بیوگرافی فریدون آسرایی

کد خبر: 1150322

احتمالا شما هم خواننده آهنگ آهای خوشگل عاشق را که از میانسالی شروع به فعالیت حرفه‌ای در زمینه موسیقی کرد را به خاطر دارید. بله! در این نوشته می‌خواهیم درباره فریدون آسرایی صحبت کنیم. خواننده ای که تحصیلات خود را در فیلیپین سپری کرده است، از 42 سالگی به خوانندگی پرداخت و سال‌ها پیش به کانادا مهاجرت کرده و الان سال‌هاست که به ایران بازگشته است. در این نوشته مروری کوتاه بر بیوگرافی فریدون آسرایی خواهیم داشت. پس تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

زندگی فریدون آسرایی

این خواننده در هفدهمین روز از مرداد ماه سال 1335 خورشیدی در آسارا متولد شد. او بعد از آن که تحصیلات دانشگاهی خود در فیلیپین را به پایان رساند به کانادا مهاجرت کرد. از آنجایی که همسر برادرش فیلیپینی بود، توانست به این کشور برود و مهندسی کشاورزی خود را در این کشور بگیرد. سپس به کانادا رفت و برای چهارده سال در آن جا زندگی کرد.

https://b2n.ir/k17918

به گفته خود این خواننده ، او هنگامی که وارد کانادا شد در ابتدا در یک مکانیکی کار کرد . سپس پیک پیتزا و نامه شد . پس از مدتی توانست یک تاکسی بخرد و بعد هم توانست یک رستوران باز کند. در این میان هم عاشق شد. او چندین بار عاشق شده است و یک نامزدی ناموفق هم داشته است که همه آن ها به جدایی کشیده شد.

111

استعداد در خوانندگی

او از همان دوران کودکی علاقه زیادی به خوانندگی داشت و هنگامی که در کلاس پنجم در حال تحصیل بود، برای خود می‌خواند. او همیشه در کلاس می‌خواند و بقیه بچه ها به صدای او گوش می‌دادند. او گفته است که خوانندگی در خانواده آن ها موروثی است. عموی او صدای بسیار خوبی داشته و پدر و برادرش که از او بزرگتر هست هم همیشه در جمع ها آواز می‌خواند .

شروع فعالیت در زمینه موسیقی

فریدون آسرایی پس از آن که دوره دانشجویی خود را به اتمام رساند و به کانادا رفت، با یکی از دوستانش که در زمینه موسیقی فعال بود ارتباط داشت و در این میان کمی می‌خواند. پس از گذشت مدتی که دوستش یک کیبورد خریداری کرده بود، از وی خواست تا با او همکاری داشته باشد. آن ها در سال 81 گروهی به نام پرواز را ایجاد کردند.

این خواننده در سال 1380 اولین آلبوم خود را روانه بازار کرد. این آلبوم خیلی مورد توجه قرار نگرفت. اما آلبوم دوم او به نام غریبه به طرز قابل توجهی فروش رفت. در حال حاضر پرطرفدارترین آهنگ های ایرانی برای این هنرمند است. این آلبوم او رکورد فروش را در ایران جابجا کرد.او تا به حال ازدواج نکرده و مجرد است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها