آموزش مراحل ثبت نام در فارکس از ایران

کد خبر: 1150964
آموزش مراحل ثبت نام در فارکس از ایران

ثبت نام در فارکس

فارکس بازاری است که هم از صعود و هم از نزول قیمت‌ها می‌توان درآمد کسب کرد و دلیل آن نیز، ماهیت معاملات انجام شده است. معاملات فارکس از مدل فیوچر یا همان CFD بوده که کالایی در آن رد و بدل نشده و فقط افرادی که نگاه متفاوتی نسبت به روند قیمت دارند، با یکدیگر و به کمک بروکر پای معامله نشسته تا بتوانند از تحلیل دقیق‌تر بازار، درآمد کسب کنند. برای مثال، فرض کنید که تحلیل‌های شما نشان داده که قیمت طلا در حال افزایش است و از طرفی، فردی معتقد است که به دلیل تغییر روند عرضه و تقاضا، قیمت طلا در حال کاهش است. یک طرف معامله قصد خرید داشته و طرف دیگر قصد فروش دارد. بروکر کمک می‌کند تا این دو نفر (بدون رد و بدل کردن طلا)، پای معامله نشسته و هر کدام که تحلیل بهتری داشت، از بازار درآمد کسب کند. اما سوال اصلی این است که مراحل ثبت نام در فارکس چیست و چگونه می‌توان از همین الان وارد معاملات شد؟ پیش از پاسخ به این سوال، نیاز است تا ابتدا واسطی به نام بروکر را معرفی نماییم.

بروکر کیست؟

اگر تجربه‌ی ورود به بورس ایران را داشته باشید، حتما می‌دانید که برای شروع به انجام معاملات، ابتدا باید یک کارگزاری انتخاب نمایید. برای ورود به بازار فارکس نیز باید این کارگزاری را انتخاب نموده و سپس از خدمات آن برای انجام معاملات استفاده نمایید. تنها تفاوت در آن است که در بازار بین‌المللی و 24 ساعته فارکس، به کارگزار، بروکر یا همان Broker گفته می‌شود. وظیفه‌ی بروکر، ارائه‌ی یک پلتفرم معاملاتی، حساب معاملاتی و آماده کردن لیستی از نمادها برای معاملات است. برخلاف بورس ایران که تنها دارایی‌های قابل معامله، سهام‌های عرضه شده است، در فارکس بیش از 250 نماد معاملاتی وجود داشته که ممکن است بعضا باعث سردرگمی تریدر شود. به همین جهت نیز پیش از ثبت نام فارکس ابتدا باید دوره‌های آموزش فارکس را دنبال کنید تا بتوانید یک استراتژی معاملاتی اختصاصی داشته و بر اساس آن، پلتفرم معاملاتی، حساب معاملاتی و نهایتا چند نماد را انتخاب نموده و تمرکز خود را صرفا برروی همان دارایی‌ها قرار دهید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در فارکس

هنگامیکه قصد افتتاح حساب کاملا رایگان در یکی از بروکرهای معتبر را داشته باشید، کافی است که یک ایمیل و شماره موبایل معتبر (و در دسترس) را اعلام کرده و تصویری از کارت هویتی (مثلا کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، پاسپورت و ...) را در پنل کاربری بروکر آپلود نمایید. مراحل ثبت نام و ارائه‌ی پلتفرم معاملاتی عموما در کمتر از 5 دقیقه انجام شده و به محض تایید شدن توسط پشتیبانی بروکر (نهایتا 1 روز کاری)، پلتفرم در اختیار شما قرار داده خواهد شد. برای مثال، هنگامیکه وارد پنل کاربری بروکر ارانته شوید، ابتدا باید نام و نام خانوادگی (به انگلیسی)، تاریخ تولد (به میلادی)، جنسیت و سایر اطلاعات فردی را وارد کرده و پس از آن تصویر هویتی معتبر خود را وارد نمایید. برای افرادی که کارت ملی آن‌ها غیرمعتبر است، می‌توان از سایر مدارک هویتی استفاده نمود و یا به همراه تصویر کارت ملی، فیش ثبت درخواست کارت ملی جدید را نیز وارد کرد.

پس از ثبت نام در فارکس

بعد از تکمیل مراحل ثبت نام در بازار فارکس و در اولین قدم، باید موجودی حساب معاملاتی را افزایش داد تا با استفاده از آن، معاملات را شروع کرد. اگرچه بسیاری از بروکرها یک صرافی فارکس را معرفی می‌کنند، اما عموما درصد کارمزد این صرافی‌ها بیشتر از کارمزد استفاده از روش‌هایی همانند پرفکت مانی بوده، اما متاسفانه کاربران به این کارمزدها دقت نمی‌نمایند. استفاده از پرفکت مانی بسیار ساده بوده و کافی است که یک حساب در وبسایت‌های خدمات پرداخت خارجی معتبر همانند ارزپال یا کارتی شو باز نموده و هر میزان دلار (پرفکت مانی) که نیاز دارید، خریداری نموده و آن را به آدرس والت بروکر انتقال دهید، سپس کد واریز را به پشتیبانی بروکر اعلام نموده تا موجودی به حساب شما منتقل شود. این روش، چه در برداشت و چه در واریز بهتر بوده و تریدر کارمزد کمتری را پرداخت خواهد کرد.

پس از واریز وجه به حساب معاملاتی، نوبت به انتخاب پلتفرم معاملاتی و شروع معاملات می‌رسد. دقت داشته باشید که فارکس، بازاری به شدت پرریسک بوده و به هیچ عنوان نباید بدون دانش کافی، وارد آن شد. پیش از هرچیزی بهتر است که ابتدا یک حساب دمو باز کرده و تمرینات کافی را انجام دهید و پس از آنکه از استراتژی معاملاتی خود مطمئن شدید، یک حساب واقعی یا اصطلاحا Real باز کرده و معاملات واقعی انجام دهید. افتتاح حساب دموی فارکس در تمامی بروکرها کاملا رایگان بوده و برای تمرین و تکرار، هیچ نیازی به پرداخت هیچگونه وجهی نخواهید داشت. از همین جهت، توصیه می‌شود که حتما پیش از انجام معاملات واقعی، ابتدا اندیکاتورهای مختلف را امتحان کرده و سپس تلاش کنید تا یک استراتژی معاملاتی ایجاد نمایید.

دقت داشته باشید که حتی بهترین تریدرها نیز نمی‌توانند 100 درصد از بازار سود کسب کنند. بلکه استراتژی معاملاتی برای آن است که بتوان مطمئن بود که مجموع معاملات انجام شده، همراه با سود بوده و تریدر متضرر نخواهد شد. یکی از استراتژی‌های معاملاتی رایج برای تازه‌کاران، استراتژی معاملاتی اسکالپ بوده که با یک جستجوی ساده در گوگل، به سادگی می‌توانید بهترین بروکر اسکالپ را شناسایی کرده و در همان کارگزاری فارکس، حساب معاملاتی باز نمایید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها