صفر تا صد مراحل گرفتن مدرک آیلتس

کد خبر: 1152243
صفر تا صد مراحل گرفتن مدرک آیلتس

درسیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی، آزمون آیلتس از محبوب ترین آزمون های مهارت زبان انگلیسی در جهان می باشد که برای آموزش عالی و مهاجرت کاربرد دارد.

آزمون آیلتس چیست؟

آیلتس (International English Language Testing System) توسط برخی از کارشناسان برجسته ارزیابی زبان در جهان ایجاد شده است و طیف کاملی از مهارت های انگلیسی مورد نیاز برای موفقیت در شغل و یا تحصیل در خارج از کشور را می آزماید. بیش از 11000 سازمان در سراسر جهان به آزمون آیلتس اعتماد دارند، بنابراین وقتی در این آزمون شرکت می کنید می توانید مطمئن باشید که توسط مؤسسات آموزشی، کارفرمایان، دولت ها و نهادهای حرفه ای در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است.

آزمون آیلتس به عنوان یکی از پیشگامان آزمون چهار مهارت زبان انگلیسی در 30 سال پیش و همچنین استانداردهای آزمون زبان انگلیسی را تعیین می کند. دولت‌های استرالیا، کانادا، نیوزلند و بریتانیا از آیلتس برای رسیدگی به درخواست‌های مهاجرت استفاده می‌کنند.

مهارت های مورد ارزیابی این آزمون به شرح زیر می باشد:

۱. شنیدن (Listening): آزمون این مهارت شامل چهار بخش به مدت 30 دقیقه می باشد که توانایی شنیداری شما را می سنجد. شما در این مرحله چهار فایل صوتی ضبط شده را می شنوید که باید بتوانید مفهوم آنها را کاملا درک نموده و به 40 سوال مرتبط جواب دهید. آزمون لیسنینگ سوالات چند گزینه ای، جدول، یادداشت و تکمیل کردن یک متن را شامل می شود.

۲. خواندن (Reading): توانایی شما در خواندن و درک مطالب و همچنین تشخیص دیدگاه و هدف نویسنده را می سنجد. سپس شما به مدت یک ساعت فرصت پاسخ دهی به 40 سوال این بخش را دارید.

۳. نوشتن (Writing): این بخش آخرین قسمت آزمون کتبی آیلتس می باشد و شامل دو قسمت است. در قسمت اول رایتینگ در آزمون آکادمیک و جنرال متفاوت می باشد ولی در هر دو مورد زمان یک ساعت است.

۴. صحبت کردن (Speaking): در این بخش مهارت صحبت کردن شما به صورت حضوری توسط یک ممتحن سنجیده می شود. مدت زمان این آزمون حداکثر 15 دقیقه می باشد و شامل سه بخش است، در بخش اول شما در مورد اطلاعات شخصی خود (خانواده، تحصیلات، کار و ...) صحبت می کنید. در بخش دوم کارتی به شما داده می شود که موضوع صحبت شماست، 1 دقیقه مهلت دارید که در مورد آن فکر کنید و برای مدت 2 دقیقه صحبت کنید. در بخش سوم ممتحن در مورد همان نوشته روی کارت از شما سوالاتی می پرسد.

13

انواع آزمون آیلتس

دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد، آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال. آزمونی که انتخاب می کنید باید بر اساس کاری باشد که می خواهید انجام دهید.

_آیلتس آکادمیک (Academic): این آزمون ارزیابی می کند که آیا سطح مهارت زبان انگلیسی شما برای یک محیط دانشگاهی مناسب است یا خیر. جنبه های زبان آکادمیک را منعکس می کند و ارزیابی می کند که آیا برای شروع آموزش یا مطالعه آماده هستید یا خیر.

_ آیلتس جنرال (General): مهارت زبان انگلیسی را در یک زمینه عملی و روزمره اندازه گیری می کند. تکالیف و آزمون ها منعکس کننده موقعیت های محل کار و اجتماعی هستند.

مهارت های listening و speaking در هر دو آزمون جنرال و آکادمیک همانند هم هستند اما دو مهارت دیگر متفاوت می باشند.

نحوه برگزاری آزمون آیلتس به دو شکل کاغذی و کامپیوتری می‌باشد اما در هر دو شکل انواع سوالات و محتوای آزمون یکسان است. آزمون کامپیوتری مناسب افرادیست که سرعت تایپ بالاتری دارند و با تکنولوژی آشنایی خوبی دارند. زمان برگزاری آزمون کاغذی فقط صبح روزهای پنجشبه و شنبه می باشد، اما آزمون کامپیوتری در سایر روزها و زمان عصر نیز برگزار می شود. دیگر تفاوت این دو نوع آزمون در مدت زمان لازم برای اعلام نتایج می باشد.

دوره ها و کلاس های آموزش آیلتس

برای قبولی در آزمون آیلتس، علاوه بر اهمیت میزان تسلط شما در زبان انگلیسی، دانش کافی در مورد تکنیک های آیلتس نیز دارای اهمیت بسزایی می باشد. به همین منظور شرکت در دوره ها و کلاس های آموزش آیلتس برای آمادگی شرکت در این آزمون حائز اهمیت می باشد.

شرکت در کلاس آیلتس می‌تواند شما را در رسیدن به اهدافتان کمک کند؛ چرا که اگر دوره‌ آیلتس را به‌درستی پشت سر بگذارید می‌توانید در آزمون آن نیز موفق شوید و مدرک معتبر آیلتس را دریافت کنید. با گذراندن این دوره ها شما به‌صورت اصولی با زبان انگلیسی آشنا خواهید شد به‌طوری‌که به‌راحتی بتوانید انگلیسی صحبت کنید و به قواعد آن مسلط باشید. به همین دلیل است که با این مدرک شما می‌توانید در بسیاری از کشورهای دنیا به‌راحتی زندگی کنید چرا که تمام نیازهای شما به لحاظ زبان انگلیسی برآورده می‌شود.

در زیر به موارد مهمی که با شرکت در دوره های آیلتس می توانید کسب کنید اشاره می شود:

  1. صحبت کردن

_چگونه می توان به سوالات ممتحن پاسخ کامل و روان داد.

_چگونه هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم.

_برنامه ریزی برای یک سخنرانی کوتاه به زبان انگلیسی.

_ساختن جملات مناسب

_بهبود تلفظ شما

  1. خواندن

_تکنیک هایی مانند اسکیمینگ و اسکن برای بهبود سرعت خواندن تست شما

_خواندن در مورد موضوعات نا آشنا به زبان انگلیسی

_بهبود دایره لغات و برخورد با کلمات ناشناخته

_مقابله با فشار زمان

_گرامر مورد نیاز برای آزمون

  1. نوشتن

_درک و توصیف نمودارها و داده ها

_نوشتن در مورد روندها

_برنامه ریزی یک مقاله

_گرامر و واژگان مورد نیاز شما

  1. شنیدن

_تکنیک های تست های شنیداری

_افزایش دامنه شنوایی

_وقتی گوش می دهید متمرکز بمانید

_گوش دادن مکالمات به زبان انگلیسی

14

آزمون آزمایشی یا ماک آیلتس چیست؟

ماک یا آزمون آزمایشی آیلتس در واقع یک آزمون نمایشی پیش از آیلتس می باشد که شما را برای آزمون آماده می کند. این آزمون کاملا مشابه آزمون اصلی آیلتس می باشد، با همان زمانبندی و به همان سختی. ماک ابزاری است که به شما کمک می کند آمادگی خود را برای آزمون اصلی آیلتس سنجیده و آشنایی اولیه با آن پیدا کنید. هزینه ثبت نام در آزمون اصلی بسیار بالا می باشد اما در ماک شما می توانید با هزینه پایین توانایی خود را بسنجید. شرکت در ماک آیلتس بهترین فرصت برای شناسایی نقاط ضعف و قوت شماست.

آزمون های آزمایشی آیلتس از آنجایی که شبه سازی شده‌ آزمون اصلی هستند، از لحاظ انواع نیز کاملا یکسان هستند. موسسات برگزار کننده این آزمونها، آزمون آزمایشی آکادمیک و جنرال را به صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار میکنند. از انواع دیگر این آزمونها می‌توان به آزمون آزمایشی تحلیلی اشاره کرد که در آن نتایج و عملکرد شما تحلیل میشود.

اگر می خواهید نمره مورد قبول در آیلتس را کسب کنید بهترین روش این است که ماهی یک بار در آزمون آزمایشی شرکت کنید. در زیر به چند مورد مهم اشاره شده است که نشان دهنده اهمیت ماک می باشد:

_آزمون اصلی آیلتس دارای تنوع بسیاری در سوالات است، این آزمون آزمایشی شما را با ساختار کلی و نمونه سوالات آیلتس آشنا می سازد.

_با تکرار این آزمون آزمایشی می توانید در مدیریت زمان پیشرفت چشمگیری داشته باشید زیرا مدیریت زمان یکی از نکات اصلی در آزمون آیلتس بشمار می آید.

_با هر بار آزمون دادن شما به راحتی می توانید نقاط ضعف خود را در مورد هر کدام از مهارت ها پیدا و آنها را رفع کنید.

_استرس یکی از عوامل مهم می باشد که باعث عدم تمرکز می شود. اگر شما آمادگی لازم را داشته باشید به سادگی می توانید تنش ها را از خود دور کرده و بهترین نمره را کسب کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره دوره های آموزشی آیلتس و آزمون های ماک آیلتس به وبسایت موسسه لینگوایج (lingoage.com) مراجعه کنید. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها