگاه های الکترونیکی در دست کاربران افزوده می شود. در دنیای محاسبات و فناوری اطلاعات می توانید رشته های مختلفی مانند برنامه نویسی، هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، تجزیه و تحلیل داده ها و زبان شناسی را دنبال کنید. یکی از ویژگی های مهم این رشته به موقع بودن آن است. فناوری روز به روز در حال پیشرفت است و شما باید با این اطلاعات به روز باشید.

 

اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهید یاد بگیرید و از فرار دوری کنید، این سرزمین برای شما مناسب است تا همیشه از تنوع و جذابیت های جدید آن لذت ببرید.

مهندسی شیمی (126900 دلار)

اگرچه بسیاری از مهندسان شیمی در کشور ما در حال حاضر در زمینه های غیر مرتبط مشغول به کار هستند، اما داده های جهان روند متفاوتی را نشان می دهد. شرکت های مختلفی مانند کارخانه های کاغذسازی، تولید کود، داروسازی، تولید کننده پلاستیک و غیره. به دنبال نقاط قوتی مثل شما هستند

میانگین حقوق دانشجو در رشته های مرتبط با بازرگانی 13 درصد کمتر از رشته های مهندسی است و 5 رشته برتر این رشته به شرح زیر است.

تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا و دانشگاه های رتبه بندی شده در رتبه بندی جهانی QS از اهداف بزرگانی است که وقت خود را برای تحصیل در هیچ دانشگاهی تلف نمی کنند. بنابراین برای رسیدن به اهداف بزرگ خود در خارج از کشور تحصیل می کنند. برخی از مزایای برجسته تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان شامل تحصیل با کیفیت، تحصیل نزد اساتید مشهور جهان و کسب مدرک معتبر جهانی می باشد. مدارکی که نشان دهنده دانش و تجربه ارزشمند دانش آموز باشد. به همین دلیل این افراد پس از فارغ التحصیلی می توانند بالاترین مناصب را در هر نقطه از جهان به خود اختصاص دهند.

سازمان ها و مؤسسات مختلفی وجود دارند که سالانه دانشگاه های سراسر جهان را بر اساس عملکردشان رتبه بندی می کنند. برخی از مؤلفه هایی که این مؤسسات برای رتبه بندی دانشگاه ها به آن توجه می کنند عبارتند از: کیفیت امکانات دانشگاه، تعداد مقالات علمی تولید شده در سال، جوایز جهانی کسب شده توسط دانشگاه، درصد اشتغال دانشجو پس از فارغ التحصیلی، قدرت علمی و اجتماعی. از دانشگاه و وسعت دانش اساتید. دانشگاه.

دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان است. با توجه به رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان، این دانشگاه در لیست 10 دانشگاه برتر قرار دارد. در سال 2020، این دانشگاه توانست دومین دانشگاه برتر در رتبه بندی جهانی QS شود. این دانشگاه در استانفورد، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا واقع شده است و در سال 1985 تاسیس شد.دانشگاه استنفورد در زمینه علوم انسانی و مهندسی شهرت زیادی دارد و یکی از دانشگاه های برتر در این زمینه است. لازم به ذکر است که دانشگاه استنفورد خانه شرکت هایی مانند گوگل و بسیاری دیگر از شرکت های فعال در زمینه فناوری و مهندسی است. فارغ التحصیلان این دانشگاه مدیران و رهبران بسیاری از بزرگترین شرکت های فنی و مهندسی در جهان هستند. این دانشگاه دارای دانشکده تجارت، دانشکده زمین، انرژی و علوم محیطی، دانشکده آموزش، دانشکده مهندسی، دانشکده علوم انسانی، دانشکده حقوق و یک دانشکده پزشکی است. تحصیل در این دانشگاه می تواند موفقیت بزرگی برای دانشجویان بین المللی باشد. این دانشگاه امکانات و تسهیلات بسیاری را برای کمک به دانشجویان در سفر تحصیلی خود ارائه می دهد. دانشگاه استنفورد علاوه بر ارائه برنامه های آموزشی با استانداردهای جهانی و کیفیت آموزشی و سطح علمی بسیار بالا، شرایط بسیار خوبی را برای سرگرمی و سرگرمی دانشجویان و ایجاد محیطی شاد برای زندگی دانشجویی فراهم می کند.

دانشگاه آکسفورد

دومین دانشگاه معتبر در لیست QS دانشگاه آکسفورد است که یکی از بهترین دانشگاه های انگلستان است. بیش از 24000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که 45 درصد آنها را دانشجویان بین المللی از 160 کشور مختلف تشکیل می دهند که این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می کنند. برای تحصیل در دانشگاه آکسفورد، یک دانشجوی بین المللی باید یک امتحان ورودی را پشت سر بگذارد و نمره قبولی را کسب کند. آزمون های ورودی دانشگاه آکسفورد توسط ارزیابی کمبریج (CAAT) برگزار می شود.

 

آزمون های مورد نیاز برای پذیرش در این دانشگاه بسته به رشته ای که فرد قصد تحصیل در آن را دارد متفاوت است. برخی از آزمون های برگزار شده در این دانشگاه عبارتند از: آزمون BMAT، آزمون CAT، آزمون MAT و آزمون PAT. آزمون های انگلیسی مورد نیاز برای تحصیل در این دانشگاه نیز آزمون های تافل یا تافل iBT، آیلتس و زبان انگلیسی CPE می باشد.

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج در رتبه بندی امسال جایگاه ویژه ای دارد، اما مهمترین دستاورد دانشگاه کمبریج این است که امسال توانسته است از رقیب بعدی خود یعنی دانشگاه آکسفورد پیشی بگیرد و به دلیل شهرتش در بین جامعه دانشگاهی و کارفرمایان دانشگاه آکسفورد موقعیت خود را نشان داده است.

دانشگاه کمبریج در بریتانیا، مانند دانشگاه استنفورد در ایالات متحده، در رتبه سوم لیست QS قرار دارد. تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشگاه در سال 2020، 24450 نفر بوده است. از آنجایی که زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی است، ارائه مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل در این دانشگاه ضروری است.

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد یکی دیگر از دانشگاه های معتبر آمریکایی است که توانسته رتبه پنجم را در رتبه بندی QS کسب کند. تعداد دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل در دانشگاه هاروارد 9997 نفر است که از 160 کشور مختلف این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کرده اند. برای تحصیل در دانشگاه هاروارد، متقاضی باید مدرک داشته باشد و در یکی از آزمون های SAT یا ACT قبول شود. همچنین ارائه یکی از مدارک زبان انگلیسی برای تحصیل در این دانشگاه ضروری است.

موسسه فناوری فدرال سوئیس زوریخ، ETH زوریخ

ETH Zurich یا موسسه فناوری فدرال سوئیس دارای بالاترین رتبه علمی در قاره اروپا است و امسال توانست در بیان رتبه بندی ها جایگاه برتر را کسب کند. این دانشکده بهترین رتبه را در بین اعضای هیئت علمی و همچنین میزان پژوهش دارد.

دانشگاه صنعتی زوریخ یکی از معتبرترین دانشگاه ها برای تحصیل در سوئیس است. این دانشگاه در فهرست QS در رتبه هشتم قرار دارد. یک کاندیدای بین المللی برای مدرک لیسانس در دانشگاه صنعتی زوریخ باید در آزمون تکمیلی سازماندهی شده توسط اداره آموزش عالی سوئیس (ECUS) شرکت کند. این دانشگاه همچنین برنامه های تحصیلی را به زبان های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و انگلیسی ارائه می دهد که هر کدام شرایط خاص خود را دارند. برای تحصیل به زبان انگلیسی ارائه یکی از مدارک زیر الزامی است.

sanal ofis istanbul

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها