5 شهر دیدنی فرانسه از نگاه گردشگران

کد خبر: 1150244
5 شهر دیدنی فرانسه از نگاه گردشگران

فرانسه با شهرهای زیبا و تلفیق سنت و مدرنیته گردشگران را سورپرایز خواهد کرد! پس اگر تا کنون فرانسه را تنها در شهر پاریس خلاصه می‌کردید این تصور محدود خود را کنار گذاشته و با دیدی بازتر سفر به این کشور همیشه در اوج اروپایی را آغاز کنید. در ادامه آژانس هواپیمایی ستاره ونک ما را با خود به فرانسه برده و با جاذبه‌های شهرهای معروف این کشور از مارسی گرفته تا لیون و نیس آشنا می‌کند.

1

با دیدن سواحل شهر نیس، تپه‌های سرسبز لیون، بندر یونانی مارسی و شهر صورتی تولوز متوجه خواهید شد که چرا تور فرانسه همیشه پرطرفدار بوده و در صدر لیست پکیج‌های لوکس گردشگری قرار می‌گیرد. درست است که همه پاریس را سرآمد زیبایی‌های فرانسه می‌دانند اما سایر شهرهای این کشور نیز کم از پاریس نداشته و هریک با ویژگی‌های مخصوص به خود مقصدی جذاب و دیدنی به شمار می‌روند. در ادامه به سراغ 5 شهر دیدنی فرانسه از نگاه گردشگران می‌رویم.

1- پاریس | Paris

پاریس پایتخت رمانتیک فرانسه، شهر رمان و شعر و ادب که آثار تاریخی ارزشمندی را در خود جای داده، بارها و بارها عنوان پرگردشگرترین شهر تور اروپا را به خود اختصاص داده است. در وصف زیبایی‌های پاریس بسیار خوانده و شنیده‌ام. برج ایفلی که شهرت جهانی داشته و سال‌هاست که با وجود ساخت آسمان‌خراش‌های مختلف همچنان شکوه و عظمت خود را حفظ کرده است. موزه لوور که با آثار تاریخی منحصربه‌فرد خود جهانی کوچک در دل پاریس به شمار می‌رود، کاخ ورسای که منبع الهام بسیاری از کاخ‌های باشکوه دنیا بوده و کلیسای نوتردامی که با سوختن بخشی از آن در آتش ذره‌ای از ارزش‌ تاریخی خود را از دست نداده، همه و همه از جاذبه‌های شهر همیشه بیدار پاریس به شمار می‌روند.

2- مارسی | Marseille

وجود رستوران‌های لوکس با غذاهای دریایی و فرانسوی، کافه‌های کوچک با فضایی دنج و عطر قهوه فرانسوی، منطقه قدیمی مارسی که ساختمان‌های رنگارنگ و گالری‌های هنری را در خود دارد و قلعه شاتو دیف که دقیقا در وسط دریا قرار گرفته به همراه غارهای رازآلود اطرافش از جاذبه‌های حیرت‌آوری هستند که مارسی را بعد از پاریس به دومین شهر پرگردشگر فرانسه تبدیل کرده‌اند. البته زیبایی‌هایی مارسی تنها در کافه و بناهای تاریخی خلاصه نمی‌شود بلکه بندر مارسی فراتر از سایر جاذبه‌ها با آب و هوای همیشه آفتابی گردشگران عاشق تفریحات آبی را به سوی خود می‌کشاند. نکته جالب‌تر اینکه مارسی قدیمی‌ترین شهر فرانسه به شمار می‌رود که یونانی‌ها بنای اولیه آن را گذاشته و تا مدت‌ها آن را «ماسالیا» می‌خواندند.

3- لیون | Lyne

در معرفی 5 شهر دیدنی فرانسه از نگاه گردشگران به شهر لیون می‌رسیم. شهری که نامش در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و چنان ارزش تاریخی دارد که یونسکو آن را به عنوان مقر خود جهت نگه‌داری اشیا و بناهای تاریخی قرار داده است. این شهر از نظر زیبایی طبیعی نیز سنگ تمام گذاشته، لیون توسط تپه‌های سرسبز و دو رودخانه رون و سون احاطه شده است از این رو مناظری غیرقابل وصف دارد. بناهایی با معماری رنسانس، وجود ۲۸ پل بر روی رودخانه‌های شهر، رستوران‌ها، کافه‌ها و موزه‌ها همگی از جاذبه‌های گردشگری شهر لیون فرانسه هستند.

2

4- نیس | Nice

بیشتر گردشگرانی که به اروپا سفر کرده و به تفریحات آبی علاقه دارند تور اسپانیا و سواحل آن برای گذراندن تعطیلات انتخاب می‌کنند. هر چند که اسپانیا به داشتن سواحل شنی و آرام شهرت دارد اما شهرهای ساحلی فرانسه نیز کم از اسپانیا ندارند. نیس شهری ساحلی در جنوب فرانسه است که در ناحیه پروانس آلپ کوت دازور قرار گرفته و به اعتقاد بسیاری از گردشگران زیباترین شهر ساحلی مدیترانه‌ای به شمار می‌رود. ساحل شهر نیس توسط سنگ‌های رنگی کوچک و بزرگی که از دریا به کنار آب کشیده شده‎‌اند تزیین شده، نکته جالب‌تر اینکه نیس زمانی استراحتگاه امپراطوران روم بود و در حال حاضر نیز همان شکوه و عظمت خود را حفظ کرده است. بیشتر اهالی نیس به دلیل همسایه بودن این شهر با ایتالیا به زبان ایتالیایی هم مسلط هستند.

5- تولوز | Toulouse

شهر تولوز در میان یکی از 5 شهر دیدنی فرانسه از نگاه گردشگران جای می‌گیرد. تولوز با خانه‌های صورتی رنگ خود در جنوب غربی فرانسه واقع شده و زمانی به عنوان بزرگترین تولید کننده رنگ طبیعی نیلی از مرفه‌ترین شهرهای فرانسه به شمار می‌رفت. این شهر در حال حاضر یکی از مقرهای اصلی هوا و فضا در قاره اروپاست. با سفر به شهر تولوز فرانسه می‌توانید از جاذبه‌هایی مانند کلیسای باسیلیکای سنت سرنین با تاریخ و معماری غیرقابل وصف، میدان پر هیاهو و همیشه شلوغ کاپیتال دو تولوز، موزه آگوستین با آثار هنری دوره‌های گوتیک و رنسانس، پل قدیمی ونت نوف و باغ‌های ژاپنی که سکوتی آرامش دهنده دارند بازدید کنید.

3

شهرهای فرانسه؛ تلفیقی از سنت و مدرنتیه

با نگاهی به 5 شهر دیدنی فرانسه از نگاه گردشگران دیدیم که تلفیق سنت و مدرنیته در جای جای این کشور دیده شده و همین تقابل بسیار زیباست که فرانسه را تا همیشه جز پرگردشگرترین مقاصد اروپایی قرار می‌دهد. با سفر به فرانسه می‌توانید هم در کافه‌هایی که زمانی بزرگانی چون «استاندال»، «سیمون دوبووار»، «اونوره دو بالزاک» و «ژول ورن» حضور داشته‌‍‌اند قهوه فرانسوی بنوشید و هم از انواع تفریحات آبی مهیج لذت ببرید. جهت رزرو تور فرانسه با کارشناسان آژانس هواپیمایی ستاره ونک در واحد تورهای خارجی به شماره 88880000-021 در تماس باشید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها