فعالترین میزبان پروژه‌های خلاقانه رسانه‌ای ایران

کد خبر: 1148546
فعالترین میزبان پروژه‌های خلاقانه رسانه‌ای ایران

بهترین استودیو برای تصویربرداری کروماکی

فیلمسازی امروز با توجه به خطرات احتمالی در فیلمبرداری از خودرو یا هر وسیله نقلیه دیگر در حال حرکت به کمک نرم افزارهای پیشرفته انیمیشن سازی و تدوین انجام می‌شود. به عنوان مثال برای فیلمبرداری سکانس‌های یک فیلم یا سریال می بایست، گروه کارگردانی و فیلمبرداری شرایطی مشابه به واقعیت را شبیه سازی کند. یا در جاده‌ها، بزرگراه‌ها و خیابان‎ها، سکانس‌های مورد نظرشان را فیلمبرداری کنند. این قبیل پروژه‌ها که در فضای باز ساخته می‌شوند عمدتا در ساعات کم تردد شهر‌ها یا گذرگاه‌های خلوت فیلمبرداری می‌شوند.

برای این قبیل پروژه ها صرف نظر از خطر و پرهزینه بودن پروژه‌های فیلم و سریال، نیاز به بدلکاران ماهر و با تجربه نیز برای طراحی و نظارت به پروژه‌های فیلمسازی هر روز بیشتر از قبل احساس می‌شود. به همین خاطر بسیاری از فیلم‌هایی که تا کنون دیده و از جلوه‌های ویژه‌ی آن لذت برده‌اید، به کمک تکنیک کروماکی Chromakey ساخته می شوند. و امروز این تکنیک کروماکی کاربرد بسزایی در تولید جلوه‌های ویژه سینمایی و تلویزیونی دارد.

 تکنیک کروماکی چیست؟

مطمئنا تصویربرداری بسیاری از سکانسهای غیر واقعی در صنعت فیلمسازی کار راحتی نیست. فیلم‌هایی با سکانس‌های اکشن، تعقیب و گریز و دارای جنگاوری سکانس‌هایی دارند که کارگردان اثر مجبور است برای تصویربرداری آن‌ها از جلوه‌های ویژه سینمایی استفاده کند.

در حال حاضر بسیاری از پروژه‌های تولید فیلم با کمک تکنیک کروماکی یا پرده سبز ساخته می شوند. بدین صورت که سوژه در مقابل پس زمینه پرده سبز قرار می گیرد و در مرحله پس تولید (تدوین) پس زمینه سبز یا آبی کروماکی با تصاویر دیگری جایگزین می‌شوند.

چرا رنگ کروماکی سبز است؟

کروماکی یا برش فام نام فرآیندی است که در آن از دو رنگ رایج سبز و آبی استفاده می شود. دلیل استفاده از رنگ کروماکی سبز و آبی ، بخاطر بیشترین فاصله رنگی سبز و آبی با پوست بدن انسان است. البته دلایل دیگری هم در نحوه استفاده از رنگ کروماکی وجود دارد. عمدتا در فضای باز بخاطر وجود عناصر طبیعی و گیاهان از رنگ آبی بیشتر استفاده می شود. همینطور در فضاهای سر پوشیده مثل استودیوهای فیلمسازی دیواره ‌های استودیوها را کروماکی سبز می کنند. از این رو استودیو کروماکی ها معمولا با دیواره‌های سبز به پروژه‌های تولید خدمات پشتیبانی فنی استودیویی می دهند.

 2

 

در کروماکی به چه مواردی باید دقت کرد؟

شاید با تعاریفی که تا اینجا خوانده‌اید، گمان کنید استفاده از تکنیک کروماکی بر روی پرده سبز کار ساده‌ای است و فقط به مهارت ویرایش بعد از پایان فیلمبرداری بستگی دارد. اما با این وجود نباید از یاد ببرید که اگر پرده‌ی شما به قدر کافی بزرگ نباشد، سوژه در آن جا نخواهد شد و حاشیه‌‌ی تصویر در مرحله‌ی ویرایش و ادیت بسیار شما را اذیت خواهد کرد.علاوه بر این در نورپردازی پرده‌ی کروماکی در تکنیک کروماکی نباید ناشیانه عمل کرد چراکه یک نورپردازی نامناسب می‌تواند روی پرده‌ سایه‌هایی به وجود آورد که بعدا در مرحله‌ی ویرایش حذف کردنش بسیار سخت باشد.

3

 

استودیو کروماکی راهکار حرفه ای فیلمسازی

یکی از راهکارهای منطقی و کم هزینه برای فیلمبرداری سکانس‌های دیالوگ محور در فیلمهای سینمایی و سریال تلویزیونی، استفاده از استودیو کروماکی است. بیشتر فیلم و سریال‌هایی که امروز در تماشا می کنید برای سکانس‌های دیالوگ محور خود استودیو کروماکی اجاره می‌کنند. در این روش تیم تولید متشکل از کارگردانی و تصویر برداری در یک استودیو فیلمسازی مستقر می شوند و عناصر خودرو و صحنه را در مقابل یک پس زمینه به رنگ سبز کروماکی قرار می دهند.

پس از فیلمبرداری در مرحله پس تولید بخش‌های فیلمبرداری شده با کمک نرم افزارهای تدوین حذف می‌شود و با تصویر دیگری جایگزین می‌گردد. این تکنیک با نام کروماکی (Chroma key) یا برش فام بیش از یک قرن است که در فیلمسازی و تولید جلوه‌های ویژه کاربرد دارد. استودیو کروماکی فضایی حرفه ای و مدرن را برای فیلمسازی با دیواره های سبز کروماکی در اختیار فیلمسازان و تولید کنندگان محتوا قرار می دهد که می خواهند از تکنیک کروماکی در جلوه های ویژه استفاده کنند. از این رو استودیوهای فیلمسازی در سرتاسر جهان برای کمک به این صنعت فعالیت می کنند. 

4

مهمترین کاربرد استودیو کروماکی چیست؟

استودیو کروماکی فضاییست که دیواره‌های آن توسط عایق‌های صوتی از ورود هرگونه صدا و نویز حفاظت شده است؛ و دیواره‌های آن به رنگ سبز کروماکی هستند. این دیواره‌ها می‌توانند تحت شرایطی که بازتاب نوری بخاطر براقیت نداشته باشند، با رنگ کروماکی نقاشی شوند یا بروی آن ها پارچه پرده سبز نصب شود.

امروز بسیاری از پروژه‌های فیلمسازی جلوه‌های ویژه خلاقانه و پر هزینه را در استودیوهای کروماکی فیلمبرداری می کنند. برای مثال بسیاری از تیزرها و موزیک ویدیوها در استودیو کروماکی فیلمبرداری می‌شوند. 

 استودیو فردا پیشتاز کروماکی در ایران

استودیو فردا به عنوان اولین استودیو فیلمسازی دارای مجوز رسمی وزرات فرهنگ و ارشاد، بیش از یک دهه است که در صنعت فیلمسازی با ارائه خدمات پشتیبانی فنی استودیو کروماکی فعالیت می‌کند. مجموعه استودیوهای فیلمسازی، وایت روم، کروماکی و بلک باکس استودیو امکانات لازم برای تولید انواع پروژه‌های داستانی، تبلیغاتی و موزیک را در اختیار گروه تولید قرار می دهد. همچنین استودیو فردا با بیش از یک دهه تجربه به علاقه مندان فیلمسازی جهت راه اندازی استودیو کروماکی خانگی و ساخت استودیو کروماکی مشاوره می دهد. تولید کنندگان محتوا و علاقه مندان فیلمسازی خیلی راحت می توانند در محل کار یا منزل خود با تکنیک کروماکی محتوا تولید کنند. 

5

آدرس: تهران، داروپخش، خیابان فروردین سوم، خ شصت و سوم ، کوچه سوم، پلاک ۹

تلفن روابط عمومی استودیو فردا :۰۲۱۴۴۹۸۵۲۵۰-۰۲۱۴۴۹۸۳۴۳۰

وب سایت استودیو فردا(studiofarda.com)

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها